Enter Keyword

Set Menyusu Shaklee Dan Kesan Sampingan Kepada Ibu Dan Bayi

Assalamualaikum, salam sejahtera..

Macam syahdu je tajuk ye? Haha..Sesungguhnya tidak ada kena mengena dengan kesyahduan. Hari ni semangat berkobar-kobar. Seorang kawan merangkap pelanggan saya memberi feedback yang baik tentang set 3M yang beliau amalkan sejak lebih kurang hampir sebulan yang lalu. Jom saya ceritakan kisah beliau.

Lebih kurang 2 atau 3 bulan sebelum tarikh hari ini..lupe plak bila tarikh sebenar, beliau ada bertanyakan tentang alfalfa. Ye, alfalfa boleh membantu untuk menggalakkan pengeluaran susu ibu namun ia perlu di iringi oleh vitamin2 yang lain. Supaya tubuh kita tidak berasa stress dan mood kita sentiasa baik. Namun beliau hanya ambil alfalfa saja..

Beberapa lama kemudian, beliau terbaca tentang testimoni beberapa pelanggan Shaklee lain yang mengambil set menyusu berserta ESP. Lalu beliau menghubungi saya. Dengan senang hati saya menceritakan kepada beliau bahawa set menyusu ini terbahagi kepada beberapa jenis.

  1. Set B - mengandungi set asas seperti Vitalea, B complex, Vita C dan Alfalfa
  2. Set E- Set B+ Ostematrix
  3. Set Eu 4 pack- mengandungi Set B (tanpa Alfalfa)+ Ostematrix + ESP 
  4. Set 3M- lengkap dari Set B+ Ostemarix+ESP.
Siapa yang perlu mengambil set2 tersebut? 
SET B

Set B 
- mereka yang tiada sebarang masalah menyusukan dan tidak berhajat untuk mengumpulkan stok. Vitamin2 hanya membantu tubuh menghasilkan susu yang lebih berkhasiat dan juga membantu kesihatan ibu secara menyeluruh.


SET E

Set E
-ibu yang ada kekangan untuk mendapatkan kalsium dalam diet harian. Ostematrix lengkap dengan kalsium, magnesium dan Vitamin D
-ibu yang mengalami kemeruduman susu setiap kali PMS



SET EU 4 PACK

Set Eu 4 Pack dan Set 3M
-Ibu yg ada masalah penyusuan, ibu mula nak menyimpan stok, ibu yg mahukan anaknya mudah lena waktu malam dan ibu yg sedang induce laktasi.
-ibu bermasalah penyusuan jika hanya mendapat sgt sedikit susu selepas dua jam pengepaman, dan ibu yg telah cukup minum 3L air sehari.

Kawan saya tadi mengambil set 3M!!
Alhamdulillah, dengan izin Allah yang memberi rezeki, beliau dapat mengumpul stok sejak sebelum puasa lagi.

Menariknya, beliau bukan saja dapat mengumpul stok, malah kulit semakin baik, alergik hilang dan baby beliau turut mendapat manfaatnya.

"susu memang banyak, sempatlah bety dapat buat stok seminggu sebelum puasa. sekarang tak risau lagi..
pastu tumit merekah ada perubahan, dah sembuh..luka gatal2 pun cepat kering dan lg 1..boleh makan seefood..tanpa rasa gatal2 lagi..kulit nampak macam lembap means tak kering terutama kat siku pastu bety campur sikit ESP tu dalam susu anak..Alhamdulillah..alergik gatal2 tu dah mula kering..mmg dah x tahu nak sapu ubat ape lagi kan..jadi bety try esp tu..ok ade perubahan..
ESP untuk baby sikit je stgh sudu pun x sampai..sb kalo letak banyak anak bleh rasa susu yang diminum tu rasa lain..pastu anak mintak susu lain..sbb cakap tu bukan susu dia..hahaha..

semalam minum ESP..tp letak 1 sudu je..mmg bulan pose semalam mencabar..susu still banyak tapi stamina down giler...pg td upkan lg ESP jadi 1 sudu membukit dan setengah...stamina ok..jadi aktif plak...setakat ni dah 2x pam susu..semuanya penuh... :)) sukee sgt..."

Begitulah kata-kata Baiti yang sangat berpuas hati. beliau juga dapat menjalani ibadah puasa dengan bersemangat dan bertenaga kerana ESP mempunyai indeks glisemik rendah yang melepaskan gula perlahan-lahan ke dalam tubuh, dan anda akan rasa bertenaga dalam masa yang agak lama.

Anda bagaimana? Dapatkan manfaat set 3M di bulan Ramadhan ini..Ia bukan hanya untuk ibu menyusu malah sesiapa saja kerana Vitamin2 yang terdapat di dalam set ini mempunyai fungsi yang cukup banyak. 

Pertanyaan/ maklumat lanjut/ konsultasi/ tempahan boleh hubungi Su 013-2369434 atau emel ke butik.annajah@gmail.com
Jom tonton video bagaimana ibu menyusu bekerjaya menangani masalah penyusuan!



Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan