Enter Keyword

VITA-E COMPLEX SHAKLEE

Assalamualaikum daln salam sejahtera..

   Sudah lebih 2 minggu saya mengamalkan vita-E complex dari Shaklee. Hasilnya setakat ini Alhamdulillah..Ada perubahan pada kulit wajah dan juga rambut. Kenapa saya ambil Vitamin E? Sebenarnya vitamin E ini termasuk dalam set kecantikan. Ia memang sangat bagus untuk kulit dan dikenali sebagai anti oksidan juga anti penuaan yang hebat. Anda nak tahu fungsi vitamin E? Boleh klik dan baca di sini .

  Mari kita berkenalan dengan Vitamin E Shaklee yang membuat saya jatuh cinta dengannya sekarang.
  1. Ia semulajadi, selamat dan HALAL
  2. Vitamin E nya dalam bentuk d-alpha tocopherol concentrate (400 IU) dan mixed tocopherol concentrate
  3. Datang sekali dengan selenium (10mcg) sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E.
  4. Fungsi yang pelbagai ---->> baca link di atas
  5. Mudah diserap oleh tubuh berbanding vitamin tiruan / sintetik.
Vitamin  E dan Selenium
Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. 
Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 

**dari blog Mama Aiman

Apa itu Selenium?
Selenium adalah unsur surih yang amat penting untuk fungsi system imun. Fungsi semulajadi selenium di dalam tubuh adalah di dalam memudahkan glutanione, satu enzim yg melawan radikal bebas. Selain meningkatkan system imun, selenium menolong meningkatkan elastisiti kulit dengan cara melawan radikal bebas yg boleh merosakkan kolagen kulit. Oleh itu, produk yg mengandungi selenium dipercayai sangat membantu utk melawan n mencegah kanser terutamanya kanser payudara dan kanser prostat.

Vitamin E dan Tocopherol

·       Vitamin  E sebenarnya adalah kombinasi beberapa bentuk berbeza- 4 tocopherol dan 4 tocotrienols. Banyak supplement diet mengandungi alpha tocopherol drpd vitamin E. Gamma tocopherol adalah bentuk utama vitamin E dlm makanan, menentang radikal bebas yg berbeza dlm tubuh drpd alpha tocopherol dan mempunyai kesan anti-imflammatory yg lebih baik. Mixed tocopherol dalam Vitamin E Shaklee adalah kombinasi baik antara lain-lain tocopherol yang wujud dalam alam semulajadi. Adalah penting untuk mengambil vitamin E dengan bentuk yg berbeza ini termasuk aras yg tinggi bg kedua2 jenis tocopherol.
      **sumber : internet

       Vitamin E Shaklee sememangnya mahal berbanding vitamin E lain yang terdapat di pasaran kerana ia lengkap dengan selenium juga tocopherol. Jadi mengapa perlu berkira untuk membayar harga yang sebenarnya sangat berbaloi untuk vitamin semulajadi yang sememangnya mempunyai nilai sangat tinggi untuk kesihatan yang bakal kita miliki.
      Vitamin E SHAKLEE boleh didapati dalam set berikut:
  •     SET D (SET KECANTIKAN/KESUBURAN)
  •     SET KASIH SAYANG
  •     SET UNTUK SUAMI
  •     SET WANITA
  •     SET-SET MENYUSU (DALAM VITALEA)


     Dapatkan Vitamin E lengkap dengan selenium dari saya Su dengan menghubungi no. 013-2369434 atau emel sahaja ke butik.annajah@gmail.com. Harga runcit untuk Vita E Complex (120 biji) adalah RM149.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan