Enter Keyword

Kenapa Badan Semakin Sakit Bila Anak Bertambah Ramai? Adakah Kita Langgar Pantang?


Saya selalu dengar orang cakap,

'Kau pantang lah elok-elok. Sekarang memang tak rasa. Dah tua nanti kau tanggunglah sendiri'.

Lepas tu ada juga yang cakap,

'Alah dah tua memanglah banyak penyakit tak kira la pantang atau tak pantang'.

Saya tak menyangkal, malah saya bersetuju dengan kenyataan dia atas ni.

Bahkan...

Saya juga semakin elergik dengar orang cakap macam ni. hahaha..

Seolah-olahnya seperti kita ada pilihan untuk jadi sihat, kenapa kita pilih nak sakit? Pelik betul!

Dah tu, kenapa bila semakin bertambah anak, badan pula semakin sakit? Kenapa walaupun pantang ketat-ketat badan sakit juga? Kenapa bila usia bertambah je tahap kesihatan mula merosot?

Sedangkan anak kecil berderet lagi nak kena jaga ni...

Ini jawapan saya.

Semakin kita meningkat usia, nutrition gap semakin besar.
Itu yang kita rasa macam-macam penyakit mula datang.
Saya dah dengar ramai ibu-ibu mengadu, lepas anak dua tiga orang badan jadi teruk sangat.
Jangan kata orang lah, saya dulu pun masa pregnant anak kedua dah rasa teruk namatey. Habis semua sakit sampai serik dah nak mengandung.
Syukur jumpa Shakli lepas tu.
Badan kita memang tak cukup nutrisi. Tengok makanan kita pun dah tahu. Apa lagi bila pernah mengandung, beranak, menyusu lagi lah banyak zat-zat hilang kena sedut dengan anak.
Bila dah mula rasa sakit sana sini, tak sedap badan, tu tanda badan kita dah bagi signal.
Kita boleh je tipu orang lain kata badan kita masih sihat kuat tapi kita tak boleh tipu badan kita sendiri.

So jangan sesekali abaikan nutrisi tambahan bermula daripada kita mengandung anak pertama lagi.
Dr. Hamid Arshat pun pesan wanita kena mula ambil suplemen dari awal mengandung dan makan hingga akhir hayat.

Kenapa ada yang kata suplemen tak perlu?

Ironinya yang kata suplemen tak perlu tu tak pernah makan suplemen pun!

Bila dia sendiri rasa dan amalkan, saya pun yakin bahawa dia sendiri akan sangat menggalakkan semua orang makan suplemen.

Suplemen yang sangat bagus di amalkan oleh kita ibu-ibu yang jelita ini ialah:

  • Protein
  • Multivitamin
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Kalsium
  • Magnesium
  • Vitamin D
  • Omega 3 
  • Suplemen antioksidan
Suplemen bukan ubat. Ia makanan tambahan yang diperlukan untuk penuhi semula nutrition gap itu tadi.

Barulah badan kembali segar, bertenaga, rasa sihat, gembira, ceria, kurang stress dan nampak muda.

Pilih suplemen yang terbukti selamat melalui kajian saintifik.


'Take a good supplement like shaklee' kata Pak Nil. Baru la awet muda!
.
Sekiranya ibu-ibu berminat nak dapatkan set vitamin yang sesuai, atau suami yang nak hadiahkan untuk isteri tersayang, boleh hubungi saya bila-bila masa.

Ciksu,
www.wasap.my/60129645614
6 years with Shaklee and counting💖

Tiada ulasan:

Catat Ulasan