Enter Keyword

Ubat Dan Rawatan Untuk Pesakit Strok Yang Selamat Dan Berkesan

Assalamualaikum wbt.

Sejak dua menjak ni kan, saya dapat banyak pertanyaan mengenai suplemen untuk pesakit strok. Memang pun, sekarang ramai yang kena serangan strok, tak kira usia, malah ada yang semuda usia awal 30-an.

Strok adalah suatu keadaan serangan mengejut dimana berlaku pendarahan dalam otak yang disebabkan oleh salur darah pecah dalam otak (stroke haemorraghic); atau darah beroksigen tidak sampai ke otak akibat penyumbatan lemak dan kolesterol dalam salur darah ke bahagian otak (stroke ischaemic) dan boleh menyebabkan kelumpuhan kekal atau sementara.

Strok lazimnya berlaku secara mengejut tetapi kita boleh perhatikan tanda-tanda awal contohnya seperti terdapat perubahan pada wajah seseorang di mana sebelah bahagian mukanya jatuh / senget, rasa kebas pada sebahagian atau sebelah badan.


Yang paling di takuti ialah strok boleh menyebabkan koma dalam jangka masa yang agak lama.

Bolehkah pesakit strok sembuh?

Boleh! Walaupun ia mengambil masa agak lama untuk kembali pulih ke keadaan asal.

Pesakit strok mesti mendapat sokongan emosi daripada ahli keluarga, kawan-kawan serta jurupulih kesihatan. Ini sangat penting untuk mengembalikan semula keyakinan pesakit strok (yang hilang upaya tiba-tiba) untuk sembuh.

Pesakit strok perlu menjalani rawatan berterusan seperti mengambil ubat, senaman, latihan pertuturan, fisioterapi, juga mempelajari kemahiran baru untuk mengendalikan diri dan peralatan.

Makanan tambahan untuk pesakit strok

Oleh kerana pesakit strok mengalami kesukaran untuk makan dan minum, jadi mereka hanya mendapat nutrisi yang terhad sedangkan mereka sangat perlukan nutrisi penting untuk segera sembuh.

Tiga ubat (sebenarnya suplemen) yang saya syorkan dan amat-amat membantu mereka ialah Vivix, Omega Guard dan Ostematrix.

Vivix

Pada peringkat awal di mana pesakit masih sukar untuk menelan makanan kasar, cecair seperti Vivix sangat diperlukan. Vivix membantu:

+ Mengaktifkan semula sel-sel yang rosak dan mati dan menggalakkan pertumbuhan sel badan yang sihat

+ Menggalak pertumbuhan mitokondria iaitu 'penjana tenaga' dalam sel badan dengan itu tubuh akan terasa lebih kuat, bertenaga dan segar

+ Membantu menguatkan sistem pertahanan badan untuk melawan serangan radikal bebas dan stress oksidasi yang boleh menyebabkan kerosakan sel


Omega Guard

Minyak ikan tulen dalam kapsul softgel ini mengandungi asid lemak yang sangat diperlukan oleh tubuh. Omega Guard membantu:

+ Melancarkan perjalanan dan peredaran darah dengan itu darah beroksigen dapat sampai ke seluruh sel badan dengan lancar dan mudah

+ Baik untuk urat saraf dan fungsi sendi yang sudah rosak

+ Mengawal tekanan darah dengan itu mengurangkan ketegangan di bahagian leher dan sakit kepala yang sering di alami oleh pesakit strok


Ostematrix 

Suplemen kalsium yang paling seimbang dan lengkap dengan vitamin D, magnesium, fosforus, mangan, zink, kuprum dan boron. Ostematrix sangat membantu:

+ Memperbaiki masalah kebas-kebas dan kekejangan anggota badan

+ Memperbaiki tekanan jantung serta mengurangkan stress

+ Baik untuk urat saraf

+ Menstabilkan denyutan jantung dan impuls saraf


Apa kata mereka?

Testimoni 1:

Testimoni 2:


Testimoni 3:


Testimoni 4:


Satu Set Strok  Shaklee (Vivix, Omega Guard, Ostematrix) ini cuma berharga RM672 sahaja. Anda boleh jimat jika daftar ahli sambil membeli set ini.

Selain mengambil ubat-ubatan, suplemen seperti ini amatlah membantu kerana ia asas nutrisi yang diperlukan untuk sel jadi sihat.

InsyaAllah dengan mengamalkan set ni, simptom strok akan berkurang, pengaliran darah lebih lancar, badan akan lebih kuat dan bertenaga, kebas-kebas hilang, selera makan meningkat dan wajah akan lebih berseri dan ceria!

Anda pun boleh menjalankan aktiviti seharian seperti sediakala.

Sekiranya berminat mendapatkan Set Stroke ini, atau ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya di:

-Puan Suhaila-

012-964 5614

Pengedar Shaklee Malaysia
ID: 868994


1 ulasan:

  1. Alhamdulillah..saya sendiri minum Vivix. Sangat bagus untuk kesihatan kita.

    BalasPadam