Ahad, 14 Februari 2016

Cara Merawat Luka Di Kaki Akibat Kencing Manis

Assalamualaikum wbt.

Menjadi pesakit kencing manis, kemungkinan besar akan terpaksa berhadapan dengan beberapa risiko kesihatan yang lain, antaranya luka pada bahagian kaki yang lambat sembuh dan merebak menjadi busuk dan bernanah.

Keadaan ini sudah tentulah amat berbahaya kerana jangkitan kuman boleh berlaku dan merebak ke dalam sistem peredaran darah malah boleh merosakkan organ dalam pesakit kencing manis.

Kita barangkali sudah kerap mendengar ada ahli keluarga atau kenalan yang terpaksa di potong kakinya akibat komplikasi teruk dan kaki langsung tidak dapat diselamatkan lagi. Doktor mengambil keputusan untuk memotong kaki, bukan suka-suka. Ini sudah tentu untuk menyelamatkan nyawa kerana keadaan kaki yang sudah terlalu teruk dan tidak dapat diselamatkan lagi walaupun diberi antibiotik.


Bagaimana luka boleh berlaku?

Pesakit kencing manis biasanya mempunyai masalah saraf yang tidak lagi sensitif, dengan itu sebarang kesakitan tidak begitu terasa. Contohnya jika terpijak paku, atau terkena serpihan kaca. Jika tidak di rawat dari awal, keadaan boleh jadi lebih buruk dan luka semakin membesar.

Kenapa luka lambat sembuh?

Apabila berlaku kerosakan urat saraf terutama pada bahagian yang luka, darah tidak dapat sampai ke kawasan tersebut. Darah bukan saja membawa oksigen malah nutrien yang sangat diperlukan oleh sel untuk ia memperbaiki dirinya sendiri. Darah juga sangat diperlukan kerana ia membawa antibodi yang dapat melindungi dan melawan jangkitan.

Kekurangan bekalan darah ke kawasan luka menyebabkan luka bukan saja lambat sembuh, malah hilang keupayaan untuk melawan jangkitan kuman. Lama-lama sel dan tisu akan mati lalu menyebabkan gangrene.

Kencing manis boleh melemahkan sistem imun dan ia tidak dapat melawan kuman di kawasan luka. Aras glukosa darah yang tinggi pula menyebabkan bakteria dan mikroorganisma lebih suka tinggal di kawasan itu.


Bagaimana mencegah dan merawat luka?

1. Jaga kebersihan, kesihatan dan keselamatan kaki. Pakai kasut yang sesuai semasa berjalan.

2. Tidak biarkan kaki terlalu basah atau terlalu kering. Kaki yang basah terutama di celah jari boleh menyebabkan jangkitan kulat manakala kaki yang terlalu kering boleh merekah dan luka.

3. Sentiasa memeriksa kaki sendiri jika terdapat sebarang luka atau perubahan.

4. Sentiasa memantau aras gula dalam darah.

5. Amalkan makanan berkhasiat.

6. Ambil suplemen untuk menampung kekurangan nutrisi dalam makanan seharian.

Apabila terdapat luka pada kaki, terus dapatkan rawatan doktor dan pastikan luka tidak merebak.

Suplemen Shaklee membantu merawat luka akibat kencing manis

Kita tahu, kekurangan nutrisi, kekurangan antibodi, kekurangan darah beroksigen di samping aras gula yang tinggi bukan saja melambatkan penyembuhan luka, malah menyebabkan jangkitan semakin membesar.

Suplemen semulajadi Shaklee amat membantu mencukupkan bekalan nutrisi yang penting untuk menyembuhkan luka, melawan kuman dan bakteria, mencegah jangkitan dan mengelakkan luka semakin besar, membusuk, bernanah lalu terpaksa dipotong. Ingat, rawatan awal boleh menyelamatkan keadaan.



Vivix:

Minuman botani kaya polifenol yang membantu mengawal aras glukosa dalam darah, memulihkan sel rosak dari peringkat DNA, mencegah jangkitan kuman daripada merebak, mengaktifkan tenaga kepada sel dan tisu dan memanjangkan tempoh hayat sel, menguatkan sistem imun serta membantu pertumbuhan semula sel dan tisu yang baru dan sihat.

Vitalea:

Multivitamin lengkap yang membekalkan semua nutrien dan zat yang diperlukan oleh sel tubuh, menggalakkan pengaliran darah beroksigen yang lancar, membantu mengawal aras gula dalam darah, membantu pertumbuhan sel dan tisu baru.

Zink:

Mengaktifkan semula enzim dalam badan, membantu pemulihan luka supaya cepat kering, membantu mengawal aras gula dalam darah, mencegah jangkitan kuman.

Di samping mendapat dan meneruskan rawatan doktor, bolehlah mengamalkan Set Rawatan Luka Kencing Manis ini. Mudah-mudahan ia dapat membantu memulihkan luka, mengembalikan kesihatan dan kekuatan tubuh seterusnya mengelakkan daripada ia di potong.




Untuk mendapatkan Set Rawatan Luka Kencing Manis ini berserta konsultasi percuma, hubungi:

Puan Suhaila Budin
012-9645614
ID:868994

Atau boleh buat belian sendiri secara online. Klik:


Sabtu, 13 Februari 2016

Set Sembelit Shaklee Atasi Masalah Sembelit Dan Usus Kotor Dengan Cepat Dan Semulajadi

Assalamualaikum wbt.

Cerita pasal sembelit ni, pasti ramai yang ada pengalaman 'pahit' kan. Tak payah cakap pasal orang lain, saya sendiri pun memang pernah dan selalu sangat mengalami sembelit. Nak kata kronik tak la kronik sangat, tapi saya pernahlah bertapa dua jam lebih dalam tandas. Tandas mencangkung pulak tu. Bukan setakat kaki krem, siap menggeletar dan lembik lutut lagi.

Kalau diingat-ingat semula, memanglah serik sangat. Seboleh-boleh jaga takmau bagi sembelit dah. Seksa wooo! Nak lagi time kita ada anak kecik, memang tak senang hati langsung nak bertapa lama-lama dalam tandas. Anak menangis kat luar, kita menangis kat dalam. Huhu.


Masalah sembelit ni ada banyak punca. Antaranya:

  • Tak cukup pengambilan air
  • Tak cukup pengambilan serat
  • Perubahan corak pemakanan
  • Perubahan tempat 
  • Kurang magnesium
  • Pengambilan ubatan tertentu
  • Masalah nutrisi
  • Masalah neurologikal
  • Cara hidup tak aktif
  • Laksatif berlebihan
  • Hamil
  • Masalah saraf dan otot dalam sistem penghadaman
  • Buasir
  • Tekanan
  • Hypothiroidism
Pembuangan yang normal berlaku setiap hari, tetapi jika 2 atau 3 hari sekali pun masih lagi normal. Sedar tak sedar sebenarnya kita yang 'train' usus kita bila waktu nak buang. Seeloknya, ajarlah dia membuang setiap hari kerana jika terlalu lama (lebih daripada 3 hari), najis yang tersimpan dalam usus sudah mengeras kerana kandungan air padanya hilang diserap oleh dinding usus.

Cara Mengatasi Sembelit

1. Tingkatkan pengambilan air kosong (2-3 liter sehari)

2. Minum air suam semasa perut kosong

3. Makan banyak buah dan sayur

4. Makan buah prun dan bijirin gandum

5. Ambil laksatif (tapi tidak boleh terlalu bergantung kepadanya)

6. Senaman yang kerap

Cara Saya?

Saya perasan, ada beberapa keadaan memang tak menahan nak ke tandas, iaitu bila saya makan makanan berikut:

- Roti canai kuah kari + nescafe pada waktu pagi
- Makanan pedas + nescafe pada waktu pagi. (contohnya mee goreng, nasi lemak sambal pedas, nasi goreng pedas dsb)
- Makan suplemen Shaklee (hihi)

Ya, sejak saya menjadi pengamal tegar produk Shaklee, masalah sembelit saya sangat mudah diselesaikan. Macam saya, saya amalkan 4 biji Ostematrix sebelum tidur. Pagi esoknya, pembuangan akan sangat lancar. Walaupun bukan setiap hari, tapi saya dah jarang sangat kena sembelit.

Set Sembelit Shaklee Pilihan Semulajadi!

Bagi anda yang ada masalah sembelit kronik (atau juga buasir), saya sangat sarankan anda mengamalkan produk ini.

Apa yang best sangat dengan set ini?

Herb-Lax:

Ekstrak herba yang bertindak sebagai laksatif (julap) semulajadi, meransang pembuangan dengan lebih lancar, agen detoks berkuasa yang mencuci kerak-kerak usus dan toksin dalam usus.

Lecithin:

Bertindak sebagai pelembut najis, memecahkan molekul lemak dan minyak yang tersumbat dalam salur usus.

Ostematrix:

Kalsium dan magnesium yang meransang pergerakan peristalsis pada dinding usus, menguatkan saraf dan otot dinding usus supaya lebih sensitif dan peka kepada signal 'membuang' daripada otak.

