Enter Keyword

Akhirnya Aku Jumpa Amin Idris!!

Syukur Alhamdulillah..akhirnya event hebat sehebat namanya Jom Hebat Mega 2014 berlangsung dengan jayanya pada 15 Mac 2014 bertempat di Institut Sosial Malaysia, KL.

Event ini adalah anjuran Leader grup Lady & Boss kami, Master Lyna dan suaminya Master Zainul. Ini khusus untuk downline mereka dan susur galur mereka ke bawah sahaja.


Alhamdulillah..Memang rezeki kami menjadi sebahagian warga Lady & Boss yang telah melahirkan 6 orang Master Coordinator yang InsyaAllah bakal bertambah dari bulan ke bulan.

Selesai pendaftaran dan sarapan, sesi pagi dimulakan dengan Sharing oleh Nadiah a.k.a Mak Bintang. Hoii penuh semangat laksana ahli politik calon Kajang. Kami siap diminta menyanyi lagu 'Gemuruh' oleh Faizal Tahir lagi. Saya menyanyi tapi tak boleh nak nyanyi sebab terlalu terharu. Pasai ape entah.

Sesi kedua pula diambil alih oleh Master Zainul sendiri.. Beliau memperkenalkan portal alam maya yang penuh rahsia dinamakan iReach. Juga istimewa untuk anak cucu keturunan beliau sahaja. Portal ni lengkap dengan segala bagai mak nenek. Saya dah berjaya register tapi belum sempat skodeng lagi apa yang ada dalam tu. Tapi tengok2, jeling2 semalam memang best. Tak sabar nak kongsikan dengan anak cucu saya pula. Tapi masih rahsia sebenarnya sehinggalah sampai ke waktu yang ditentukan. Haa suspen tak??

Dengan pelancaran iReach ni, kami semua telah automatik rebranding dengan nama iR Suhaila. Comel je kan?? ;) takde dah SID SID tu.. sape yang pakai SID tu bukan susur galur kami la..hahaha..LOL.

Ok, sesi ketiga pula adalah Forum Kain Pelikat.. Haa pasaipa?? Juai pelikat pants ka??? dak aihh..
Ini sesi berforum yang menampilkan 2 orang kaum suami dan seorang kaum isteri (tak lain tak bukan Master Lyna sendiri). Tujuannya adalah untuk membuka mata dan hati para suami supaya ambil bahagian dalam bisnes isteri masing-masing.



Memang pun, biz Shaklee ni adalah family bisnes dimana satu rumah memang akan terlibat secara langsung dengan biz ini. Suami saya?? Syukur Alhamdulillah..dia memang bagi fully support, tapi lepas dengar forum ni rasanya support dia 200% kot??! ngeee.. InsyaAllah.

Nak tahu dia support ke tak tengok sajelah gambar ini.


Di kala isteri sedang fokus..suami ambil bahagian layan anak-anak. Bebudak tahu jelah kan. Sekejap je duduk diam. Kejap kang nak ke situ kejap kang nak ke sini. Nak makanlah apalah. Suami jelah tolong tengokkan. Hihihi..

Selesai forum adalah waktu mengisi perut. Menu tengah hari tu ialah nasi ayam. Sedap gak.. Dah lapar kan? Masa rehat tu sempatlah kami bergambar-gambar sesama adik-beradik dan sanak-saudara yang langsung tak pernah jumpa. Cuma biasa dengar nama di alam maya jer.


Mami kitorang yang tengah-tengah tudung hitam dukung baby tu. Kecil molek je orangnya kan?? Tapi tengok anak-anaknya membesar bagai juara! haha.

Ok, dalam grup ni ada sorang Master iaitu Master Aya dari Sabah. Kakak dia kak Lin belum Master tau. Lagi 1 tangga nak Master. Nenek dia pun sama. Nampak tak keadilan bisnes ni??? Sesiapa pun boleh melompat naik jadi Master dulu. Skim piramid yang korang gembur2 tu ada macam ni??? Nan hado!

Dalam biz ni, siapa buat dia dapat. Buat banyak dapat banyak. Buat sikit dapat sikit. Tak buat langsung?? Nothing lah jawabnya.

Sesi petang, ialah sesi yang ditunggu oleh semua orang rasanya kot. Petang tu kami start dengan jawab kuiz dulu. Sape cepat jawab dapat hadiah.. Sedang acara kuiz berlansung, tetamu jemputan pun tiba. Cer teka. Sape? Sape??


Yang baju hijau tu?? Eh bukan, bukan. Itu suami saya. Haha..Dah tentu-tentulah yang sebelah tu. Tuan Amin Idris , pengasas Amin Idris Training Centre. Pengacara TV Al-Hijrah, penceramah dan pakar motivasi terkenal. Ya Allah saya memang dah lama teringin nak jumpa dia. Suka dengan karakter dia semasa mengacara, suka tengok segmen motivasi kat TV Al Hijrah, Magnet Diri. Sampai saya beli buku dia Magnet Diri tu tau.


Memang best sangat sangat sangat penyampaian dia. Tak kering gusi kitorang. Ada satu part tu memang saya gelak sungguh-sungguh sampai menangis ok!

Tengok dalam gambar tu, beliau sikit pun tak terganggu dengan segala aksi dan kelincahan anak-anak kat bawah tu. Beliau siap kata "meriah betul macam family day".

Yang penting apa yang beliau nak sampaikan tu memang sampailah! haha.. Patut la sibuk bebenor beliau memenuhi jemputan. Syabas Tuan Amin Idris. Saya doakan segala impian Tuan untuk bersara pada usia 48 tahun dengan memiliki banglo dengan segala macam padang akan termakbul. Amiinn.


Haaa tengok, tengok! Lihatlah dunia!! Akhirnya saya berdiri disebelah Tuan Amin Idris. Excited tak muka saya?? Errr saya yang pakai tudung kelabu tu... :D Walaupun beliau tak pandang kamera. Kahkahkah. Puas hati sangat walaupun sepatah kata tak terkeluar daripada mulut. Autograph pun tak ingat nak mintak. Ngeee....

Jam 5.30 petang, majlis pun tamat.. Syukur Alhamdulillah.. Harapnya aura yang kami dapat terus terpancar setiap hari, bukan hari itu sahaja. InsyaAllah.

Antara kata-kata 'hikmat' yang kami dapat hari itu ialah:

1. Untuk berjaya, mesti ada MATLAMAT. Kalau tiada matlamat, ibarat tiada arah tuju.

2. Cintai apa yang kita buat

3. Carilah kebahagiaan kita sendiri sampai kita benar-benar bahagia. Kita akan bahagia bila banyak memberi.

4. Jadilah kaya beramai-ramai. Bukan kaya sendiri-sendiri. Bimbing orang lain untuk turut sama jadi kaya.

5. Kita jadi kaya supaya kita ada PILIHAN. Walaupun kita mampu pakai Ferrari, tapi kita nak pakai MyVi je. Walaupun mampu pakai henbeg harga ribu-ribu, tapi kita selesa beg harga ratus-ratus je.

6. Apabila kita ada matlamat yang JELAS, maka tindakan kita akan JELAS.

7. Apabila matlamat kita BESAR, usaha kita pun mesti BESAR.

8. Kalau matlamat kita KECIL, usaha kita jadi KECIL.

9. Kalau matlamat kita JAUH, maka langkah kita lebih JAUH.

10. Tidak boleh berputus asa, belajar dari kesilapan supaya mendapat hasil yang lebih baik.

11. Kita mesti TAHU apa yang kita MAHU, dan MAHU apa yang kita TAHU.

12. Never say never, Fight till FOREVER

13. Hidup adalah soal PILIHAN. Kita yang pilih hidup bagaimana yang kita mahukan.

14. FOKUS pada apa yang boleh dikawal sahaja. Yang kita tak boleh kawal, biarkan.

15. Pray for the best, prepare for the worst

16. Nothing is impossible, just do it!

17. Dream BIG!! So what?? Ko ada??


Ini cuma sesuku daripada warga Lady & Boss. Satu keluarga bahagia, cemerlang, kaya, berjaya, dan bertaqwa..InsyaAllah.

Sebarang pertanyaan, maklumat lanjut untuk menjadi sebahagian daripada keluarga hebat ini, hubungi:

iR Shaklee Suhaila (868994)
Call/ SMS: 013-2369434
WhatsApp: 012-9645614
Emel: butik.annajah@gmail.com


2 ulasan:

  1. Apsal mcm terharu sangat bila baca pasal ni?
    Kak Su, awatla tak sempat peluk cium ari tu..sampai skang masih terasa tau..

    love,
    iR Raha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alahai adikku sayang...tu namanya takde rezeki..huhuhu next time insyaAllah kita jumpa lagi ;)) nanti kita peluk2 cium puas2 naaa..hahaha

      Padam