Enter Keyword

Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat Supaya Isteri Cepat Hamil

Mungkin kita dah biasa dengar nasihat,

"Wei, berhentilah merokok. Rokok bahaya untuk kesihatan". Kerapkali nasihat seperti ini dibiar pergi seperti angin lalu.

Sehinggalah pada suatu hari,

"Saya sarankan encik berhenti merokok kalau ingin isteri encik hamil." Itupun setelah bertahun-tahun kita mencuba, namun masih tak dikurniakan rezeki anak.

Sikit lagi kita nak salahkan Tuhan 'Allah masih belum bagi aku rezeki'. Padahal dah berbuih-buih orang nasihatkan kita berhenti merokok, berhenti merokok kalau nak anak.


Kaitan Rokok Dan Ketidaksuburan

Percaya tak orang yang merokok ambil masa lebih lama untuk dapat anak berbanding mereka yang tidak merokok dan orang yang merokok ada lebih banyak masalah kesuburan. Ini fakta.

Percaya lagi tak, perokok sekunder (perokok pasif) juga ada masalah yang sama seperti perokok aktif. Wah malangnya!

Tiba-tiba saya terjumpa artikel ini..

http://www.sinarharian.com.my/nasional/rokok-seludup-ancam-kesuburan-1.359463

Katanya, rokok seludup jenama John ada kandungan kimia berbahaya termasuk dadah yang lebih tinggi dan mampu mengancam kesuburan.  Sila klik link tu untuk baca lanjut.

Sperma Yang Malang...

Merokok akan menyebabkan sel sperma rosak dan tidak mampu untuk mensenyawakan sel telur, dan kalau di senyawakan pun, akan menyebabkan embrio susah nak suvive.

Kajian yang diketuai oleh Dr. Mohamad Eid Hammadeh, PhD, seorang pakar O&G dari Universiti Saarland, Germany menunjukkan sperma perokok membawa sangat sedikit  protein yang dinamakan protamine 2 yang mana ini akan menyebabkan kerosakan pada DNA.

Aphabet DNA pada sperma perokok hilang 1 atau 2 dan ini menyebabkan ia tidak boleh dipasangkan. Apabila sel rosak ini di cucuk kedalam sel telur, ia tidak mampu mensenyawakan sel telur. Dan jika boleh pun, kerapkali keguguran akan berlaku.

Bukankah itu sudah cukup menakutkan wahai lelaki??

Kenapa Sperma Boleh Rosak?

Sperma yang rosak akibat rokok ini sebenarnya hilang kemampuan untuk melawan molekul oksidatif pemusnah iaitu radikal bebas di dalam bendalir semen. Bukan itu saja, merokok pula menyebabkan kepekatan radikal bebas semakin bertambah dalam bendalir semen itu.

Kajian juga mendapati, tubuh seorang perokok menyimpan radikal bebas yang lebih tinggi berbanding bukan perokok.

Dr. Hammadeh menyarankan supaya berhenti merokok sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum menjalani rawatan kesuburan seperti in-vitro kerana sel sperma memerlukan tempoh masa untuk membesar.

Dan beliau juga menyarankan pengambilan suplemen antioksidan seperti Vitamin C dan E untuk meningkatkan semula kesuburan seterusnya melawan dan mengurangkan radikal bebas perosak di dalam badan.

*Jurnal Human Reproduction, Sept. 7 oleh Dr. Hammadeh.

Dr. Murizah seorang pakar O&G

Persoalannya, Bagaimana Nak Berhenti Merokok Dengan Cepat?

Ini bukan ubat ajaib berhenti merokok.

Tapi ramai yang berhenti merokok disebabkan minuman ini.

Bagaimana Vivix Bantu Berhenti Merokok?

Seperti yang saya sebutkan diatas, Dr. Hammadeh menyarankan agar mengambil suplemen antioksidan untuk meningkatkan kesuburan.

Vivix adalah satu minuman botani yang tinggi antioksidan, seperti vitamin A,B,C dan resveratrol yang kepekatan antioksidannya 10 kali lebih kuat.

Apabila tinggi antioksidan, ia mampu menurunkan kadar kepekatan radikal bebas yang tinggi dalam sel seorang perokok, serta memperbaikinya.

Ramuan Vivix ini dapat membantu:-

1. Vivix membantu mengurangkan kesan ketagihan kepada nikotin

Mereka akan rasa malas nak merokok ataupun ada yang berhenti serta-merta.

2. Kandungan antioksidan yang sangat tinggi

Merokok menyebabkan pembebasan radikal bebas dalam badan yang boleh menyebabkan kanser. Antioksidan membantu melawan radikal bebas tersebut

3. Vivix membantu membaik pulih sel dan organ yang rosak akibat timbunan bahan kimia dan toksin berbahaya daripada rokok

4. Vivix menggalakkan pembentukan mitokondria yang menjana tenaga tahap sel.

Sel-sel perokok yang mati dan lemah kembali di aktifkan

5. Vivix dengan ramuan berkuasa, 10kali lebih kuat dari resveratrol akan melambat penbentukan protein AGE. (penimbunan protein AGE merosakkan keutuhan sel, memendekkan jangka hayat sel dan mempercepatkan penuaan.)


6. Vivix melindungi dan memperbaiki sel DNA yang musnah akibat radikal bebas yang tinggi pada perokok. Vivix akan membantu mengimbangkan semula protein protamein 1 dan protamien 2 dalam sel sperma dan dengan itu sel sperma lebih sihat serta lebih berkualiti.

Saya amat percaya, mereka yang makan Vivix akan rasa lebih baik dan sihat, rasa cergas rasa macam 'baru dilahirkan'.

Kalau sudah terlalu lama anda merokok, dan masih lagi berusaha untuk mendapatkan cahaya mata, buanglah keegoan anda! Kalau nak degil, degil pada tempat yang betul.

Pandang wajah isteri yang telah lama mengharap kehadiran si comel dalam hidup anda berdua. Isteri yang telah anda berkongsi kasih dan sayang, juga berkongsi efek merokok anda juga.

Saya tak janji bulan bintang, tapi apa salahnya anda berusaha lebih sedikit, berkorban untuk kebahagiaan rumahtangga anda berdua.

Lelaki dalam video ini mula merokok sejak berusia 14 tahun. Dia terlalu bosan merokok tapi sukar nak berhenti. Dia mencuba macam-macam cara tapi gagal sehinggalah...



Anda boleh amalkan petua berhenti merokok cara 'slow and steady', atau buat cara cepat seperti lelaki di atas. Anda suami isteri juga digalakkan mengambil suplemen dan vitamin untuk kesuburan jika ingin hamil.

Ingin berkongsi cerita atau dapatkan khidmat nasihat percuma? Atau beli Vivix dan set kesuburan? Konsultasi istimewa untuk anda, hubungi:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID Shaklee: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan