Enter Keyword

Di kala ekonomi tidak menentu, ramai pula di antara kita yang hilang sumber pendapatan akibat cuti tanpa gaji atau lebih malang terus di buang kerja.

Ada yang terpaksa tutup bisnes, ada pula yang hilang mata pencarian kerana bekerja gaji hari.

Mulalah rasa stress, nak marah, nak menyalahkan orang lain dan sebagainya. Ini perasaan normal.

Bisnes online


Namun begitu kita tak boleh terus tenggelam punca. Satu pintu rezeki tertutup, terbuka luas pintu-pintu yang lain.

Ada banyak sumber pendapatan yang boleh di jana pada musim2 begini. Pada waktu ini ramai orang bekerja dari rumah sama ada COD makanan, berbisnes online, ambil upah menjahit dan tak kurang juga yang jadi rider penghantar makanan.

Salah satu kerja yang boleh kalian lakukan hanya dari rumah adalah dengan menjadi pengedar produk Shaklee.

Di saat orang lain mengeluh tiada pendapatan, para pengedar Shaklee tetap semangat dan tersenyum menjalankan bisnes seperti biasa seperti hari-hari yang lain.

Kenapa?

Kerana Shaklee adalah company yang sangat kukuh dari segi kewangannya. Datanglah musim apa pun, produk Shaklee tetap juga di cari orang.

Walau ekonomi meleset, Shaklee tetap membayar bonus pengedarnya seperti biasa tanpa sebarang potongan!

Malah rata-rata pengedar Shaklee menikmati bonus yang lebih daripada biasa pula di zaman kemelesetan ini. Hairan bukan?

Itu pentingnya kita bersama dengan company yang kukuh, yang telah berusia lebih 100 tahun di dunia, yang mempunyai produk paling selamat dan efektif secara saintifik.

Saya percaya tentu ada yang masih ragu-ragu. Di bawah ni saya sertakan beberapa screenshot BONUS pengedar Shaklee yang masih panasss lagi.

Bisnes online
Sambil sibuk bekerja pun masih sempat berbisnes. Sikit masa lagi akan naik rank Supervisor.

Bisnes online
Bonus minima jika efektif pangkat Supervisor. Minima ok. Kalian berhak dapat lebih banyak jika usaha lebih keras.

Bisnes online
Bonus kali pertama rank up ke pangkat Supervisor! Seronok tak tengok jumlah banyak macam ni tiba-tiba masuk dalam akaun 14 haribulan?

Bisnes online
Dan agak-agak berapa pula bonus jika pangkat  telah tinggi seperti ini?

Untuk pengetahuan, sistem bayaran bonus Shaklee ini telah dipatentkan 'pay to infinity'. Maksudnya, berapa pun bonus kita dapat, even berjuta, Shaklee akan bayar seperti biasa!

Nak dapat yang besar, kena bermula dari yang kecil dahulu.

Mulakan bisnes Shaklee dengan modal serendah RM35! Dan kalian terus layak menikmati:

✔ diskaun harga barang sehingga 25%
✔ boleh terus mula bisnes
✔ akses kepada kelas2 yang dianjurkan Shaklee berkaitan bisnes dan nutrisi
✔ akses kepada nutritionist
✔ akses kepada website Shaklee dengan ID sendiri
✔ akses kepada grup dan leader yang berpengalaman lebih 10 tahun dengan income bulanan 6angka
✔ bisnes dengan sistem yang telah di bina
✔ bina legasi kalian sendiri

Lebih cepat kalian buat keputusan, lebih cepat kalian bermula, lebih pantas dan besar bonus yang bakal diperolehi.

Semua orang layak dapat peluang ini. Tiada yang terkecuali.

Hubungi saya untuk business preview. Dengar dulu, buat keputusan, dan terus mulakan bisnes anda!

-Puan Suhaila- 
Founder of Suhaila Network
Shaklee Biz Coach
Banyak pakar kesihatan mengatakan penyakit kanser adalah penyakit yang mampu dicegah daripada awal.

Di Amerika, ada kajian menunjukkan satu daripada tiga orang akan mengalami pertumbuhan sel malignant dalam tempoh hayatnya.

Rawat kanser

Kanser bermula daripada 1 sel tidak normal yang tidak mengalami kemusnahan (apoptosis) sebaliknya sel tidak normal ini tumbuh membesar dan menjadi sangat agresif pada peringkat2 tertentu.

Sel tidak normal ini akan mula merosakkan sel2 lain disekitarnya dan boleh merebak ke bahagian lain tubuh dengan cepat.

Antara tanda-tanda kanser yang boleh diperhatikan secara kasar ialah:

Begitupun, seringkali penyakit kanser itu dikesan pada peringkat yang agak lewat kerana ia tidak menunjukkan sebarang perubahan di awal2 pertumbuhannya.

Tanda biasa yang dialami hanyalah seperti kerap demam dan penurunan berat badan tanpa sebab.

Adalah penting untuk kita ambil langkah awal untuk mengelakkan terjadinya sel kanser di dalam badan.

Menurut kajian yang di lakukan oleh saintis di Sekolah Kesihatan Awam Harvard, kematian akibat kanser boleh dicegah sehingga 75%!

Ini bermakna, dengan cara yang betul, kadar kematian akibat kanser boleh dikurangkan.

10 Perkara Yang Boleh Di Lakukan Untuk Mengurangkan Risiko Pembentukan Sel Kanser

1. Menjauhi ROKOK

Termasuk mereka yang menghisap atau menghidunya (secondhand smoker). Rokok menjadi punca timbunan toksin dalam salur darah dan organ yang berupaya merosakkan sel dan menyebabkan kanser.

2. Amalkan pemakanan sihat dan betul

Kurangkan pengambilan lemak tepu (saturated fat) dan pengambilan daging merah yang mana ia akan meningkatkan risiko kanser kolon dan kanser prostat bagi lelaki.

Tingkatkan pengambilan sumber tumbuhan seperti buah, sayur, bijirin dan sebagainya.

3. Bersenam dengan kerap

Aktiviti fizikal dapat menurunkan  risiko kanser kolon manakala bagi wanita, bersenam dapat mengurangkan risiko kanser payudara dan organ peranakan.

4. Kekalkan  berat badan sihat

Obesiti secara amnya akan meningkatkan pelbagai risiko kanser.

Pengiraan kalori sangatlah penting. Turunkan berat badan, kurangkan pengambilan kalori dan bakarlah kalori dengan senaman.

5. Elakkan minuman beralkohol

Lebihan alkohol boleh meningkatkan risiko kanser mulut, kanser larynx, kanser esofagus, kanser hati dan kolon.

Bagi wanita ia turut meningkatkan risiko kanser payudara.

6. Elakkan pendedahan berlebihan kepada radiasi

Contohnya sinar X (X ray), gas radon di rumah meningkatkan risiko kanser peparu, UV dari sinar matahari berupaya menyebabkan melanoma dan kanser kulit.

7. Elakkan toksin industri dan persekitaran

Contohnya seperti fiber asbestos, gas benzena, gas2 beraromatik dan PCB.

8. Elakkan jangkitan yang menyumbang kepada kanser

Contohnya seperti virus hepatitis, HIV, hpV (human papillomavirus). Jauhilah seks bebas dan tidak berkongsi jarum suntikan.

9. Tidur yang berkualiti

Dapatkan tidur yang cukup dan berkualiti supaya sistem imun dapat dipertingkatkan.

10. Ambil vitamin D yang cukup 

Pakar mengesyorkan 800-2000IU vitamin D setiap hari dan jumlah ini sangat mustahil di ambil tanpa suplemen.

Mudah-mudahan, dengan mengamalkan cara hidup yang lebih sihat, risiko kanser dapat di kurangkan.

-

Baca >> Polifenol Mencegah Pertumbuhan Sel Abnormal
Sistem imun yang kuat sangat diperlukan oleh kita semua untuk melawan segala benda asing yang masuk ke dalam badan serta untuk  kekalkan tahap kesihatan yang optima.

Sistem pertahanan yang lemah menyebabkan badan tak mampu melawan patogen dengan itu seseorang akan sakit dalam tempoh yang lama dan susah untuk sembuh.

Vivix shaklee

Lebih teruk lagi jika seseorang itu ada penyakit kronik yang mana sudah pasti sistem imun badannya berada pada tahap yang sangat rendah.

Ada banyak cara yang boleh kita amalkan untuk kekalkan tahap kesihatan.

Antaranya seperti:

πŸ’Ž menjaga pemakanan sihat dan cukup nutrisi
πŸ’Ž menjaga kebersihan diri dan tempat tinggal
πŸ’Ž bersenam dan amalan hidup sihat
πŸ’Ž berfikiran positif
πŸ’Ž mengelakkan makanan yang tidak sihat seperti gula, fast food, instant food dan processed food
πŸ’Ž mengamalkan makanan yang kaya dengan protein, vitamin dan mineral termasuk pengambilan suplemen

Suplemen Polifenol Vivix Terbukti Bantu Kuatkan Imun!

Polifenol adalah komponen dalam tumbuhan yang bersifat antioksidan. Ada beribu2 jenis polifenol dalam tumbuhan yang sangat bermanfaat untuk kesihatan manusia.

Vivix Shaklee mengandungi ramuan proprietari 4 bahan unggul termasuklah tumbuhan yang di namakan Elderberry Eropah.

Buah elderberry sangat kaya dengan polifenol yang dinamakan antosianin.

Vivix shaklee

Polifenol dalam elderberry ini terbukti dapat:

>> Menggalakkan perlindungan imun

>> Mengandungi bahan bersifat anti-bakteria dan anti-virus

>> Menggalakkan pertumbuhan sel yang normal dan sihat

>> Mencegah dan mengurangkan inflamasi kronik dalam salur pernafasan

>> Mengurangkan simptom flu, demam, influenza, batuk dan jangkitan virus seperti COVID-19.

Pengambilan Vivix ternyata dapat membantu mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria dan lebih cepat sembuh.

Vivix shaklee

"Anak saya juga pernah mengalami jangkitan kuman pada bahagian sikunya. Luka yang teruk dan bernanah, serta gatal selama enam bulan akhirnya sembuh selepas 2 minggu mengamalkan Vivix. Kini kulitnya semakin bersih, licin dan cantik "

Sekiranya Tuan / Puan berminat mendapatkan Vivix Shaklee, boleh hubungi saya melalui call atau whatsapp ke no. 013-236 9434 (Suhaila).

Jom kita sihat dengan produk yang semulajadi, berkesan serta sudah semestinya selamat.

Baca lanjut >> Vivix Shaklee

-Puan Suhaila- 
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee
ID: 868994

Hari ni dah masuk hari ke-3 perintah larangan pergerakan di laksanakan di negara kita bagi membendung dan mengekang penularan wabak virus Covid-19.

Virus ni merebak dengan sangat pantas dan misteri.

Seseorang yang di jangkiti tidak akan tahu bahawa ada virus hidup di dalam badannya sehingga badan mengeluarkan simptom dan di sahkan positif oleh pihak hospital.


Paling di bimbangi ialah, sehingga simptom itu muncul, seseorang itu tetap boleh menyebarkan virus tersebut kepada orang lain hanya melalui sentuhan.

Tempoh inkubasi virus ini dalam badan secara puratanya adalah 2 minggu sehingga seseorang itu menunjukkan gejala.

Jadi, bayangkanlah selama 2 minggu itu, pembawa virus ini mungkin telah berjalan ke segenap tempat, berjumpa kawan, berfamily day, bermesyuarat, membeli belah di pasaraya, atau mungkin baru saja bersalaman dengan kita sebentar tadi.

Sebab itu sangat penting untuk kita berhati-hati dengan setiap orang disekeliling kita.

Patuh peraturan perintah larangan, jarakkan 1 meter daripada orang lain jika terpaksa keluar rumah, pakai mask, kerap sabun tangan, gunakan gloves jika menyentuh sesuatu seperti troli, butang lift, tombol pintu, pemegang tangga dan sebagainya.

Tidak ada ubat untuk merawat virus Covid-19 ini. 

Ubat seperti paracetamol di berikan jika pesakit mengalami demam yang tinggi.

Selebihnya, badan pesakit itu sendiri mesti kuat untuk fight dengan kuman.

Ya, sistem imun kita sendiri yang harus kuat untuk melawan virus tersebut.

Walaupun kita tidak lagi diserang virus Covid-19, badan kita tetap harus kuat dan bersedia dengan segala kemungkinan.

Sistem imun yang lemah menyebabkan kita mudah dapat sakit, susah dan lambat sembuh, mengalami gejala yang lebih teruk berbanding orang lain, serta boleh menyebabkan sel badan merosot.

Manakala sistem imun yang kuat akan dapat mengalahkan virus dengan cepat, gejala lebih ringan, kadar penyembuhan juga lebih cepat.

Cara untuk tingkatkan kekuatan sistem imun ialah: 

1. Minum air dengan banyak terutama air kosong

2. Dapatkan tidur yang cukup

3. Makan makanan berkhasiat dan bernutrisi tinggi

4. Elakkan stress berlebihan kerana ia boleh buat sistem imun jadi down

5. Bersenam dengan kerap dan konsisten

6. Elakkan junk food, instant food dan processed food

7. Elakkan makanan manis dan gula

8. Banyakkan makan real food terutama sayur dan buah

9. Berfikiran positif , tidak mudah panik

10. Ambil suplemen yang bagus untuk imun seperti vitamin C, vitamin B complex, vitamin D dan vitamin E

Set imun shaklee

Bagaimana suplemen bantu mengukuhkan sistem imun? 

πŸ‡ Membekalkan nutrisi yang amat penting untuk pembinaan sel sistem imun

πŸ‡ Nutriferon mengaktifkan penggera atau alarm yang beri isyarat kepada badan bahawa anda di serang patogen (kuman, virus, bakteria, toksin dsb)

πŸ‡ Nutriferon meransang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh dan menentang radikal bebas

πŸ‡ Memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman

πŸ‡ Vitamin C membina sel darah merah dan putih yang penting untuk menentang bakteria dan kuman (sel darah putih ibarat askar dalam badan)

πŸ‡Vitamin C mempercepatkan pemulihan dan mengurangkan simptom flu

πŸ‡Bawang putih bertindak sebagai antibiotik semulajadi, mencegah penyakit berjangkit, dan mengukuhkan sistem imun

πŸ‡ Suplemen polifenol (ResV) yang terbukti secara saintifik dapat melindungi sel, menghalang kerosakan, memberi tenaga kepada sel dan menghalang oksidasi sel

Resv shaklee

Zaman ini, pengambilan suplemen adalah pilihan terbaik untuk kesihatan kerana lebih terjamin keselamatan dan keberkesanannya.

Bergantung semata-mata kepada makanan bukan lagi pilihan bijak kerana sangat sedikit nutrisi yang wujud dalam makanan dan badan kita tidak lagi dapat manfaat yang optimum.

Pilih suplemen semulajadi yang ada bukti bahawa ia berkesan bahkan sangat selamat digunakan untuk jangka panjang.

-Puan Suhaila-
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee
ID: 868994

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, semalam baru lepas hantar mak menaiki bas untuk mengerjakan ibadah umrah. Dengan izin Allah, ini kali ketiga mak menjejakkan kaki ke tanah suci.

Nampak ceria betul muka mak semalam. Lagi seronok dia sebab dapat pergi dengan kawan-kawan sekampung yang sama mengaji.

Set saraf shaklee

Untuk pengetahuan, mak saya ni dah berusia 70an, tapi nampak muda kan? Ehee..

Sebenarnya, beberapa bulan sebelum mak pergi umrah, tiba-tiba kaki mak sakit. Bermulanya daripada puasa tahun lepas.

Mak datang rumah saya, singgah beli air longan di bazar Ramadhan. Kemain sedap mak minum. Esoknya tu mak punya kaki terus sakit sampai susah nak turun kereta.

Kejap sakit kejap hilang.

Saya ada bekalkan mak Vivix dan Ostematrix. Tapi mak ni jenis tak suka makan2 ubat ni. Jenuh la saya membebel kata suplemen ni bukan ubat. Mak kena makan.

Tapi bila dah sakit2 tu mak makan la juga.

Ada satu hari tu mak diserang sakit perut sampai muntah2. Macam gastrik gitu. Adik bawa pergi hospital. Doktor bekalkan ubat gastrik. Masa ni juga baru tau yang bacaan gula mak tinggi sikit. Tapi doktor tak bagi ubat pun.

Dalam 3 bulan sebelum pergi umrah, kaki mak semakin sakit. Kakak bawa lagi pergi hospital. Doktor bagi ubat tahan sakit dan mak perlu jalani fisioterapi.

Dah macam gitu, kami pun risau juga. Ye lah tarikh umrah dah makin dekat.

Mak pun macam tak bertenaga je.

Satu hari sepupu datang melawat mak. Sepupu suruh mak makan Shaklee untuk tambah tenaga. (Mak ni memang kan, anak bebel dia tak dengar, orang lain bebel baru jalan πŸ˜†).

Saya pun belikan mak B complex dan Vitalea. Ostematrix tu memang restock sebab dah habis.

Kami paksa mak makan juga suplemen. Kalau tak nanti sakit dekat tanah suci camane. Dah la kawan2 yang pergi pun semua tak berapa kuat.

Alhamdulillah akhirnya mak akur. Hihihi..

Tiap kali call mak mesti pesan. Makan la Vivix dan Shaklee semua2 tu.

Mak kata, 'Iya makan. Kadang2 je lupa'. Bayanglah Vivix tu dah berapa bulan tak habis2 lagi. Haha. Orang lain kemain berkumpul duit nak membeli, ni dah ada depan mata tak nak makan.

Syukurlah, lepas konsisten makan suplemen Shaklee dan ada sekali pergi fisio (sekali je sebab mak memang tak minat betul datang hospital πŸ’†‍♀️), sakit kaki mak semakin berkurang.

Dah tak de dengar mak mengadu sakit sambil urut2 betis.

Mak pun cakap dia rasa segar badan makan vitamin semua tu.

Semalam masa hantar dekat bas, saya tanya,
"Mak bawak tak Shaklee?"

Bawak mak kata.

"Makan tau. Kalau sakit badan ke sakit kaki ke makan je bila2" hah gitu pesanan seorang calon doktor tak jadi.

Suplemen shaklee ni bukan ubat. Lagipun sumbernya semulajadi. InsyaAllah takkan rosakkan sel malah bagi nutrisi yang cukup untuk sel.

Kami sendiri dah hampir 8 tahun makan. Memang best. Mak pun dah makan sebenarnya masa saya kecik2 dulu.

Semoga mak terus sihat dan menjalani ibadah umrah dengan lancar. InsyaAllah mudah-mudahan.

Set saraf shaklee

Jika tuan puan berminat nak dapatkan set suplemen untuk sakit saraf, boleh hubungi saya:

-Puan Suhaila-
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee
Whatsapp (klik) www.wasap.my/60132369434
ID: 868994

Berminat jadi ahli Shaklee untuk dapatkan manfaat lebih banyak? Klik:


Masa cuti Tahun Baru Cina baru-baru ni, saya jumpa ramainya orang batuk.

Saya sendiri dah lama ni tak kena batuk. Seram juga jadinya. Last year dah kena batuk teruk sampai rasa nak tanggal rusuk dibuatnya.


Batuk antara penyakit biasa namun agak payah nak hilang. Selalu ambil masa yang lama. Kalau tak berminggu-minggu, pasti makan bulan.

Dah lama-lama mulalah rasa nak marah je. Ubat berbotol-botol tapi semua tak jalan. Dah la doktor kata ubat batuk ni tak bagus sangat jika di ambil berterusan.

Hmmm mengapa tidak kita cuba petua yang berasaskan bahan-bahan semulajadi yang mudah di dapati.

Di bawah ni saya kongsikan lima petua yang dikatakan paling mujarab dan berkesan untuk mengurang dan menghilangkan batuk.

1. Madu + jus limau


Ambil satu sudu madu lebah (pastikan yang original ye bukan yang dah ditambah gula).

Perahkan setengah biji limau nipis. Boleh juga apa2 jenis limau atau lemon janji keluarga dia lah.

Sebelum telan baca Al-Fatihah 1 kali, selawat 3 kali. Doakan kesembuhan.

Amalkan pagi dan malam.

2. Air suam + lemon

Ambil segelas air suam, perahkan sedikit jus lemon di dalamnya.

Lemon ada vitamin C yang bantu melawan kuman.

Amalkan bila2 masa.

3. Makan nenas


Buah nenas juga sangat kaya dengan kandungan vitamin C.

Amalkan makan 4-5 hidangan sehari.

Boleh juga di kisar untuk dijadikan jus tetapi jangan di campur dengan gula.

4. Sup + bawang putih


Buat sup sayur, sup ayam atau sup tulang, lebihkan bawang putih di dalamnya.

Bawang putih terkenal sebagai antibiotik semulajadi.

Jika mampu kunyah bawang putih mentah2 atau yang di bakar pun apa salahnya. 😁

5. Air suam + halia + peppermint


Rebus hirisan halia dalam semangkuk air dalam periuk.

