Enter Keyword

Jom Sertai Kempen Sihat Tanpa Ubat Sebelum Terlambat

Ramai yang takut makan ubat. Tapi akhirnya terpaksa bergantung dengan ubat sepanjang hayat. Siang dan malam tak pernah berpisah dengan ubat. Kemana saja pun mesti dengan ubat. Jika tanpa ubat, badan mula lemah, sakit, malah boleh membahayakan nyawa!

Bahaya sangatkah ubat? TIDAK. Ubat diperlukan oleh seseorang untuk menghilangkan simptom penyakit. Memang ubat sangat diperlukan oleh pesakit jika tidak simptom sakit makin teruk dan nyawa boleh terancam. Dalam kes-kes tertentu tidak dapat tidak, ubat mesti di ambil mengikut dos pada kadar waktu yang telah ditetapkan.

Ubat adalah bahan kimia sintetik yang bertindak mengubah tindakbalas biologi dalam badan. Sebagai contoh, pesakit darah tinggi mengambil ubat untuk membesarkan salur darah. Ini bermakna ubat memaksa salur darah membesar supaya perjalanan darah menjadi lancar.

Tahu tak bahawa kita boleh hidup sihat tanpa ubat? YA! Iaitu dengan mengambil nutrisi yang betul. Ada kes kanser boleh sembuh hanya dengan mengamalkan cara hidup positif dan cuma mengambil jus sayuran. Jawapannya kembali kepada alam semulajadi!

Sebab itu sangat penting kita menjaga pemakanan dan mengamalkan gaya hidup sihat. Dengan nutrisi yang betul, di amalkan berterusan, hidup sihat bebas ubat bukan lagi mustahil.

Mencegah jauh lebih baik daripada mengubati. Itu belum lagi rawatan akibat kesan sampingan daripada ubat sintetik. Semakin lama kita bergantung kepada ubat, semakin banyak kerosakan sel yang bakal di hadapi. Ibaratnya keluar mulut buaya masuk mulut naga.

Jangan pelik bila anda dengar pesakit kencing manis atau darah tinggi tiba-tiba mengalami kerosakan buah pinggang pula.

Sebelum terlambat, jom ikuti Kempen Hidup Sihat Tanpa Ubat. Cuma beli produk semulajadi Shaklee, amalkan dan rasai bagaimana bahagianya apabila tidak lagi bergantung dengan ubat.

Dan jangan lupa kongsikan pengalaman anda di Facebook dengan menggunakan hashtag #sihattanpaubat dan #drugsfree.

Sebarang maklumat lanjut sila hubungi:

Suhaila (868994)
SMS: 013-2369434
Wassap: 012-9645614
Fb: Su AnNajah
emel: butik.annajah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan