Selasa, 31 Mac 2015

Cara Mengatasi Rambut Gugur Untuk Wanita Bertudung

Wanita yang bertudung atau berhijab tidak semestinya boleh mengabaikan penjagaan rambut.

Mentang-mentang pakai tudung, rambut bau busuk, gugur, berbuah, pun kita buat tak kisah je.

Ye ke tak kisah? Padahal dalam hati Tuhan aje yang tahu...

Mana taknya, suami pun dah tak suka pegang rambut. Rambut pula asyik tertanggal je dari kulit kepala bila kena tarik dengan anak. Belum tengok masa mandi lagi. Hurmm..

Sampai satu masa si baby kecik menangis rupa-rupanya jari kecil mungil luka sebab terlekat rambut mama. Ouchh!

Wanita dalam video ni pun samalah. Sampai dia takut tengok rambut yang gugur atas lantai masa mandi. Tapi apa dia buat lepas tu?? Korang mesti tak percaya!



Memang susah hati tau kalau rambut asyik gugur je. Tak kira la baru bersalin ke, dah lama bersalin ke.. bila rambut gugur ni terasa diri dah tua dan bakal botak tak lama lagi..uhuuh

Sebelum tinggal kulit kepala je, baik cari penyelesaiannya. Rambut dan kulit kepala yang sihat memang amat perlukan nutrisi yang berkhasiat. Sebab sel rambut juga terbina daripada protein dan asid amino. Kalau kurang nutrisi, memang lambat la rambut nak tumbuh semula.

Jom dapatkan Set Rambut Gugur (ESP dan Zinc Complex) yang cuma berharga RM187 atau juga boleh memiliki rangkaian penjagaan rambut Prosante Hair Care.

Antara ribuan testimoni set rambut gugur
Set ESP + Zink ini boleh tahan selama 2-4 bulan bergantung kepada penggunaan.

Jom dapatkan set anda SEGERA dengan menghubungi:

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994


Sabtu, 28 Mac 2015

Cara Meningkatkan Kesuburan Lelaki Untuk Cepat Dapat Anak

Pasangan yang sudah berkahwin pasti ingin sangat cepat mendapatkan cahaya mata.

Selalu yang risau bab-bab kesuburan ni ialah kaum wanita. Sebab sangat normal fitrah seorang wanita kalau lambat dapat anak mula lah dia rasa something wrong dengan diri dia.

Sebenarnya TIDAK.

Pada akhir zaman ni, probability untuk tidak subur bagi kedua-dua lelaki atau wanita sama je. So lelaki jangan rasa bila isteri tak hamil-hamil, itu 100% salah isteri. Tidak sama sekali.


Ada banyak punca lelaki kurang subur. Antaranya ialah:

1. Masalah berat badan
2. Toksin berlebihan
3. Merokok
4. Kurang nutrisi dan vitamin tertentu
5. Stress melampau

Sebelum ni saya pernah menulis tentang makanan super yang amat membantu kesuburan lelaki dan wanita.

Kali ini saya nak kongsi secara spesifik vitamin atau nutrisi manakah yang sangat penting untuk di ambil oleh kaum lelaki supaya dapat mempercepatkan proses mendapat cahaya mata.

Vitamin E

Pengambilan vitamin E sangat disyorkan untuk lelaki bagi tujuan menggalakkan kesuburan. Level vitamin E yang rendah sering dijumpai pada lelaki yang ada masalah kesuburan.

Vitamin E membantu meningkatkan kesuburan lelaki dengan menggalakkan penghasilan sperma yang sihat dari segi bentuk dan pergerakannya. Ini bermakna sperma bergerak lurus ke depan dan tidak sesat. Kualiti sperma yang bagus akan mempercepatkan proses persenyawaan berlaku.

Vitamin E juga dapat membantu menurunkan risiko sperma yang tidak sihat yang biasanya boleh menyebabkan kecacatan janin dan keguguran.

Kajian menunjukkan lelaki yang di beri suplemen vitamin E berserta selenium dapat meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat terutamanya kepada motiliti (pergerakan) sperma.


Zink

 Zink adalah faktor utama dalam kesihatan reproduktif. Zink memainkan peranan mengaktifkan lebih daripada 200 enzim dalam badan supaya ia boleh bekerja dengan baik dan lancar. 

Tanpa zink, sel tidak dapat membahagi dengan sempurna, aras hormon estrogen dan progesteron tidak seimbang dan sistem reproduktif tidak dapat berfungsi dengan baik.

Bagi lelaki, peningkatan aras zink dapat membantu dalam meningkatkan penghasilan sperma, memperbaiki bentuk, fungsi dan kualiti serta menurunkan risiko ketidaksuburan.

Aras zink yang rendah boleh menyebabkan:

1. Sperma yang tidak matang yang mana ia tidak kuat serta tidak dapat melalui perjalanan jauh melalui vagina, serviks dan uterus lalu tidak berupaya menembusi sel telur.

2. Perubahan kromosom yang boleh menyebabkan chromosomal defects pada sperma dimana keguguran boleh berlaku walaupun persenyawaan dan penempelan berlaku.



Vitamin C

Vitamin C sangat penting dalam meningkatkan kesuburan lelaki. Ia melindungi sperma daripada kerosakan DNA, mengurangkan risiko keguguran dan chromosomal defects, serta mengurangkan kerosakan sperma akibat serangan radikal bebas.

Kajian menunjukkan aras vitamin C yang rendah boleh menyebabkan bilangan sperma yang sedikit, sel sperma yang cacat dan tidak sihat.

Bagi seorang perokok, aras vitamin C dalam tubuhnya akan turun secara mendadak. Sebab itu juga ramai lelaki yang merokok agak sukar mendapat cahaya mata. Dengan pengambilan vitamin C, ia dapat mencegah penggumpalan sperma (sperm agglutination) dengan itu sperma akan bergerak dengan lancar semula.


Tidak dapat dinafikan lagi, pengambilan nutrisi yang betul sangat membantu kejayaan suami dan isteri untuk hamil. Pakar-pakar kesuburan dan sakit tuan juga turut mengesyorkan pengambilan vitamin penting ini sekurang-kurangnya tiga bulan sebelum anda berusaha untuk mendapatkan cahaya mata atau melakukan prosedur berkaitan.

Paling penting, berhenti merokok (jika anda seorang perokok), turunkan berat badan, serta amalkan diet yang sihat diikuti pengambilan nutrisi yang betul.

Set Kesuburan Lelaki ini berharga cuma RM274 dan ia tahan sehingga 4-6 bulan!!

Dapatkan set ini segera berserta khidmat nasihat percuma! Jangan tunggu lebih lama, hubungi:

~Suhaila Budin~
SMS / WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Jumaat, 27 Mac 2015

Pengedar Shaklee Kepala Batas, Seberang Perai Utara Dengan Servis Tip Top!

Bagi anda yang berada di kawasan Kepala Batas, Bertam, Butterworth, atau mana-mana di kawasan Seberang Perai Utara Pulau Pinang yang ingin mendapatkan produk Shaklee, anda boleh bertemu dengan wakil sah di bawah rangkaian kami di sana iaitu Puan Noorhasimah.

Anak-anak Puan Cma yang comel
Puan Noorhasimah atau lebih mesra dengan nama Puan Cma, adalah seorang surirumah sepenuh masa yg mempunyai sepasang cahaya mata yang supercute.

Kepakaran Puan Cma ialah membantu anda yang mempunyai masalah kesuburan lelaki dan wanita terutama masalah cyst seperti yang pernah di alami oleh Puan Cma sendiri. Beliau dapati luka dalaman dan luaran selepas pembedahan membuang cyst menjadi cepat kering pulih seperti sediakala selepas kurang sebulan penggunaannya.

Selain itu beliau juga dapat membantu memberi rundingan dan khidmat nasihat yang betul berkenaan dengan suplemen Shaklee.

Bagi anda yang tak sabar-sabar untuk membeli produk terbaik Shaklee berserta servis yang mantop atau ingin mendaftar keahlian, sila hubungi Puan Cma melalui :

WhatsApp: 011-7977182
Facebook: Cma Hmd

Selasa, 24 Mac 2015

Pengedar Sah Shaklee Seri Kembangan, Serdang, UPM, Putrajaya

Jika anda kini berada di kawasan Taman Equine, Seri Kembangan, Serdang, UPM, Putrajaya atau sekitarnya, dan ingin mendapatkan produk Shaklee, anda memang bertuah!

Jemput berkenalan dengan seorang usahawan online dan juga pengedar sah produk Shaklee kesukaan anda, Puan Anishah Issak atau lebih mesra dikenali sebagai Kak Nisya.


Kak Nisya ni surirumah dan ibu kepada 5 orang cahayamata, 2 puteri cantik dan 3 putera kacak.

Kepakaran beliau ialah membuat kek yang sangat sedap. Saya pernah makan tramisu dia Ya Allah sampai sekarang teringat-ingat. Beliau juga pakar konsultasi vitamin Shaklee.

Memegang Master dalam aliran sains, beliau lebih suka memilih untuk menceburkan diri dalam bisnes online. Saya pasti, dia akan dapat bantu selesaikan masalah anda, insyaAllah.

Pengalaman pertama beliau dengan Shaklee ialah selepas mencuba Mealshakes untuk anaknya yang berusia 6 tahun yang ada masalah 'picky eater'. Alhamdulillah selepas cuba Mealshake, selera anak dia makin baik. Bolehla anak dia makan kek buatan mama dia yang sedap tu kan.

Kak Nisya juga sangat suka dengan produk Ostematrix Shaklee. Ostematrix membantu beliau tidur lebih lena, bangun pagi dengan lebih cergas, bertenaga dan bersemangat, kurangkan sakit-sakit badan dan yang paling seronok katanya ialah dia mampu membuang setiap pagi dengan sangat lancar!

Ok, segera hubungi beliau untuk dapatkan produk Shaklee, mendaftar jadi ahli berserta konsultasi suplemen yang betul serta servis yang tip top melalui :

WhatsApp: 012-6717840
Facebook: Anishah Issak



Cara Kurangkan Rabun Dan Sakit Mata Akibat Melayan Smartphone 24 Jam

Sejak fenomena smartphone, facebook, WhatsApp, We Chat, Telegram melanda dunia, semua orang seronok sangat. Macam mesin masa. Walaupun kita berada di Malaysia, kita still boleh berhubung dengan orang yang berada di tempat lain.

Teknologi ini menjadikan manusia semakin rapat dengan orang jauh, tapi renggang dengan orang dekat. Kita hidup macam zombie, kaki berjalan, tangan pegang handfon, mata tengok henfon. Sedar-sedar ada dalam longkang.


Seriously kita dah kena sihir dengan teknologi canggih macam ni sampai ada yang lupa anak, lupa keluarga, lupa kerja, lupa tanggungjawab, lupa agama dan lupa Tuhan.

Ok, sorry. Bukan ini yang saya nak bebelkan.

Tahu tak, smartphone boleh beri efek yang teruk pada mata?? No wonder sekarang ramai orang rabun. Muda-muda dah pakai spek tebal 3 inci. Err power 300.

Rupanya sejak lahir mengadap tv. Dah besar sikit, mama bagi main game kat laptop. Abah pula bagi tab. Besar sikit lagi, dapat Iphone pula.

Umur 25 doktor sahkan mata kita ni dah teruk. Perlu jalani pembedahan segera. Kalau tak kita mungkin buta!

SANGGUP??

Smartphone Boleh Merosakkan Mata Dan Penglihatan

CVS atau Computer Vision Syndrome berlaku disebabkan kita memandang skrin terlalu lama termasuklah skrin smartphone yang canggih itu.

Antara simptom CVS ialah:

1. Mata kering

Biasanya mata kita akan berkelip 16-20kali dalam seminit. Tetapi semasa memandang skrin telefon, kita hanya berkelip 6-8 kali.

Ini menyebabkan mata menjadi kering maka hilanglah perlindungan semulajadi mata yang penting.

CARA yang betul ialah sentiasa ingat untuk kelipkan mata apabila memandang skrin telefon atau tab atau laptop atau sebarang gajet.

2. Mata regang (strained eyes)

Membaca/ memandang pada skrin kecil secara berterusan boleh menyebabkan regangan otot mata. Malah mata akan kabur dan kita boleh sakit kepala akibat posisi leher yang salah.

Apabila mata mulai kabur, kita tidak dapat fokus pada objek yang berada pada jarak jauh. Keadaan ini boleh berlaku sementara atau boleh jadi kekal.



CARA yang betul ialah guna teknik 20:20:20- iaitu setiap 20 minit, pandang sesuatu objek yang berada pada jarak 20 kaki selama 20 saat. Ini boleh mengembalikan kesegaran mata kita.

3. Gangguan tidur

Ramai orang tidur dengan smartphone berada di tepi bantal. Ini boleh menyebabkan pattern tidur terganggu. Cahaya biru daripada smartphone boleh menekan penghasilan melatonin yang mengawal tidur.

CARA yang betul ialah letakkan smartphone jauh daripada tempat tidur anda.

Smartphone boleh memberi kesan kepada kesihatan kita secara keseluruhannya daripada postur yang salah hingga kepada radiasi elektromagnet.

Gunalah berpada-pada dengan cara yang betul. Dan tahu tak, sebenarnya kita ada banyak masa dan hidup pun lebih indah dan pintar tanpa telefon pintar!

Carotomax Bantu Kurangkan Rabun Dan Improve Kesihatan Mata!

Raaamai sangat mesej dan whatsapp saya bertanyakan produk untuk mata rabun ni.

Sejujurnya, bagaimana Carotomax membantu?



Carotomax mengandungi 6 jenis karotenoid penting seperti:

  • Alpha karotena
  • Beta karotena
  • Lycopene
  • Lutein
  • Zeaxanthin
  • Astaxanthin
Astaxanthin adalah antioksidan yang paling powerful. Ini kerana 1 molekul astaxanthin mampu menghapuskan 20 molekul radikal bebas!

Kebanyakan produk di pasaran hanya menyediakan beta karotena, tetapi Carotomax bagi 6!!

Carotomax yang tinggi antioksida ini dapat membantu dalam:

1. Anti-penuaan dimana karotenoid bergabung menghapuskan radikal bebas dalam badan yang boleh merosakkan sel.

2. Menjaga kesihatan mata secara keseluruhan sama ada anda ada masalah rabun, silau, katarak, glaukoma, rabun malam, mata kering dan sebagainya.

3. Mencantikkan kulit
Carotomax membantu melembapkan kulit, memperbaiki sel kulit dan menghapuskan sel kulit rosak dari dalam.

Memang tak rugi anda cuba Carotomax!


Sebelum mata semakin kabur dan rabun, sebelum spek mata bakal jadi teman baik anda, baiklah cepat-cepat pulihkan kembali kesihatan mata dan penglihatan yang dah kurang fokus tu.

Kalau tidak nanti kosnya lagi mahal!

Hubungi saya segera untuk dapatkan Carotomax anda!

~ Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Jumaat, 20 Mac 2015

Hilangkan Sakit Urat Dan Sendi Di Bahagian Kaki Supaya Dapat Bercuti Sesuka Hati

Ini testimoni mak mertua saya.

Dalam entry yang lepas, saya ada cerita bagaimana mak dan abah mertua saya mengambil Vivix. Semuanya sebab masalah sakit kaki yang di alami mak mertua dari bahagian pangkal peha sampai ke kaki.

Korang boleh baca entry tu disini.


So hari ni saya nak sambung semula kisah mak mertua saya tu.

Minggu lepas masa di kampung, mak ada cakap jiran sebelah rumah nak try Vivix juga. Jiran mak tu ada masalah tulang reput (osteoporosis maybe) dah tak boleh berjalan, dan sekarang cuma duduk atas kerusi roda sahaja.

Lepas tu saya tanya mak,

"Kaki mak sakit lagi ke?'

Mak jawab, (sambil pegang-pegang kaki dia)

"Tak sakit dah. Tak rasa ngilu macam dulu. Kalau dulu jalan sekejap berhenti, jalan sekejap berhenti bersiut-siut. Tadi mak buat lemang tak de mende elok je jalan."

*Kami orang Pahang yer. bersiut-siut tu bunyi yg kita selalu buat kalau sakit. Ala-ala macam 'ssssss' la. Faham kan?

Kemudian esoknya, family saya serta mak dan abah ke Johor (kecuali saya). Dalam perjalanan menghantar saya ke rumah Mak saya di Temerloh, mak mertua pun cerita lagi.

"Alhamdulillah sangat la makan ubat ni (merujuk kepada Vivix). Dulu beratus-ratus habis beli ubat tak baik juga. Masuk bawah mesin sampai RM700 (mesin MRI) sampai dua kali tak tahu juga sakit mende. Alhamdulillah la ni dah boleh berjalan"

Panjang lagi sebenarnya cerita dia...dia duk flashback2 cerita macam mana berhabis duit nak berubat, macam-macam kaedah baik moden dengan tradisional semua dia cuba.

Kalau minggu lepas mereka ke Johor, minggu ni ke Pulau Pangkor pula!

Saya ingat lagi dulu-dulu mak mertua takde mood nak berjalan jauh sebab masalah kakinya yang sakit tu.

Sekarang ni dia pulak yang sibuk ajak anak-anak dia berjalan. Bulan 8 ke Sabah pula nanti, insyaAllah!


Vivix Terbaik!!

Jangan salah faham ye, saya tegaskan Vivix bukan ubat.

Vivix satu kaedah perubatan alternatif berasaskan tumbuhan yang memberi impak melalui 4 mekanisme termasuk memperbaiki sel hingga ke peringkat paling asas iaitu DNA.

Pada saya Vivix ni anugerah alam, yang dipta oleh Allah, dikaji dan digunakan oleh manusia.

Kalau Allah izinkan penyembuhan melaluinya, siapa lah kita nak menidakkannya, setuju??

Kalau ada mak, ayah, sedara mara atau kawan-kawan kita ada masalah seperti ni, saya syorkan cubalah Vivix.

Jom hubungi saya segera, sebab semakin lama anda tunggu semakin parah pulak sakit tu nanti.

ps: doakan Mak dan Abah mertua saya dapat menunaikan haji tahun ni ye, terima kasih!

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994


Jumaat, 13 Mac 2015

30 Idea Bersedekah Yang Boleh Menggandakan Rezeki

Bersedekah adalah satu perkara yang amat dituntut dan digalakkan dalam Islam malah mana-mana agama pun.

Bersedekah adalah tanda kita bersyukur dengan rezeki yang kita ada dan dalam masa yang sama kita menyerap sifat Al- Wahhab dengan menyebarkan pula rezeki yang kita terima kepada makhluk lain.

Lagi best, apabila kita bersedekah, kita bukan saja mencuci harta, malah dapat mencuci kolam jiwa kita juga. Sebab itu orang yang rajin bersedekah, dia akan rasa senang hati, bahagia dan berasa nak bersedekah terus menerus.

Bonusnya pula ialah, Allah gandakan lagi rezeki dan nikmatNya kepada kita dalam bentuk yang kadang kita sendiri tak terduga.

Apa pula pendapat Puan Lyna ni mengenai sedekah? Adakah dengan sedekah kita boleh jadi kaya?



Kadang-kadang kita rasa buntu kat mana lagi boleh kita bersedekah? Adakah perlu sedekah dengan wang ringgit sahaja? Kalau tak banyak duit macam mana pula?

Mungkin 30 idea ni boleh digunakan dan anda boleh tambah lagi ikut kreativiti masing-masing.

1. Senyum kepada setiap ahli keluarga dalam rumah kita. Ada orang memang payah nak senyum, Muka asyik kelat je. Macam mana nak pupuk kasih sayang kan? Rezeki pun makin menjauh.

2. Menulis kata-kata yang baik atau memberi nasihat. Gunakan mana-mana medium sosial yang ada baik facebook, whatsapp, twitter, instagram, blog, emel dan sebagainya.

3. Ringankan tulang membantu kerja-kerja di rumah.

4. Tolong sapu daun dan ranting di jalanan.

5. Tolong cuci tandas masjid

6. Memasak dan beri pada jiran

7. Sediakan selipar untuk dipakai di tandas surau atau masjid

6. Sedekahkan buku ke perpustakaan

7. Beri makan haiwan seperti kucing, burung, ikan

8. Sediakan kain telekung/ sejadah/ kain pelikat/ kain batik untuk dipakai di surau atau masjid

9. Bagi tips / makanan kepada tukang potong rumput, tukang cuci longkang, tukang cuci tandas, tukang isi minyak di pam minyak, tukang cuci di mall atau restoran, dan sebagainya.

10. Hidangkan makanan kepada rakan-rakan sepermainan anak kita

11. Memberi diskaun dalam urusan muamalah

12. Sedekah untuk ibu bapa atau belikan barang keperluan harian mereka

13. Memberi wang kepada mereka yang memerlukan


14. Mengajarkan ilmu yang kita tahu kepada orang lain

15. Mencium anak-anak

16. Mengusap anak yatim

17. Solat Dhuha

18. Berzikir termasuk tasbih, tahmid, tahlil dan takbir

19. Memasak dan menjemput tetamu makan

20. Memberi wang kepada anak-anak kecil

21. Membelikan barang keperluan di rumah sendiri

22. Sedekah Subuh dan Sedekah Dhuha (yang dilakukan dalam kedua-dua waktu berikut)

23. Memberi hadiah kepada ahli keluarga dan rakan-rakan

24. Memulakan memberi salam bila berjumpa orang lain

25. Berwajah manis dengan jiran tetangga

26. Menginfakkan harta yang ada kepada golongan fakir miskin dan anak yatim

27. Menyumbangkan kipas atau pendingin hawa di surau, masjid, sekolah, balairaya atau di mana-mana tempat yang memerlukan

28. Berdoa untuk ibu bapa, ahli keluarga, sahabat dan kenalan

29. Memberi pertolongan pada orang yang meminta tolong

30. Membina untuk pembinaan masjid, sekolah, rumah, perhentian bas dan sebagainya

Bersedekahlah dengan apa yang kita ada. Ikhlaskan hati dan Allah menilai setiap perbuatan sedekah kita.

Memberi di saat kita sendiri kesulitan adalah lebih baik. Yakinlah dengan janji Allah, dan insyaAllah Dia akan ganti double!

Jom berlumba-lumba berbuat kebajikan dan kreatiflah dalam bersedekah!

Salam sayang, anda kaya, bahagia dan berjaya!

Mama Su
012-9645614

[Video] Testimoni Dan Cara Turun Berat Badan 20KG Lepas Bersalin

Ibu-ibu yang baru lepas bersalin mesti ada yang tak sanggup nak tengok rupa sendiri yang jauh berubah daripada sebelum mengandung hingga lepas bersalin.

Paling sedih kalau ada orang kata kita dah macam anak 5 padahal anak baru sorang!

Siap ada yang kata gambar kawin kita pun orang ingat adik kita! Ape hal???

Puan Salwa ni pun ada masalah sama macam ibu-ibu juga iaitu gemuk lepas bersalin. Tapi apa dia buat ye sampai boleh turun berat jadi cun melecun semula.

Bukan sekilo, bukan 10 kilo tapi 20kg tau!!




Susukan bayi anda

Bagi ibu-ibu lepas bersalin yang ingin menurunkan berat badan ke bentuk asal, silalah menyusukan bayi anda dengan gigih sekali.

Sebab sekali sesi penyusuan akan menyebabkan sebanyak 500kalori terbakar taw!

Amatlah rugi kalau tak ambil peluang menyusukan bayi waktu ni. Bukan saja dapat membentuk 'bonding' dengan bayi malah boleh kurus lebih cepat lagi!

Minum banyak air kosong

Air mempunyai 0 kalori. Tiada gula, tiada perasa malah tak memudaratkan langsung. Air membantu meningkatkan metabolisme dan membakar lemak dengan lebih cepat.

Selain itu kita dapat 'flush out' toksin2 yang ada dalam badan kita.

Kawal keluar masuk kalori

Jangan malas untuk kira kalori daripada makanan yang kita makan. Bagi wanita yang aktif menyusu, lebih banyak kalori diperlukan untuk menampung jumlah kalori yang keluar semasa menyusu dan beraktiviti.

Ambil suplemen Shaklee!

Makan suplemen tapi jangan terlalu bergantung kepadanya. Sebab suplemen bukan pil ajaib kurus tetapi ia menambah nilai dalam makanan yang kita makan setiap hari supaya tubuh mendapat nutrisi yang berkhasiat dan dapat menjalankan fungsinya dengan lebih efisien.

ESP
Sumber protein non-GMO ini memberi tenaga kerana ia mengekalkan paras gula dalam darah. Oleh itu kita tidak akan merasa lapar dalam masa yang lama.

Dengan itu ia mengurangkan perasaan asyik nak makan bagi ibu menyusu.

Alfalfa Complex
Alfalfa Complex pula ialah agen detoksifikasi. Ia membantu mencuci darah, usus dan membantu dalam melawaskan pembuangan bahan-bahan toksin setiap hari.

Alfalfa juga membantu menyerap kolesterol jahat dalam salur darah dan menyingkirkan lemak.

Omega dan Lecithin
Omega Guard dan Lecithin ialah agen pembakar lemak terbaik. Ia juga membantu menurunkan aras kolesterol jahat dalam darah.

Dengan mengamalkan keempat-empat perkara diatas, ibu-ibu pasti dapat menurunkan berat badan berkilo-kilo seperti Puan Salwa.

Nak tips kurus serta dapatkan Set Slimming di atas, hubungi saya segera!

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Khamis, 12 Mac 2015

3 Cara Merawat Gastrik Kronik Tanpa Ubatan Berbahaya

Assalamualaikum...

Penyakit gastrik adalah salah satu penyakit yang agak 'popular' juga dikalangan kita. Selalu kita tengok orang sakit gastrik mesti terbaring, pegang perut yang pedih dan ada juga yang sampai pengsan.

Seperti Puan Farahana yang menderita sakit gastrik bertahun-tahun. Cuba dengar pengalaman dia apabila di 'serang' gastrik. Sama tak macam korang?



Adik perempuan saya juga ada penyakit gastrik. Kerapkali dia ke klinik ambil ubat serta MC. Teruk juga rupanya penyakit ni ye. Sengugut pun dah sakit, kalau gastrik entah macam mana pula agaknya.

Gastrik ni sebenarnya ialah kesakitan yang berlaku akibat keradangan pada dinding perut yang dikenali sebagai mukosa gastrik.

Simptomnya seperti yang saya ceritakan tadi la. Malah ada yang sampai loya, muntah-muntah, kembung dan sakit di bahagian abdomen.


Ada banyak punca boleh terjadinya serangan pedih ulu hati termasuklah kekurangan vitamin B12, jangkitan bakteria H.pylori, terlalu banyak mengambil ubat-ubatan, terlalu banyak makan makanan berasid yang masam-masam, pedas serta minuman bergas.

3 Herba Magik

Pesakit gastrik seeloknya tidak membiarkan perut kosong terlalu lama. Selain tu, kena kurangkan makanan yang berangin dan mesti makan makanan berkhasiat.

Antara herba magik yang boleh digunakan untuk merawat gastrik ialah halia, peppermint (daun pudina) dan bunga kekwa (Chamomile).

1. Halia
Halia ada sifat anti-inflamatori dan anti-bakteria. Oleh itu ia dapat membantu mengurangkan inflamasi pada mukosa gastrik, melawan jangkitan, membuang angin, meredakan sakit perut, ketidakdahaman, kembung dan loya.

Caranya, rebus beberapa hiris halia sehingga mendidih. Tapis dan minumlah airnya sebagai teh 2-3 kali sehari selama seminggu. Atau boleh juga dicampurkan dengan madu.


2. Peppermint / Daun pudina
Seperti halia, pudina juga mempunyai sifat anti-inflamatori, anti-bakteria serta anti-spasmodic. Sifatnya yang lembut dapat mengurangkan keradangan dan pembengkakan pada dinding perut.

Ia juga dapat membantu mengurangkan rasa loya, ketidakhadaman dan pedih ulu hati.

Gunakan daun pudina sebagai salad, sup atau smoothies dan boleh dikunyah begitu saja.


3. Teh chamomile
Teh chamomile kaya dengan minyak pati yang bermanfaat untuk salur penghadaman, Ia dapat membantu melegakan kesakitan, membuang angin, dan mengurangkan keradangan perut serta ulser.

Caranya letakkan 1-2 sudu bunga chamomile kering ke dalam air panas. Tapis, dan minum air nya bersama madu beberapa kali seminggu


3 Makanan Nutrisi 'Magik'

Seperti Puan Farahana yang hanya mengamalkan tiga makanan ini sahaja pun, beliau mampu pulih dari penyakit gastrik secara 'tak sengaja'. Jom kita tengok, apa yang Puan Farahana makan ni?

1. ESP
Protein soya (non-GMO) ini sangat bagus diminum sebagai sumber tenaga bagi menggantikan susu (susu tidak begitu bagus untuk pesakit gastrik). Selain itu ia membantu membina semula sel-sel di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat makanan berasid yang kita makan.

2. Ostematrix
Sumber kalsium yang turut di lengkapi dengan magnesium dan vitamin D serta bersifat alkali ini elok di ambil untuk meredakan kesakitan saraf dibahagian perut. Ia juga memperbaiki hiperaktiviti perut dengan itu mengurangkan masalah gastrik.

3. Peppermint Ginger Plus
Mengandungi 4 ramuan herba utama seperti halia, pudina, biji adas dan cekur manis yang amat membantu dalam masalah pencernaan, ketidakhadaman, pedih ulu hati, kembung perut, angin serta membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

Sebenarnya memang dah ramai pun sembuh dari penyakit gastrik (dengan izin Allah) lepas makan ESP, Ostematrix dan Peppermint Ginger.

Macam adik saya, katanya dah lama tak sakit gastrik lepas amalkan ESP.

Jadi kalau tak nak menderita terlalu lama lagi, sebelum jadi gastrik yang lebih kronik sampai kena bedah-bedah, baiklah cepat-cepat rawatnya.

Tak susah pun! Cuma tukar apa yang kita makan. Senang kan??

Ambil makanan berkhasiat Shaklee kemudian rasailah perubahan demi perubahan yang sangat best!

Untuk order atau sebarang pertanyaan, boleh hubungi saya segera ;)

~Suhaila Budin~
SMS/WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Selasa, 10 Mac 2015

Cara Berpantang Moden Tanpa Jamu Serta Elak Sembelit Lepas Bersalin

Bila sebut sembelit lepas bersalin ni, mama rasa ramai yang fobia nak beranak bila ingat pengalaman membuang masa tu kan??

Ramai yang takut dan ngeri sebab macam-macam pengalaman yang pernah dilalui. Tak ketinggalan mama juga.

Bila tengok video ni, mama teringat masa mama lepas bersalinkan anak pertama Muhammad Ammar. Rasanya Ya Allah tobat taknak beranak dah? Dah la fobia sakit bersalin belum hilang. Tambah pulak sembelit tahap kronik.

Memang sebijik sama dengan Puan Khadeejah ni. Kalau korang tengok pun, rasanya korang pun setuju dengan mama.



Hmm betul kan??

Mama teringat lagi, kat rumah masa tu takde tandas duduk. Tandas cangkung je. Jenuh la duduk menyenget tak mau bagi sakit.

Berjam-jam dalam tandas, masa tu baby kat luar dah melalak-lalak kelaparan. Emak yang jaga mama berpantang pun dah terjerit-jerit panggil mama yang tak keluar-keluar. Serius rasa nak nangis tau tak?!

Kalau ingat memang serik betul nak beranak. Tup tup keluar pulak nombor dua. Pastu nombor tiga pulak! Hahaha..

Membazir Beli Jamu...

Yang ini mama pun setuju 100%. Tapi nak cerita jugaklah...

Masa nak bersalin anak kedua, kemain beli set jamu cap Afiat tak silap mama. Sebab itu yang paling murah pun! Kandungan dia ok je siap ada tungku kukus tu lagi. Tapi langsung mama tak usik.

Mama buka-buka jugaklah kekonon nak makan. Makan sekali dua je pastu simpan.

Jadinya bila nak bersalin anak ketiga, mama memang tak beli langsung set bersalin tradisional sebab taknak membazir. Syukur juga mama dah kenal Shaklee.

Jadinya sepanjang mengandung, berpantang dan sekarang sedang menyusu pun mama masih makan Shaklee. So, jimat kan??

Jamu VS Shaklee?


herba

Ini pendapat dan pemerhatian mama. Apapun, pilihan tetap ditangan masing-masing kan?

Mama lebih suka dan amat menggalakkan ibu-ibu memilih berpantang dengan nutrisi Shaklee. Sebab utamanya ialah:

1. Ia memenuhi nilai nutrisi harian kita. Tak kisah ibu nak makan lauk apa, sayur apa pun masa berpantang, tetapi tanpa nutrisi yang betul dan berkhasiat, badan akan lemah, sel-sel lambat pulih dan juga ibu akan mengalami masalah yang tak diingini seperti sembelit, stress, tiada tenaga serta sakit urat.

2. Tiada pembaziran. Seperti yang mama bagitahu kat atas tu, vitamin ialah benda yang memang kita perlukan setiap hari tak kira siapapun kita. So, boleh continue makan vitamin dari mengandung, berpantang, menyusu dan sampai bila-bila pun.

3. Tidak memudaratkan bayi. Biasa tak, kalau baby kuning lepas lahir, nurse atau doktor akan larang kita makan jamu dan herba- herba yang berkemungkinan akan lambatkan pemulihan masalah jaundis bayi. Habis tu bila kita boleh mula makan jamu? Badan pun dah lemau ni, kepala pulak dah stress sebab asyik ulang-alik ke klinik aje. Tak gitu?

Tapi ibu-ibu jangan risau, mama cuma galakkan makan vitamin Shaklee, tetapi amalan sewaktu berpantang macam berurut, bertungku, bertangas, mandi wap, mandi herba dan sebagainya tu amat bagus dan baik di lakukan.



Cuma bab makan ni kita perlu ubah. Jamu takde khasiat (mungkin ada kot sikit, entah). Sedangkan masa berpantang nilah kita perlu makan benda yang berzat untuk kuatkan semula badan kita, beri tenaga dan bantu sel-sel pulih dengan cepat.

Kalau ibu-ibu amalkan nutrisi berkhasiat sejak dari mengandung lagi, seterusnya berpantang, mama jamin tempoh menjadi seorang ibu itu akan lebih mudah dan menggembirakan.

Jadi, nak cuba tak Set Berpantang Shaklee yang awesome ni?? Nak dapatkan dengan harga ahli?Hubungi mama segera okeh!

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Isnin, 9 Mac 2015

Ubat Sembelit Lembut~ Kini Setiap Hari Membuang Dengan Lancar

Assalamualaikum..

Mama memang wajib share dengan korang pasal ni. Especially korang yang ada masalah sembelit, susah membuang, membuang beberapa kali je seminggu atau jugak buasir!

Mama faham sangat macam mana perasaannya apabila 'benda' tu duduk lama dalam usus kita. Sangat tak selesa, sampai satu ketika mama rasa macam pening kepala sebab dah berhari-hari tak membuang.


Dulu mama memang ingat perkara ni normal tau. Sebab dulu mama pernah terbaca dalam akhbar, ada doktor tulis kalau membuang seminggu sekali pun masih normal. Sebab memang macam tu kita 'train' usus kita.

Masalahnya selesa ke?? 

Lagi mengerikan bila datang je perasaan nak membuang tu, 'benda' dah jadi keras.

Dah satu hal pulak kena bertapa berjam-jam dalam tandas.

Pernah tau mama mencangkung hampir 2 jam. Sudah-sudah tu, bukan kawasan 'tu' je luka, malah lutut pun menggigil.

Berdarah..

Ini pun pernah berlaku. Mama sampai pitam tengok darah keluar bersama 'benda' tu. Mujurnya mama belum kena buasir lagi, Alhamdulillah.

Bahaya Kalau Tak Buang Segera

Korang tahu tak kenapa kita kena buang 'benda' tu setiap hari??

Sebab pertamanya ialah, kalau semakin lama 'benda' tu duduk dalam usus kita, ia akan jadi semakin keras. Ini sebab kandungan air padanya semakin ditarik oleh badan. Sebab tu ramai orang bertapa berjam-jam nak mengeluarkan benda alah nan satu itu.

Sebab keduanya ialah, 'benda' tu mengandungi segala bahan yang badan kita tak perlu. Pendek kata benda tu bertoksik! 

Bila benda kotor, bertoksik duduk lama dalam usus, lama-lama ia akan merosakkan sel usus kita. Tu sebab sekarang ramai sangat orang dapat buasir dan kanser seperti kanser usus, kanser kolon dan sebagainya.

Mama bila dapat tau perkara ni, terus rasa cuak dan takut yang amat. Mama tak nak dapat sakit yang bukan-bukan sebab kecuaian dan kemalasan diri sendiri menjaga kesihatan.

Nauzubillahi min zaalik.

Masalah selesai!

Tapi sekarang, syukur Alhamdulillah..mama dah temui penawarnya.

Setiap pagi mesti nak membuang...kadang tu tak tertahan-tahan lagi. Memang lancar sangat! Barulah lega dan boleh senyum manissss menawan.


Mama dah tak bertapa lama-lama dalam tandas. Mama memang seboleh-boleh mengelak untuk duduk berjam-jam dalam tandas sebab mama ada baby kecil yang kena tengok 24 jam. Kalau duduk dalam tandas 2 jam bayangkan apa berlaku?? huhu

Korang yang ada masalah serupa mama, sembelit atau buasir sekalipun, mama cadangkan ambil Ostematrix  ni.

