Enter Keyword

VITAMIN B COMPLEX UNTUK IBU BERPANTANG

Selalunya, sebaik saja lepas melahirkan, ibu2 akan rasa penat sangat. Keletihan mengandung  dan meneran semasa bersalin mengambil masa untuk pulih. Ditambah pula tubuh sedang dalam proses baik pulih dan menghasilkan susu.

Selepas bersalin, jururawat akan bekalkan kita dengan vitamin antaranya B kompleks.

Apa kepentingan B kompleks untuk ibu berpantang?

Vitamin B kompleks akan membantu para ibu menangani masalah keletihan dan tekanan (stress). Peranan yang dimainkan oleh vitamin B ini secara amnya untuk membantu metabolisme lemak dan protein untuk membekalkan tenaga dengan menukarkan karbohidrat kepada glukosa yang kemudiannya di tukar kepada tenaga.

Selain itu vitamin B kompleks sangat penting untuk untuk sel saraf kita berfungsi secara normal.

Vitamin B ialah vitamin larut air, maka ia PERLU di ambil setiap hari untuk pastikan kita memperolehi bekalan vitamin B berterusan dan mencukupi untuk mencapai kesihatan optimum.

Semasa stress, tubuh kita sebenarnya perlukan jumlah vitamin B yang lebih tinggi. Begitu juga semasa kita berasa lesu dan perlukan stamina.

Semasa berpantang, ibu seharusnya memakan makanan berkhasiat, minum air yang mencukupi demi kesihatan ibu dan ransangan penghasilan susu badan untuk bayi comel anda .

Ingin mendapatkan vitamin B kompleks semulajadi yang lengkap dengan 8 jenis vitamin B (termasuk asid folik)??

Hubungi: Suhaila 013-2369434 / emel ke butik.annajah@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan