PETUA MENGHILANGKAN PARUT JERAWAT SECARA SEMULAJADI

Hai..Assalamualaikum.

Bertemu lagi kita dalam rancangan Petua mak-mak. hihihi..

Ok, kali ni MS nak share sikit tentang petua bagaimana mengurangkan parut-parut jerawat terutama yang lama-lama, yang degil-degil yang susah sangat nak hilang.

Bagaimana parut terjadi? Ini kerana akibat daripada tangan kita sendiri yang gatal dan suka sangat picit jerawat. Dari segi saintifiknya pula, parut terjadi apabila sel-sel kulit yang mengalami luka jerawat menjadi TRAUMA semasa proses mengeluarkan cecair nanah (biasa dikenali jerawat masak). Ia menjadi bengkak, dan cedera serta memaksa kolagen hilang dari bahagian tersebut.

Takyah citer banyak, kalau parut memang dah duk ada atas muka makanya sekarang adalah proses mengurang atau menghilangkannya terus.

Cekidout la petua-petua berikut yang saya ekstrak daripada berbagai-bagai blog.

Petua 1- Putih telur dan madu



Ambil putih telur dan campurkan dengan sedikit madu. Sapukan pada wajah yang ada bekas jerawat selama lebih kurang 15-20 minit. Bersihkan wajah. Lakukan secara rutin untuk mendapat hasil yang optimum.

Petua 2- Kulit pisang

Ambil kulit pisang, gosokkan pada muka yang berparut. Juga lakukan dengan kerap supaya parut cepat hilang.

Petua 3- Yogurt dan lemon



Selain sedap di makan, yogurt boleh dijadikan masker untuk hilangkan parut jerawat. Korang boleh guna yogurt semata-mata atau campurkan dengan bahan lain contohnya sari lemon (yang telah di kisar).

Petua 4- Air beras

Bukan air yang basuh beras tu, tapi air semasa nasi sedang menggelegak, ambil sikit air dia. Sejukkan sebentar dan sapukan pada wajah.

Petua 5- Minyak zaitun

Minyak zaitun bukan saja berfungsi melembapkan kulit kering tapi juga boleh menyamarkan noda hitam pada wajah. Sapukan nipis pada wajah sebelum tidur.

Hilangkan parut jerawat dengan suplemen Shaklee!

Wahhh.. Selalu orang fikir suplemen ni untuk sihat tubuh badan je kan? Tapi tidak. Suplemen khususnya Shaklee memberi anda lebih daripada itu.

Tak sikit orang yang makan Shaklee untuk tujuan lain, tapi BONUSnya kulit menjadi cantik, cerah dan bebas noda hitam serta parut jerawat!

Ok, mari tengok apa suplemen yang sangat-sangat membantu untuk hilangkan parut-parut wajah yang degil itu.

ESP (Soy Protein Isolate Powder)



ESP ni memang sangat femes nak-nak dalam bab kulit dan kecantikan wanita ni. Ia membantu anda untuk:-

- buat kulit berseri
- pulihkan sel-sel kulit yang rosak
- pudarkan parut-parut jerawat termasuk parut chicken pox
- hilangkan kesan-kesan gatal

Yang best ESP ni boleh dibuat masker juga! Memang tak rugi!!






Sustain Released Vita C Plus


Yang ni sama, sangat femes juga terutama kalo orang tu memang concern dengan kecantikan. Vitamin C ni ibarat vitamin wajib ada kalau betul-betul nak cantikkan kulit.

- Ia dapat mencerahkan wajah
- Ia memudarkan bekas-bekas jerawat
- Ia membina kolagen kulit yang telah rosak bersama-sama dengan vitamin E
- Ia penting untuk kitar semual glutathione dalam badan yang penting untuk kulit.
- Ia menyekat pigmentasi (bintik-bintik penuaan)
- Ia Ia juga mengurangkan kesan jeragat yang muncul seiring usia

Vitamin C ini juga boleh dijadikan masker tau. Caranya? Beli vitamin C nanti saya ajarkan ;)


Vitamin E Complex



Yang ni tak payah citer banyak. Vitamin E memang vitamin yang sinonim dengan kecantikan. Ia banyak orang bubuh dalam minyak bayi, pelembap dan lotion. Sebab fungsi dia

- Melembut dan melembapkan wajah/ kulit kering
- Meningkatkan level vitamin C (sebab tu kena ambil sama-sama)
- Menggalakkan elasticity kulit (sebab ia mengikat pada kolagen kulit)
- Memperbaiki kerosakan kulit akibat sinaran matahari
- Membantu mencerahkan wajah
- Mencegah penuaan kulit pra-masa
-dan banyak lagi fungsi utama yang lain.

Lagi best, ia juga boleh jadi masker!!

Boleh tengok lambakan testimoni di SINI.

Juga tengok testimoni terbaru ni! Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata kan??


Ha..selain anda mencuba petua mak-mak tadi cubalah juga makan suplemen dan menyapunya ke wajah. Tak cuba tak tahu, hasilnya memang berbaloi! Tubuh sihat, wajah cantik berseri...insyaAllah. (^_^)

Tak sabar nak beli ni!!!! Harga berapa? Harga?

Harga runcit ESP RM150, Vitamin C RM92, Vitamin E RM149 utk Semenanjung Malaysia.

Apa tunggu lagi, cepat-cepat beli dengan MS okeh! Hubungi je

Suhaila 013-2369434
fb/ su.annajah


3 ulasan:

  1. bagi yang masih tercari2 cara nak hilangkan kesan parut jerawat atau kesan berlubang dengan cepat (bergantung kekerapan mengamalkannya) boleh rujuk sini

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=611578522268402&set=a.611578472268407.1073741832.147430552016537&type=1

    diharap dapat membantu semua :D

    BalasPadam
  2. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Hilangkan Jeragat.

    BalasPadam
  3. Terimakasih atas informasinya karena saya lagi cari informasin tentang cara menghilangkan jerawat secara alami
    .

    BalasPadam