Enter Keyword

Tips Dan Cara Membesarkan Payudara Dengan Cepat Dan Selamat Melalui Pemakanan

Ramai wanita begitu mementingkan kecantikan tubuh seperti payudara. Maka ramailah wanita berimpian untuk memiliki payudara yang anjal, gebu, besar dan tegang. Ada banyak cara untuk membesarkan payudara termasuk kaedah mengurut, pembedahan, menanam implan atau juga melalui pemakanan seperti suplemen.

Masalahnya ada antara kaedah di atas sangat berisiko tinggi seperti jangkitan kuman, kerosakan sel malah juga mungkin juga terkena kanser!

Oleh itu, cara yang paling selamat, murah, mudah namun berkesan ialah dengan mengambil makanan yang sesuai. Tapi..sebelum kita pergi lebih jauh, jom kita belajar sikit bagaimana payudara boleh mengendur atau pun tidak membesar seperti saiz yang kita inginkan.

Kelenjar Mamari


Salah satu punca utama kenapa payudara tidak membesar ialah kerana kekurangan hormon estrogen, yang mana hormon estrogen ialah hormon wanita yang bertanggungjawab dalam mengawal atur kita menstruasi (kitar haid), membentuk lekuk-lekuk pada tubuh wanita dan buatkan payudara membesar.

Tubuh wanita mempunyai hormon estrogen yang banyak semasa akil baligh; dan sebab kenapa sesetengah wanita tidak mempunyai payudara yang besar ialah kerana tempoh akil baligh mereka terlalu awal.

Oleh itu, untuk membesarkan saiz payudara, anda mestilah memberi tubuh anda lebih hormon estrogen. Bagaimana caranya?

Di sinilah pemakanan memainkan peranan. Ada beberapa jenis makanan menyumbang kepada pembesaran saiz payudara kerana ia membekalkan tubuh kita dengan estrogen yang diperlukan.

Ada pelbagai jenis makanan yang tinggi dengan estrogen. Kebanyakannya daripada jenis tumbuhan dan herba, yang mana ia mengandungi phyto-estrogen.

Apa itu phyto-estrogen?

Phyto-estrogen ialah estrogen daripada unsur tumbuhan yang mana ia mimik kepada estrogen manusia semasa kita akil baligh. Phyto-estrogen diketahui berupaya membesarkan payudara hingga 1-2 saiz cup.

Makanan Yang Membesarkan Saiz Payudara

Biji adas / jintan manis (fennel)


Jintan manis adalah herba yang tak asing lagi dan selalu terdapat dalam dapur kita kan. Jintan ni ikut kajian memang membantu dalam membesarkan saiz payudara dan ia juga mengandungi amaun phyto-estrogen yang agak banyak seperti photoanethole, anethole dan dianethole.

Produk tenusu


Produk tenusu juga mengandungi hormon reproduktif seperti estrogen, prolactin, dan progesteron yang boleh membantu dalam pembesaran saiz payudara. Tapi AWAS, produk tenusu tinggi kandungan lemak dan kolesterol.

Soya


Soya ni bolehlah dikatakan sebagai superfood sebab ia mengandungi amaun isoflavones yang tinggi yang mana telah diketahui dapat memusnahkan radikal bebas dan sel kanser yang wujud pada tisu.

Nutrien phyto-estrogen yang tinggi dalam soya menjadikannya menu favorite dan popular di kalangan wanita yang ingin membesarkan saiz payudara.

Tapi, hati-hati dengan produk atau minuman soya yang ada di pasaran. Selalunya ia daripada tumbuhan soya yang telah diubahsuai genetiknya. Kalau mahu, saya sarankan ESP Shaklee sebab ia sumber soya tulen dan pemprosesannya sangat berkualiti tinggi.

Sayuran hijau


Brokoli, bayam, kale, dan lain-lain sayuran hijau amat kaya dengan phyto-estrogen. Selain itu, sayuran hijau ini juga kaya dengan kalsium, zat besi, dan antioksidan yang amat bagus untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhan dan dengan itu dapat meransang pembesaran saiz payudara.

Sayuran ini juga dikatakan dapat menurunkan paras hormon lelaki, iaitu testosteron dalam badan wanita dengan itu lebih banyak hormon estrogen mengambil alih tempatnya.

Antara sayur/ tumbuhan hijau yang amat superb ialah alfalfa. Alfalfa telah diketahui sebagai tumbuhan yang sangat kaya dengan nutrien. Ia juga kaya kompaun phyto-estrogen seperti isoflavone, yang mana sangat membantu dalam meransang penghasilan susu ibu dan perkembangan payudara.

Makanan laut


Sesetengah makanan mempunyai fungsi meransang hormon seks dan dengan itu membantu dalam pembesaran tisu payudara. Mangan iaitu mineral yang terdapat dalam tiram, udang, dan kerang dapat meningkatkan hormon estrogen.

Perlu diingat, makanan laut amat kaya dengan kolesterol jadi tidak digalakkan mengambil secara berlebihan dan keterlaluan.

Protein


Makanan kaya protein seperti daging dan kekacang amat baik untuk pembesaran payudara secara semulajadinya kerana ia membantu membina otot. Pilihlah sumber protein yang baik untuk kesihatan iaitu daripada tumbuhan seperti soya dan kekacang dan elakkan mengambil makanan sumber haiwan terlalu banyak kerana ia mengandungi lemak tepu.
kredit

Sebenarnya, untuk kelihatan cantik tak perlu susah dan stress. Amalkan gaya hidup sihat, bersenam, makan dengan teratur, berikan badan cukup keperluan nutrisi dan jadilah diri sendiri yang sentiasa ceria dan positif!

****

Untuk mendapatkan ESP, Alfalfa dan GLA Complex, hubungi saya:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID:868994


Tiada ulasan:

Catat Ulasan