Enter Keyword

MEALSHAKE MENAIKKAN BERAT BADAN ANAK, MENURUNKAN BERAT BADAN DEWASA?

Hari ni saya dapat soalan ini pula,

"Maaf saya bertanya. Saya ada terbaca berkenaan kebaikan Mealshake shaklee iaitu menambahkan selera makan bagi kanak-kanak yg susah makan dan boleh menguruskan badan bagi orang dewasa. Soalan saya, macam mana Mealshake Shaklee ni boleh berkaitan menambahkan selera makan untuk kanak-kanak tetapi dlm masa sama boleh kurangkan berat badan untuk orang dewasa? Sebenarnya saya memang tengah mencari supplement / something yg boleh naikkan selera makan anak saya. Sbb tu saya nak tau lebih lanjut lg..."


Saya sangat pasti ramai ibu2 yang lain pun tertanya-tanya soalan yang sama kan?

Mula-mula kita kena tengok apa kandungan Mealshake Shaklee. Selain vitamin dan asid amino, Meal Shakes mengandungi kacang soya dan lactalbumin (iaitu komponen utama protein susu). Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga dewasa.

Tahu tak lactalbumin adalah komponen utama dalam susu ibu dan yang kedua melimpah dalam susu lembu? Lactalbumin mengandungi pelbagai manfaat nutrisi seperti immunoglobulin, lactoferrin dan bacteriolysine yang sangat penting untuk melawan jangkitan penyakit, kuman dan bakteria serta meningkatkan fungsi imun kanak-kanak.

Bagaimana Meal Shakes meransang selera kanak-kanak dan menambah berat badan mereka?
Lactalbumin (alpha lactalbumin khususnya) terdiri daripada beberapa asid amino seperti tryptophan dan cystein. Tryptophan penting dalam sintesis kimia penting otak seperti serotonin yang meningkatkan mood kanak-kanak serta mengawal tekanan. Cystein pula penting untuk sintesis glutathione yang penting dalam mengekal dan menjana sel yang sihat. 

Saintis  (dalam Journal Nutrition) menunjukkan supplemen lactalbumin  yang menyamai susu ibu itu adalah faktor penting dalam nutrisi bayi terutamanya bayi pra-matang supaya perkembangan mereka meningkat dengan cepat. Inilah sebab kanak-kanak yang mengambil MealShake lebih sihat dan berat badan naik secara normal.

Fakta yang lagi best, lactalbumin dalam susu ibu inilah yang mencegah kanser payudara pada ibu menyusu!

Untuk meningkatkan berat badan kanak-kanak (juga dewasa), digalakkan mengambil Meal Shakes (ikut sukatan) selepas hidangan utama atau between meal. Perlu diingat, untuk meningkatkan berat badan, pengambilan masuk kalori perlu LEBIH BANYAK daripada kalori dibakar.

kalori masuk > kalori dibakar

Pembinaan otot semasa pengambilan protein tambahan juga akan meningkatkan jisim otot dengan itu berat badan bertambah.

Bagaimana pula Meal Shakes membantu menurunkan berat badan bagi dewasa?
Seperti yang kita tahu, lactalbumin adalah komponen protein susu. Protein (sama ada whey atau soya) memainkan peranan dalam pembinaan otot. Penyelidik juga mendapati protein susu ini mampu mengurangkan selera makan dan mengekalkan aras gula darah (indeks glisemik rendah). Ini membantu mengurangkan risiko obesiti dan diabetes. 

Untuk menurunkan berat badan, digalakkan mengambil Meal Shakes semasa perut kosong atau sebagai pengganti hidangan utama. Protein shakes ini mengekalkan kandungan gula dalam darah jadi kita akan rasa lebih kenyang dalam masa yang lama. Senaman semasa pengambilan protein akan meningkatkan pertumbuhan otot, jadi lebih banyak kalori di bakar maka berat badan dapat diturunkan.

Jadi, tidak perlu risau sama ada anak kita akan terlebih gemuk atau terlebih kurus jika mengambil Meal Shakes. Pastikan sukatannya betul dan waktu pengambilannya menepati keperluan tubuh mereka sama ada ingin menaikkan atau menurunkan berat badan. ;))

Meal Shakes membantu menambah selera makan kanak-kanak dan dewasa
Kepada anda yg ada masalah berat badan, anak2 yg selalu tak sihat, boleh la beli Meal Shakes ni..Hubungi saya tanpa malu-malu Su 013-2369434 atau emel ke butik.annajah@gmail.com. Konsultasi berterusan percuma!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan