Enter Keyword

Kenapa Selalu Lupa

Setiap orang dalam dunia ni mesti pernah alamai saat-saat terlupa akan sesuatu.

Lupa letak kunci dekat mana
Lupa tarikh anniversary
Lupa tarikh lahir sendiri 😅
Lupa spek mata letak mana
Lupa tutup api dapur
Lupa anak tertinggal dalam kereta. Ishk!
Macam-macam jenis lupa.


Penyakit kelupaan ni bahaya juga sebenarnya. Lupa yang kecik-kecik takpe lagi, lupa yang besar-besar mungkin boleh mengundang tragedi.

Kalau kerap sangat lupa, hilang fokus, mungkinkah otak kita dah makin mengecut?

Dr. Hamid Arshat kata, tekanan mental, tekanan emosi, tekanan fizikal boleh mencetuskan hormon steroid, iaitu kortisol yang boleh merosakkan sel-sel neuron dan pemancar sinaps khususnya di kawasan hippocampus dan prefrontal lobe yang penting bagi menyimpan ingatan dan memproses pemikiran.

Senang cerita, tekanan-tekanan semua tu menyebabkan radikal bebas berkumpul dalam otak, lalu jadilah penyakit otak seperti susah nak ingat, susah faham, hilang fokus, lupa, hilang ingatan, Alzheimer dan sebagainya.

Dr. Hamid pun suruh banyak makan buah-buahan dan herba terutama yang mengandungi tinggi antioksidan, bioflavonoid untuk meransang dan mengaktifkan semula neuropemancar elektrik dalam otak.

Antioksidan dalam tumbuhan berfungsi meneutralkan semula dan menurunkan radikal bebas dalam sel badan terutamanya sel otak.

Ingat, radikal bebas ni punca penyakit kronik.  So nak cegah penyakit kronik seperti kanser, alzheimer, diabetis, athritis dan sebagainya tu, wajib makan banyak antikoksidan.

Pilihan saya?

Of coz la si Vivix yang ada 10x ganda resveratrol.

Resveratrol ni salah satu antioksidan. Dalam Vivix ada banyak kandungan antioksidan termasuk juga resveratrol dan asid ellagik.

Vivix akan meneutralkan semula radikal bebas, mencegah sel-sel otak daripada musnah dan cepat tua, mengaktifkan mitokondria dalam sel otak, menggalakkan pengaliran darah beroksigen ke otak serta meransang lagi pertumbuhan sel-sel otak yang baru dan sihat.

Tapi...jangan tunggu tua baru nak makan Vivix. Kena amalkan dari muda, barulah lambat otak kita menua.

Akal yang sihat dari badan yang sihat.

Jika anda sekarang kerap sangat lupa, mudah hilang fokus, tak dapat nak kawal emosi, cubalah Vivix.

Mudah-mudahan kandungan antioksidan yang tinggi tu mampu mengurangkan simptom kemerosotan otak.


Sebotol Vivix ini harganya RM475. Pembelian 2 botol melayakkan anda dapat diskaun istimewa serta layak jadi ahli percuma dengan cashback sebanyak RM36.

Sekiranya berminat mendapatkan Vivix, boleh hubungi saya 😊.

-Puan Suhaila-

Certified Shaklee Distributor


ID: 868994

#brainbooster #tsunamishaklee #VivixShaklee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan