Enter Keyword

BAKAR LEMAK CARA SELAMAT DAN SEMULAJADI

Lagi-lagi cerita tentang bakar lemak.. Set-set bakar lemak dan kurus ni memang antara set yang paling laris dari saya. Saya pun jadi sangat teruja nak bantu kawan-kawan yang nak turunkan berat badan, yang nak cut cost, nak kesan paling cepat dan paling selamat tentunya!

Ok, kalau sebelum ni saya ada bagi intro tentang produk bakar lemak yang best klik Lecithin dan Omega ini, sekarang nak cerita lebih detail mengapa lecithin dan omega-3 ini dikatakan produk pemecah lemak yang paling baik dan berkesan.

Sebenarnya, dalam tubuh kita ni memang ada lecithin manakala omega-3 ialah asid lemak perlu dalam kategori PUFA (polyunsaturated fatty acid). Nak tak nak, mahu tak mahu kita KENA makan Omega-3 dengan mencukupi. Ketidak cukupan Omega-3 akan mendatangkan banyak masalah kesihatan. Baca entry bertajuk Kesan kekurangan Omega-3 Pada Tubuh.

Apabila disebut memang wujud lecithin dalam badan kita, bukan bermakna kita tak perlu ambil lecithin dari luar, sebab kekurangan lecithin pun boleh sebabkan penyakit. Lecithin dan Omega-3 berfungsi menurunkan kadar kolesterol jahat LDL yang berlebihan dalam tubuh yang menyebabkan kadar kolesterol baik HDL menjadi berkurangan.

Jika seseorang disyaki atau disahkan mengidap tekanan darah tinggi, sakit jantung, kencing manis, berkolesterol tinggi (melalui ujian darah) malah jika berat badannya berlebihan, ini menunjukkan Lecithin dan Omega-3 dalam tubuh sebenarnya TIDAK MENCUKUPI.

Bagaimana 'membakar' lemak dalam badan kita??
Lemak dalam badan kita sebenarnya sangat susah nak dikeluarkan. Ia bukan seperti membuang lemak pada ayam, dan bukan seperti menjirus air panas kedalam periuk yang dipenuhi lemak daging korban! Jika itu kekdahnya, setiap kali minum kopi panas, lemak-lemak pun keluar seperti air mengalir.

Ada dua cara membakar lemak yang efektif, selamat dan semulajadi.
1. Senaman, aktiviti fizikal
2. Produk bakar lemak

Bakar lemak dengan bersenam!
Ini telah saya terangkan serba sedikit dalam entry Petua Kurangkan Perut Buncit.
Bersenam membakar kalori dengan cara membina otot. Bersenam juga menggunakan tenaga yang tersimpan dalam lemak berlebihan. Lemak akan ditukar menjadi tenaga melalui tindakbalas biokimia dalam tubuh.

Produk bakar lemak
Secara semulajadi, lecithin (fosfolipid) dan asid lemak tak tepu Omega-3 (essential fatty acid) dalam tubuh akan bergabung dengan LDL, lemak dan minyak untuk menguraikannya. Ingat bahawa lemak hanya akan larut dalam lemak. Lemak TIDAK AKAN larut dalam air. Perhatikan demo ini


*credit photo to Emma@vitaminswithluv

Ia sangat mudah dan semulajadi!!

Sebab itu, mereka yang telah mencubanya sangat berpuas hati..Badan rasa lebih ringan dan kolesterol dapat dikurangkan. Untuk hasil terbaik, ambil Lecithin / Omega Guard bersama-sama Alfalfa Complex atau Herb-lax Shaklee.. Lecithin memecahkan, Alfalfa dan Herb-lax membawanya keluar dari tubuh ;)

Hapuskan lemak secara semulajadi!!

Hubungi Suhaila 013-2369434 untuk pembelian dan konsultasi istimewa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan