Enter Keyword

SHAKLEE TAK LULUS KKM?

Saya rasa terpanggil nak tulis tentang isu KKM ini sebab tiba-tiba semalam hangat pulak bila ada yang cuba nak bermain api membangkitkan isu KKM ini. (last2 diri sendiri yang terbakorr!) tak dapek den nak nolong.

Persoalannya, benarkah Shaklee tak lulus KKM?

Jawapan:

#1. Shaklee dah lebih 50 tahun di Malaysia, antara syarikat jualan langsung yang bertapak kukuh. Tak kan semengong itu boleh lupa nak pegi register product diorang kat KKM. Lagipun produk dari luar memang kena melalui KKM dulu.. (produk Malaysia sendiri banyak takde KKM ape kes???)

#2. Kalau pun benar produk Shaklee ini tak lepas KKM, pasti beberapa puluh tahun yang lalu sudah di hangkut ke BPFK seperti banyak produk2 buatan kilang Malaysia sekarang ni kan? Tapi tak de okeh!

#3. No. KKM ada pada setiap botol product Shaklee KECUALI ESP, Performance, Meal Shakes, Cinch Shakes, Collagen Powder, Vivix dan AJHT. Haa sudah! Kenapa pulak?? Sebab ke tujuh produk diatas ini KKM masukkan ia dalam kategori MAKANAN seperti beras, susu, quaker oat jadi tak perlulah ada no. KKM. Boleh? Tak puas hati jugak boleh call bahagian makanan BPFK. No. tel google sendiri.

Kenapa KKM masukkan produk ni semua bawah kategori makanan?

Itu tidaklah saya ketahui. Adalah kriteria yang dorang tetapkan. Nak tahu lanjut kenalah tanya pihak yang berkenaan ya.

Bagaimana Nak Periksa Status Pendaftaran Produk Shaklee?

Korang boleh klik di kedua-dua pautan berikut:

1. http://portal.bpfk.gov.my/product_search.cfm

2. http://quest3.bpfk.gov.my/QUEST3_SEARCH/

Masukkan No. KKM yang ada pada pelekat hologram botol Shaklee. Kalau masih belum mempunyai botol Shaklee, silalah beli daripada saya. hihihi...

Ok, di bawah ini senarai produk Shaklee yang telah di daftarkan.



Kalau korang dapat tengok dalam jadual ni, ada produk yang nama pelik2 cam tak pernah dengar kan contohnya beta carotene capsule. Ia memang takde dijual di Malaysia sebab produknya dah di 'discontinue', telah di gantikan dengan Carotomax Shaklee. Yang tuan punya website tu malas nak update jadual tu ape kesnya kan?

Sustained Release Vita C 500mg Shaklee masih ada tapi tak tau pasaipa depa peram lama sangat. Dah dekat setahun kami2 tunggu.

Ok lah di harap penjelasan ini melegakan semua orang espeselly peminat setia product semulajadi dan selamat Shaklee!

Tak payah ragu-ragu lagi. Shaklee terbukti selamat, berkesan dan HALAL!

Sebarang pertanyaan atau surat menyurat boleh emelkan ke Suhaila melalui emel butik.annajah@gmail.com.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,
Suhaila.
ID 868994.
012-9645614


3 ulasan:

  1. good info .. rujukan paling mudah dan pantas ke blog ini bila search kenapa esp tiada KKM.. tq 4 sharing..

    BalasPadam