Memang terbaiklah sebab ia tak beri efek buruk langsung pada kesihatan malah kandungan kalsium, magnesium, serta Vitamin D didalamnya akan beri korang BONUS yang lain juga.

Nak tahu bonus apa, kenalah cuba dan rasa sendiri ;))

Atau korang boleh juga dapatkan Ostematrix dalam Set Buasir (Herblax, Vitamin C, Zink dan Ostematrix).

Pertanyaan lanjut, nak order atau nak join ahli untuk dapatkan harga ahli produk ni, cepat-cepat hubungi mama di talian berikut:

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID Shaklee: 868994



Khamis, 5 Mac 2015

Kenapa Isteri Boleh Buat Banyak Kerja Rumah Dalam Satu Masa Tapi Suami Tak Boleh?

Agaknya ramai isteri tertanya-tanya, kenapa ya suami tak boleh buat kerja rumah banyak-banyak dalam satu masa? Tak macam kita.

Kita boleh kemas rumah, sapu sampah, masak sambil jaga anak, tapi suami tak boleh. Bila tinggalkan suami dirumah dengan anak-anak, tunggang-langgang semuanya.

Apa yang diceritakan dalam video ni memang sebijik sama dengan apa yang kebanyakan isteri lalui.

Cuba suruh suami kita tengok video ni, mesti dia pun senyum simpul sebab memang dialah lelaki itu. Haha!



Dua Planet Berbeza

Mungkin ada antara kita yang pernah membaca buku Men Are From Mars, Woman Are From Venus.

Sejujurnya saya tak pernah membaca buku ini. Tapi saya tahu, ia ingin memberitahu kita bahawa lelaki dan wanita mempunyai dua karakter yang berbeza.

Sebagai contohnya, lelaki lebih ego daripada wanita. Dan lelaki susah nak dengar nasihat daripada seorang wanita walaupun nasihat itu baik untuk dirinya sebab bagi dia wanita ni cuba nak kawal dan ubah diri dia.



Firman Allah,

"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu disisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal"
-QS  Al-Hujurat:13

Sememangnya Allah ciptakan kita dan suami kita tak sama. Sebab kita masing-masing ada tanggungjawab dan peranan yang berbeza.

Lelaki dengan tugas dia sebagai lelaki, mencari nafkah, membimbing keluarga juga ada tanggungjawab dalam masyarakat.

Wanita pula, walaupun dia bekerja, tempatnya masih di rumah. Dia ada tanggungjawab menjaga harta suami, mendidik anak-anak dan menjaga dirinya sendiri, serta keluarga.

Tapi ini bukan bermakna si suami boleh lepas tangan dalam bab kerja rumah. Nabi kesayangan kita pun bila dirumah dia melakukan banyak kerja dengan sendiri..

Sememangnya wanita itu istimewa...

Fitrah wanita, mereka terlalu mengambil berat soal kebersihan, kekemasan manakala lelaki agak santai. Wanita sukakan ketenangan dan perasaan aman.

Lelaki sukakan cabaran dan mereka perlukan ruang lebih luas untuk kehidupan kelelakian mereka. Sebab itu lelaki bijak di luar rumah dan menganggap kerja rumah bukan kerja mereka.

Manakala bagi wanita, ruang tanggungjawab mereka sempit dan kecil, jadi tugas mereka sebagai pengurus rumah-tangga memang tip top!


Jadi, fahamlah kita kenapa isteri mampu dan boleh buat banyak kerja rumah dalam masa yang sama berbanding suami. Siap boleh berbisnes lagi kan?

Apapun, dalam hidup berumah-tangga, sikap tolak ansur amat diperlukan lebih-lebih lagi bila kedua-dua suami isteri bekerja. Tolong-menolong dan saling bekerjasama insyaAllah akan buat rumah tangga lebih harmoni dan aman damai.

Barulah anak-anak pun tenang, tenteram serta lebih bijaksana. InsyaAllah.

Salam sayang, anda kaya, bahagia dan berjaya!

Mama Su
012-9645614

Pengedar Shaklee Wangsa Maju, Setiawangsa, Sri Rampai dan Gombak Available 24 Hours!

Assalamualaikum,

Jika anda mencari pengedar Shaklee di kawasan sekitar Wangsa Maju, Setiawangsa, Sri Rampai, dan Gombak, anda boleh berhubung dengan wakil kami di sana,Puan Aniey Yusoff.


Beliau seorang ibu berkerja dari rumah (WAHM) atau kadang-kadang bekerja di atas jalan (WORM).

Mempunyai 2 orang puteri comel dan seorang putera kacak yang sangat setia menemani mamanya.

Kepakaran beliau ialah dalam kesihatan kanak-kanak, pesakit gastrik, darah tinggi, kolesterol tinggi dan juga ibu hamil.

Beliau berpengalaman sejak 2012 dengan suplemen Shaklee, bermula dengan mencuba Set Breastfeeding untuk anak ketiganya, setelah gagal menyusukan dua anak sebelum itu dengan susu ibu.

Kemudian beliau meneruskan pengambilan Shaklee kepada anak sulung yang mengidap penyakit asma. 

Alhamdulillah, setelah merasai keberkesanan Shaklee, beliau telah menukar rumah beliau kepada produk Shaklee sepenuhnya daripada pencuci pinggan, pencuci rumah, sabun basuh kain, syampu, penapis air mudah alih Shaklee dan tak lain tak bukan suplemen untuk seisi keluarga.

Anda boleh berhubung dengan beliau untuk mendapat konsultasi terbaik berdasarkan pengalaman luas beliau menggunakan produk Shaklee.

Anda boleh hubungi beliau melalui;

SMS/ WhatsApp: 013-777 3122
Emel: aniey434@yahoo.com
facebook: Aniey Yusoff
fb page: Nikmat Hidup Sihat
Blog: nikmathidupsihat.blogspot.com, nikmathidupsihat.com, anieyyusoff.com

Testimoni Vivix: Bacaan Gula Kencing Manis Turun Dalam Tempoh Singkat

Bismillah..

Alhamdulillah hari ni mama nak share sikit pengalaman bapa mertua mama sendiri yang ada kencing manis dan beliau mula consume Vivix serta Omega Guard Shaklee.

Bapa mertua mama ni memang dah lama ada kencing manis dan darah tinggi. Memang makan ubat yang klinik bekalkan tanpa miss.



Hari tu entah macam mana dia cuak nak makan ubat yg doktor kasi sebab sape entah cerita kat dia kalau makan ubat-ubat ni boleh rosakkan buah pinggang sebab ubat-ubat tu tak larut pun dalam darah.

Oleh sebab ke'cuak'an beliau itu, mama nampak beliau start rendam dulu ubat tu dalam cawan bagi hancur. (Dan memang amek masa lama giler kot nak larut. Yang sebetulnya tak melarut2 pun) huhu.

Mama cuma tengok ajelah, tak berani nak cakap apa-apa sebab mama pun tak tahu sangat macam mana ubat-ubat doktor ni dihasilkan dan beri kesan pada badan. Mama bukan ahli farmasi.

Yang mama pasti, mama nekad nak bapa mertua tu ambil benda yang semulajadi, yang selamat, yang berkesan kepada penyakit dia tapi dalam masa sama tak merosakkan badan. Lagi bagus sebab dapat tingkatkan lagi tahap kesihatan dia. Kan?

So, mama dan suami cubalah beri Omega Guard Shaklee dulu. Selepas beberapa hari, mama tanya feedback. Bapa mertua kata, badan rasa sedap sikit, lepas tu dia nak lagi lepas habis yang sebotol ni. Alhamdulillah..

Nak dijadikan cerita, mak mertua pun ada sakit. Tapi bukan kencing manis la. Sakit yang macam sakit sendi pun ada, sakit urat pun ada. Mak mertua dah habis beribu jalani rawatan dan beli ubat daripada klinik. Sampai satu masa dia fedap sakit dia tak baik-baik.

Sakit dia tu menyebabkan dia mengalami kesukaran nak berjalan. mak mertua ni seorang yang cergas, tak reti duduk diam. Ada je kerja dia nak buat. Tapi sebab sakit kat pangkal peha tu buatkan dia geram sebab susah nak bergerak. Dia tak boleh berdiri lama. Lama sikit pangkal peha tu akan rasa mencucuk-cucuk teramat sangat.

Sampai satu hari, dia tanya kami..

"Takde ke ubat Shaklee yang elok untuk sakit mak ni? Mak tak nak dah makan ubat beli tu bukan baik pun"

Dan suami terus mencadangkan mak cuba Vivix.

Sebenarnya mama dah pernah bagi set sendi sebelum-sebelum tu. Tapi terberhenti. Lepas tu mak cuma makan Lecithin, Alfalfa Complex dan Ostematrix (tak pernah tinggal taw!) Pernah satu malam mama kelebet ubat-ubat yang mak mertua tu makan sebab nak cari jugak apa penyakit mak mertua ni. Mama ternampak satu pil nama dia metformin.

Mama pernah terbaca metformin ni ubat untuk kencing manis. Tapi setahu mama, mak ni takde kencing manis. Takkan dah kena 'kencing' dengan doktor kot?!

Kemudian mama tanya kawan mama yang farmacist tu, betul ke metformin ni untuk kencing manis? Kawan mama cakap YA. Tapi kadang2 ada guna untuk O&G. Mama makin konfius.

Lepas tu mama google. Rupanya, metformin boleh di preskripsi juga untuk masalah O& G, turunkan berat badan dan macam-macam lagi selain kencing manis. Ooohh tahu lah mama, doktor mungkin nak mak mertua tu turunkan berat badan.

Malas nak pening2 pasal ubat, mama belikan je Vivix. InsyaAllah Vivix dapat bantu improve kesihatan beliau sebab  ia bertindak dari peringkat DNA.

Suami ada cakap pada mak, nanti abah pun boleh minum Vivix ni. Elok juga untuk kencing manis.

Dari situlah bermulanya perubahan mertua mama. Alhamdulillah syukur.

Masa balik kampung baru ni, mama dapat tahu bacaan gula abah tu menurun dari 22-23 ke 12-13. Mama pun tak sangka kesannya secepat itu. Tak sampai dua minggu kot abah consume Vivix!

Syukur..syukur Alhamdulillah.

Dan kesihatan mak mertua?

Mama tak dengar lagi dia mengeluh sakit-sakit. Mama nampak dia makin sibuk dan makin banyak bergerak. Sakit dia tu mungkin belum hilang sepenuhnya tapi mama pasti dia rasa semakin baik.

Tahu tak??

Mak mertua dah order Vivix masuk botol ke dua!. Dan yang bestnya dia kata lepas makan Vivix tu, tak rasa nak makan banyak. Alah orang tua banyak mana sangat derang makan kan. Bukan cam kita ni ha...buruk lantak. huhuu

Alhamdulillah... insyaAllah mama nak pastikan akan terus supply Vivix untuk mertua dan juga untuk mak kandung mama sendiri. (mak ai pun makan Vivix taw! khellass mak2 zaman sekarang!)

So mama memang sangat menyarankan Vivix untuk mak ayah kita. Apalah sangat RM475 tu. Nak murah jom jadi ahli di bawah rangkaian Khalifah Jutawan mama ;-)

Sebarang pertanyaan mengenai Vivix, nak jadi ahli, nak order Vivix dan sebagainya, hubungi mama:

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994


Rabu, 4 Mac 2015

[Video] Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat, Senang, Selamat Dan Berkesan Seperti Lelaki Ini

Mama banyak sangat menerima pertanyaan dari mereka yang nak kan bantuan untuk berhenti merokok. Ada tunangan orang, ada isteri orang dan ada juga si perokok itu sendiri.

Alhamdulillah memang dah ramai yang berhenti merokok lepas ambil 'benda' ni.

Salah seorangnya ialah lelaki dalam video ni.

Beliau berpengalaman merokok secara serius sejak berusia 14 tahun. Beliau mencuba bermacam-macam cara untuk hentikan ketagihan merokok.

Tapi akhirnya apa yang beliau buat?? Tengok video ni sampai habis...



Haa camane, teruja tak?

Beliau yang dikategorikan sebagai Hantu Rokok pun mampu berhenti, apalagi korang kan??

Sebelum disahkan ada kanser (nauzubillahi min zaalik), serius, baiklah korang ambil tindakan untuk berhenti merokok.

Mama pun serius nak bantu korang yang memang betul SERIUS nak berhenti merokok.

Cepat-cepat hubungi mama di talian berikut untuk dapatkan 'benda' yang sama seperti lelaki dalam video ni ambil!

012-9645614

ID: 868994


Selasa, 3 Mac 2015

Tips Awet Muda Dengan Bersyukur

"Pening kepala mama tengok korang ni, asyik menyepah je. Itu jelah korang tau! Mama penat tau!"

"Hari-hari jalan jem. Bosan wei! Korang ni naiklah motor, biar aku sorang naik kereta!"

"Sikit-sikit assignment. Apa dia ingat aku ni tak de kerja lain ke? Dah la WhatsApp customer tak sempat nak balas lagi nih. Fed-up betul!"

''Abang dengan kakak boleh diam tak? Kan papa tengah drive nih. Jangan bisinglah!"

"Bosanlah.. Dah macam-macam aku try. Tapi semua bisnes tak jadi. Kena mandi bunga agaknya aku ni.."

"Aku pun kena mandi bunga kot. Boyfriend asyik mintak putus je. Bila aku boleh kahwin macam ni. Target aku lepas grad ni terus nak kahwin.. "


Dan banyak lagi keluhan, rungutan, kemarahan yang terhambur dari mulut kita.

Sememangnya kita ni payah nak bersyukur. Patutlah kepala makin kusut, muka makin kedut, rezeki susah masuk, hidup berkecamuk.

Sedar-sedar rupanya kita dah tua dalam keluhan. Rupanya banyak masa dalam hidup kita terbazir hanya dengan merungut tak habis-habis.

Dan rupa-rupanya sel dalam otak dan pada muka pun banyak rosak sebab terpaksa melayan muka yg masam, kedut, mencuka, kelat macam kucing sembelit.


Kan kacak dan jelita kalau kita dapat senyum sentiasa walau dalam keadaan apa pun. Happy go lucky sampai orang lain ingat kita ni alien yang takde perasaan negatif langsung.

Bersyukur Rahsia Awet Muda Paling Senang

Percaya tak, hanya dengan menukar persepsi kita melihat sesuatu, kita dapat mengubah emosi kita, seterusnya dapat mengubah diri kita menjadi lebih tenang, aman, damai dan bahagia?

Ini kerana dengan rasa bersyukur. kita dapat mengusir jauh semua tekanan yang kita sedang hadapi.

Tips SWITCH!

Ini yang sering saya buat kalau saya di'serang' dengan fikiran negatif melampau-lampau.

Kadang-kadang kita ni bukan tak mau jadi positif, tapi sebenarnya kita telah di hasut oleh suara-suara hati kecil kita sendiri. Dan lebih tepat lagi kita sering mendengar bisikan halus iblis di dalam hati kita. Haa nauzubillah...

Caranya ialah, apabila datang bisikan negatif cepat-cepat switch kepada ayat yang positif iaitu yang bertentangan dengan apa yang kita fikir/ rasa mula-mula tadi.

Contoh ayat negatif 1:

"Sikit-sikit assignment. Apa dia ingat aku ni tak de kerja lain ke? Dah la WhatsApp customer tak sempat nak balas lagi nih. Fed-up betul!"

SWITCH!:

"Alhamdulillah aku ada banyak kerja nak di buat. Ini bermakna orang masih yakin dengan aku dan Allah tahu aku mampu selesaikan perkara ni satu per satu. Aku insan hebat dan ada banyak potensi. jadi aku akan lakukan yang terbaik!"

Contoh ayat negatif 2:

"Pening kepala mama tengok korang ni, asyik menyepah je. Itu jelah korang tau! Mama penat tau!"

SWITCH!:

"Alhamdulillah, syukur Allah anugerahkan aku anak-anak yang aktif, sihat, lincah, bijak, kreatif, imaginatif. Aku tahu derang sedang belajar membentuk diri sendiri. Menyepahlah nak, nanti mama kemas. Buatlah apa kamu suka asal kamu bahagia. Mama tahu mama masih punya kamu dirumah ini, kamu masih ada di depan mata mama.."

Lain perasaannya kan?

Sebab tu orang yang selalu bersyukur adalah orang yang kelihatan muda. Bibir selalu menguntum senyum, hati selalu bersangka baik.

Dalam video ni ada tiga cara bagaimana kita nak mengoptimumkan perasaan syukur kita tu setiap hari supaya kita lebih gembira dan bertukar menjadi insan yang happy go lucky!



Best kan??

Nak panjang umur, sihat, awet muda, tenang, murah rezeki dan bahagia, banyak-banyakkanlah bersyukur walaupun dengan sekecil-kecil nikmat.

Salam sayang, anda kaya, bahagia dan berjaya!

012-9645614

Isnin, 2 Mac 2015

Cara Muhasabah Diri Yang Betul Agar Tidak Terus Down

Setiap yang bernama manusia akan melalui jatuh bangun dalam kehidupannya setiap hari.

Hari ini gembira, esok mungkin kita bersedih atas kehilangan seseorang atau sesuatu. Begitulah Tuhan menguji kita, untuk memperteguhkan kesabaran dan rohani kita.

Allah sentiasa ingin kita berada dekat denganNya, bergantung hanya padaNya setiap masa. Namun adakala kita terleka, terlalu seronok dibuai hawa nafsu hingga kita lupa padaNya.


Saat itu, Allah turunkan ujian dan peringatan, yang mungkin berbentuk musibah kepada kita. Apakah kita terus jatuh dalam kesedihan atau kita bangkit meneruskan kehidupan?

Kita tak dapat lari daripada rasa kecewa, sedih, buntu, rasa putus asa, dan terluka.

Rasulullah S.A.W juga pernah Allah uji dengan kesedihan. Dalam tahun yang dinamakan Tahun Kesedihan itu, bapa saudara baginda Abu Talib yang banyak mempertahankannya meninggal dunia, diikuti isteri kesayangan Khadijah binti Khuwailid.

Sejak pemergian Abu Talib, Rasulullah mendapat cabaran, ujian dan penghinaan yang bertubi-tubi daripada kaumnya sendiri, malah lebih dahsyat sebelum kematian bapa saudaranya.

Bila difikir-fikir dan diingatkan kembali, apalah sangat ujian yang kita terima ini berbanding Baginda S.A.W yang berjuang seluruh tenaganya untuk menyebarkan Islam. Syukur, Allah pilih kita lahir sebagai muslim.

Kita ada motivasi iaitu Al-Quran. Setiap kali di uji, ingatlah motivasi yang banyak Allah rakamkan dalam Al-Quran.

Laa yukallifullahu nafsa illa wus'aha.

Allah tidak memberati seseorang, melainkan dengan apa yang terdaya olehnya. Al-Baqarah: 286

Wahai orang-orang yang beriman, sabarlah dan cukupkanlah kesabaran dan perteguhkanlah kekuatanmu dan patuhlah kepada Allah supaya kamu beruntung.
-QS Ali Imran:200

Ayuhlah bangkit, rancang masa depan yang lebih gemilang. Lupakan kesedihan, teruskan kehidupan.

Hayya 'alal falah!



Cara Sembuhkan Luka Dengan Cepat Selepas Pembedahan Tanpa Tinggalkan Parut Hodoh

Pembedahan merupakan satu cara perubatan kuno yang menggunakan kaedah dan peralatan yang sesuai untuk menyiasat atau merawat penyakit, kecederaan dan sebagainya atau mempertingkat fungsi atau rupa tubuh badan.

Pembedahan boleh dilakukan ke atas manusia dan haiwan.

Mama tak pernah menjalani pembedahan. Alhamdulillah bersalin tiga anak pun normal. Mama takutnya kalau kena bedah. Seriau kot kulit kena hiris. Terkena pisau sikit pun dah ngeri.


Tapi ada banyak sebab seseorang itu terpaksa menjalani pembedahan kan. Dari sekecik-kecik sampai ke sebesar-besar tujuan. Yang pasti, mereka yang terpaksa di bedah tu mesti kena usaha untuk perbaiki luka sama ada luka dalaman atau luka luaran.

Kalau tak jaga dan tak pantang silap haribulan, bukan je kulit nampak hodoh tapi boleh gatal-gatal dan berlaku jangkitan kuman. Isk!

Tubuh kita ni ada mekanisme 'self-healing'. Ia mampu menyembuhkan dirinya sendiri.

Tapi dengan mengambil nutrisi yang betul, proses baikpulih luka selepas pembedahan akan berlaku dengan cepat dan sihat.

Di sini mama nak syorkan pengambilan nutrisi seperti ESP, Zink dan Vitamin C.

ESP ( Soy Protein Isolate Powder)

1. Sumber protein daripada soya non-GMO yang lengkap dengan asid amino dan kalsium yang penting untuk baikpulih tubuh terutama selepas berlaku kecederaan atau luka.

2. Makanan sel iaitu badan memerlukan protein untuk membina sel baru serta menggantikan sel lama yang rosak atau mati.

3. Membantu pembinaan tisu yang sihat yang menghubungkan antara sel.

4. Mempercepatkan pemulihan luka

5. Mencantikkan kulit

Zink Complex

1. Mengaktifkan 200 jenis enzim dalam badan dan meransang pertumbuhan semula sel

2. Membantu dalam pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan  dan perkembangan kulit serta organ

3. Mempertingkatkan sistem imun dengan itu menguatkan tubuh dari jangkitan di kawasan luka pembedahan

4. Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran. Bagi luka luaran, tablet zink boleh dihancurkan dan ditabur ke atas luka.

Vitamin C

1. Meransang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sel penghubung yang menghubungkan setiap tisu dalam badan kita.

2. Meransang pemulihan kecederaan yang cepat

3. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman di kawasan luka yang terbuka

4. Mencantikkan kulit

Pernah dengar tak kes luka lambat sembuh, jadi gatal dan berair lepas tu terkena jangkitan kuman, kemudian kena marah dengan doktor sebab tak pandai jaga luka.

Dah kena marah, tinggal pulak parut hodoh yang kekal sampai bila-bila.

Kalau tak nak jadi yang bukan-bukan dengan luka pembedahan (atau apa-apa jenis luka pun) tu, nak cepat baik, silalah jaga makan, pantang makanan yang gatal-gatal, dan makan makanan berkhasiat.

Set Pembedahan ni murah je, jom hubungi mama cepat-cepat ;

~Suhaila Budin~
012-9645614
IG: suannajah
ID Shaklee: 868994