Minum air tersebut yang di campurkan juga dengan beberapa helai daun pudina.

Amalkan 2 kali sehari pagi dan malam.

Halia dan pudia memberi rasa sejuk dan nyaman pada saluran pernafasan.

Ehh chup! Keberkesanan petua ni bergantung pada badan masing2 la ye. Jika ada sensitif atau alahan terhadap mana-mana bahan tu tak payah la buat. 😊

Bagi sesiapa yang batuk, tingkatkan pengambilan air kerana ia membantu mengurangkan keradangan.

Elakkan minuman sejuk (ais) dan habuk.

Jika batuk berlarutan diikuti sesak nafas atau batuk berdarah, jangan teragak2 untuk dapatkan rawatan di klinik / hospital.

Berminat nak cuba vitamin untuk kuatkan imun dan kurangkan keradangan, hubungi saya!

-Puan Suhaila- 



Makanan mengandungi tinggi sodium atau garam sering menjadi punca salur darah jadi sempit lalu menyebabkan tekanan darah mudah naik tinggi.

Darah tinggi selalunya tidak ada gejala. Kita hanya boleh tahu dengan membuat pemeriksaan tekanan darah di klinik atau hospital.


Tekanan darah yang selalu tinggi dan tidak terkawal adalah sangat bahaya kerana ia boleh menyebabkan serangan strok atau angin ahmar secara mengejut.

Pesakit berisiko lumpuh dan mendapat kecacatan kekal.

Ada banyak cara kita boleh elakkan serangan darah tinggi dan mengawal tekanan darah.

Selain mengurangkan pengambilan makanan bergaram seperti makanan terproses, makanan segera, makanan berlemak, kita juga perlu mengambil makanan yang betul.

Di bawah ini adalah makanan dalam kategori superfood yang boleh di amalkan setiap hari untuk mengawal tekanan darah tinggi.

1. Roti bijirin penuh (wholemeal)

Selain itu boleh juga gunakan tepung bijirin penuh untuk buat roti, lempeng, cucur dan sebagainya.

Makanan bijirin penuh kaya serat yang boleh menyerap lebihan lemak dalam salur darah.

2. Oat

Juga kaya dengan serat dan ia juga rendah lemak serta kurang sodium. Pilih oat organik dan jenis 'rolled oat'.

3. Sayur-sayuran

Jika sebelum ni tak suka sayur, anda kena mula jatuh cinta pada sayur terutama sayuran hijau kerana ia kaya potttasium yang boleh menyingkirkan lebihan sodium dalam darah.

Antara sayur yang bagus ialah:

🌱 bayam
🌱 salad romaine lettuce
🌱 kale
🌱 bendi
🌱 tomato
🌱 kacang panjang
🌱 terung
🌱 bunga kobis

4. Kekacang

Juga tinggi kandungan serat dan bagus untuk mengawal tekanan darah jika di amalkan.

Contoh kekacang yang bagus ialah:

🌰 pistachio
🌰 kacang soya
🌰 walnut
🌰 kacang pis
Dsb.

5. Buah-buahan

Selain di makan begitu saja, boleh juga amalkan minum jus segar tanpa gula.

Ambil buah-buahan dan sayuran sebanyak 4-5 hidangan sehari.

Buah yang bagus contohnya buah delima 🍊.

6. Buahan beri

Contohnya blueberi, strawberi atau apa saja dalam keluarga beri kerana ia kaya komponen semulajadi yang dinamakan flavonoid.

7. Pisang

Pisang elok diamalkan kerana ia tinggi kandungan pottasium. Boleh makan begitu saja atau letakkan di dalam yogurt, roti, lempeng dsb.

8. Bawang putih

Tidak asing lagi digunakan dalam merawat penyakit.

Bawang putih dikatakan dapat meningkatkan pengeluaran oksida nitrik dalam badan, dengan itu membantu salur darah menjadi besar.

Boleh dimakan begitu saja atau masukkan dalam masakan.

9. Minyak zaitun

Termasuk dalam kategori minyak tak tepu, ia juga dapat melicinkan salur darah dan mengurangkan darah tinggi.

10. Ikan salmon, mackerel dan ikan berOmega 3

Kajian mendapati penduduk yang mengamalkan ikan beromega 3 ini kurang risiko mendapat serangan jantung.

Asid lemak perlu ini tidak dihasilkan oleh badan dan kita mesti dapatkannya daripada pemakanan.

Kekurangan Omega 3 menyebabkan banyak masalah kesihatan seperti salur darah tersumbat, serangan jantung, tekanan darah tinggi dan strok.

Amalkan hidangan ikan sekurang-kurangnya tiga kali seminggu.

Cara lebih mudah dan pantas untuk mendapatkan khasiat dan manfaat Omega 3 adalah dengan mengambil suplemen.


Omega Guard adalah minyak ikan tulen yang telah melalui penyulingan sebanyak tiga kali untuk membuang logam berat yang biasa terdapat dalam ikan.

Sebotol 90 biji cuma berharga RM136.25 sahaja.

Kawal darah tinggi, cegah sebelum terlambat.

Sekiranya berminat untuk dapatkan Omega Guard, boleh hubungi saya:

- Puan Suhaila -
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee
ID: 868994

Berminat untuk jadi ahli, klik: 

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, selesai menguruskan order customer tadi, saya buka whatsapp.

Tiba-tiba dapat satu mesej dalam grup. Rupanya wasap salah seorang pengguna Vivix bagi feedback selepas minum Vivix.

Ibu kepada pengguna ni ada penyakit kencing manis. Jari kakinya pun sudah di potong.

Namun begitu, sebaik keluar daripada hospital selepas pembedahan, kakinya bukan jadi semakin baik tapi nampak semakin teruk.

Terus anaknya beli 2 botol Vivix Shaklee yang ada promo. Alhamdulillah, tak sampai sebulan pun, anaknya mesej semula bagitau perkembangan ibunya.

Syukur... Seronok betul dapat feedback macam ni.

Testimoni vivix kencing manis

Sesungguhnya memang masih ada sinar harapan untuk pesakit diabetes.

Vivix adalah suplemen antioksidan yang mana kajian secara saintifik telah membuktikan bahawa ia mampu :

✔ Melindungi dan memelihara sel
✔ Memberi tenaga kepada sel badan
✔ Meningkatkan prestasi sel
✔ Menguatkan sistem imun dan pertahanan sel melawan jangkitan

Testimini vivix shaklee kencing manis

Hadiahkan Vivix untuk diri sendiri atau insan tersayang.

Hubungi :

-Puan Suhaila- 
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee

Berminat untuk dapatkan produk Shaklee pada harga ahli, klik:


Assalamualaikum wbt.

Hari ni rasanya dah hampir sebulan dunia kalut dengan penularan virus nCoV atau coronavirus ni.

Semua orang rasanya agak risau jika virus ni merebak ke negara kita. Unfortunately, setakat hari ini, dah ada 5 kes dilaporkan.


Walaupun kita rasa mustahil untuk kena jangkitan (sebab kita hanya duduk dirumah, tak jumpa sesiapa, tak pergi mana-mana misalnya), tapi jangan lupa anak-anak, mak ayah, adik beradik yang lain berisiko terkena jangkitan virus (sekalipun bukan corona, mungkin influenza; Nauzubillah).

Peluang untuk kita ter-contact secara tak sengaja dengan mereka juga adalah tinggi.

Pun begitu, tidaklah salah kita mengambil langkah berjaga-jaga seperti yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan.

✔ Keep hidrated
✔ Jauhkan diri dari tempat crowded terutama jika ada anak kecil
✔ Banyakkan makan makanan berkhasiat terutama yg kaya vitamin
✔ Elakkan makan makanan yang tidak di masak sempurna terutama jenis daging
✔ Sentiasa basuh tangan atau lagi bagus gunakan hand sanitizer
✔ Amalan batuk dan selsema yang baik (pakai mask dsb)

Virus corona ni perlukan host cell untuk hidup. Sistem pertahanan badan yang kuat insyaAllah akan mampu melawan dan jika terjangkit sekalipun, badan akan cepat recover.

Produk suplemen Shaklee sangat penting untuk membantu menguatkan sistem pertahanan badan kita secara semulajadi.

Vitamin kuatkan imun

Ini adalah antara pilihan produk Shaklee yang sangat penting di ambil untuk menguatkan sistem imun badan kita.

Setiap produk ada fungsi dan manfaat tersendiri dalam membantu melawan jangkitan.

Vita-Lea -
Multivitamin dan multimineral yang membekalkan ke semua vitamin dan mineral yang perlu untuk badan.

Ia bantu pembinaan sel sistem imun yang sihat termasuk membina sel darah merah dan putih.

Vitamin C -
Berfungsi sebagai antioksida yang mencegah kemerosotan sel akibat oksidasi. Ia juga menguatkan sistem imun.



Omega Guard -
Asid lemak Omega 3 yang bertindak sebagai anti-radang dan berupaya meminimakan simptom.

Nutriferon -
Ekstrak tumbuhan dengan kajian selama lebih 40 tahun yang berfungsi menggalakkan pengeluaran interferon semulajadi badan.



Vivix -
Minuman botani daripada ekstrak 4 tumbuhan premium yang berupaya melawan kerosakan sel dari tahap DNA.

Paling pantas menguatkan dalam imun dan melawan jangkitan kuman atau bakteria.


Garlic Complex -
Ekstrak bawang putih yang terkenal sebagai antibiotik dan antimikrob semulajadi. Telah digunakan bertahun2 oleh masyarakat purba Cina sebagai bahan penawar sehingga ke hari ini.

Semua daripada kita hendaklah berjaga-jaga setiap masa. Awasi dan sentiasa beri ingatan kepada ahli keluarga agar mengutamakan kebersihan dan jauhi sesiapa yang ada gejala seperti batuk, selsema, demam dan sebagainya.

Jika berminat mendapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya Puan Suhaila www.wasap.my/60132369434

Anda juga boleh dapatkan produk Shaklee dengan harga lebih rendah dengan mendaftar menjadi ahli yang sah.

Assalamualaikum wbt. Salam Jumaat.

Seorang kenalan saya telah di diagnos mempunyai penyakit kanser rahim. Dia juga telah menjalani pembedahan membuang cyst pada rahim dan rawatan radioterapi.

Vivix untuk kanser

Katanya masa mula2 kena dulu period dia datang sikit. Dia ingatkan nak menopaus. Dia juga takde rasa sakit apa-apa.

Apabila ke hospital doktor menjumpai ketumbuhan dalam rahimnya.

Sekarang dia masih lagi menjalani rawatan hospital dan mengambil suplemen Shaklee iaitu Vivix.

Sebagai pesakit kanser, sudah tentu kita amat berhati2 dalam pemilihan makanan. Apa lagi suplemen.

Kerana makanan (dan suplemen) berbeza memberi effect yang berbeza kepada seseorang pesakit.

Namun begitu, setiap pesakit tidak harus meninggalkan pemakanan yang berkhasiat yang kaya nutrien untuk bantu proses pemulihan.

Antara nutrien yang sangat penting sudah tentulah vitamin, mineral, protein serta antioksidan.

Bagaimana suplemen boleh bantu pesakit kanser? 

1. Memberi tenaga kepada sel kerana rawatan kanser turut boleh melemahkan sel2 yang sihat

2. Memberi zat nutrien mencukupi kerana biasanya pesakit akan kurang selera makan, mulut rasa pahit dan payau effect daripada ubat kemoterapi.

3. Menggalakkan pertumbuhan sel yang lebih sihat

4. Melindungi sel yang sihat daripada turut terjejas oleh sel kanser yang mudah merebak.

5. Mengaktifkan sistem pertahanan dan bantu pesakit menguatkan sistem imun mereka yang lemah.

Suplemen bukan ubat kanser. Suplemen bantu badan kita mendapat nutrien yang badan perlu, yang kita tak mampu dapat daripada pemakanan harian yang biasa.

Ada pesakit yang hanya bergantung harap kepada suplemen semata-mata. Ini salah.

Rawatan seperti pembedahan, kemoterapi dan radioterapi bertujuan untuk membunuh sel2 kanser dan menghalangnya daripada merebak dan merosakkan organ badan yang lain.

Berbincanglah dengan doktor terlebih dahulu jika ingin mengambil sebarang suplemen.

Pastikan juga suplemen itu benar-benar semulajadi dan selamat (dengan kajian klinikal) untuk di ambil dalam jangka panjang.

Jika berminat mendapatkan suplemen Shaklee, boleh hubumgi saya, insyaAllah saya akan berikan konsultasi yang terbaik.

-Puan Suhaila-
Pengedar & Konsultasi Nutrisi Shaklee
ID: 868994