Dengan set ini, bukan sahaja perjalanan ke tandas menjadi lancar, tapi juga boleh kempiskan perut yang buncit akibat mendakan kotoran, lemak, dan toksin pada organ perut dan usus.

Masalah sembelit, jika di biar berlarutan, boleh menyebabkan kanser usus atau kanser kolon taw. Nauzubillah. Jom lah bertindak segera mencuci segala kekotoran dalam usus.

Berminat mendapatkan set ini, berserta khidmat nasihat pemakanan percuma, hubungi:

Puan Suhaila Budin
012-9645614
ID:868994

Jumaat, 12 Februari 2016

6 Cara Mengatasi Masalah Kerap Kencing (Incontinence)

Assalamualaikum wbt.

Normah kerapkali berulang alik ke tandas semasa di tempat kerja hingga kawannya Lana, perasan dan hairan akan kelakukannya itu.

Lalu Lana menegur Normah, "Nor, kau kenapa aku tengok asyik keluar masuk tandas je? Sakit perut ke?"

Normah tersipu-sipu, lalu menjawab perlahan, "Aku ni asyik rasa nak kencing je. Macam tak lawas pun ada. Kalau kencing tu bukannya banyak pun, sikit-sikit je dia keluar. Tapi tak selesa lah. Aku asyik rasa pundi kencing aku ni penuh je"

Selepas berbual-bual beberapa ketika, fahamlah Lana bahawa Normah itu mengalami masalah masalah pundi kencing yang aktif atau dalam istilah perubatannya, 'incontinence'.


Secara realitinya, di anggarkan 25 peratus wanita dan 5 peratus lelaki berusia bawah 65 tahun ada mengalami masalah 'overactive bladder' ini. Semakin meningkat usia, semakin meningkat pula bilangan mereka yang mengalami masalah ini hingga akhirnya ada yang terpaksa memakai lampin pakai buang.

Ada banyak punca selain peningkatan usia. Antaranya ialah jangkitan salur kencing (UTI), hamil, berat badan berlebihan, menopaus dan andropaus.

Selepas menopaus, akibat perubahan hormon, otot mula mengendur termasuklah otot pundi kencing yang makin hilang keanjalan dan menjadi lemah. Manakala bagi lelaki, masalah prostat boleh menyebabkan incontinence. Otot lantai pelvik yang lemah juga boleh menjadi punca kepada masalah ini bagi kedua-dua golongan lelaki dan wanita.

Bersin hingga terkucil

Antara simptom yang perlu di beri perhatian ialah:

  • terkencing semasa batuk, bersin, atau ketawa
  • kerap berasa nak buang air dan akibatnya sering berulang alik ke tandas
Apa yang boleh di lakukan?

1. Senaman Kegel setiap hari

Senaman Kegel (kemutan) dapat menguatkan otot lantai pelvik dengan itu membantu mengawal pelepasan urin.

Walau anda hamil sekalipun, senaman ini baik di lakukan malah sangat efektif bagi sesiapa yang pernah mengalami pembedahan kanser prostat.

Senaman ini boleh dilakukan bila-bila masa dan di mana-mana walaupun semasa memandu kereta.

Caranya, kemutkan otot (seperti menahan kencing) selama 10 saat. Rehat. Kemudian ulangi lagi langkah ini. Buatlah sebanyak 3 sesi sehari (10 kali kemutan setiap sesi).

2. Turunkan berat badan

Jika mempunyai berat badan berlebihan, dan dalam masa yang sama mengalami incontinence, mahu atau tak mahu anda terpaksa menurunkan berat badan.

Rancang plan penurunan berat badan dan makan dalam kuantiti yang lebih kecil.

3. Bladder training

Jangan terus ke tandas setiap kali berasa nak kencing, sebaliknya setkan waktu berapa minit sekali anda sepatutnya ke tandas. Ini untuk melatih pundi kencing cuma menghantar signal 'nak kencing' kepada otak hanya apabila pundi kencing benar-benar penuh.

4. Elakkan kafein

Minuman berkafein seperti kopi, teh, nescafe, coklat, air berkarbonat mengandungi bahan diuretik yang membuatkan kita asyik rasa nak kencing.

Hadkan minuman ini kepada hanya 4 cawan atau kurang dalam sehari.


5. Elakkan histerektomi

Histerektomi adalah pembedahan yang paling banyak di lakukan di dalam dunia yang dikatakan menyumbang kepada masalah incontinence. Seboleh-bolehnya elakkan pembedahan ini. Berbincanglah dengan doktor anda dan dapatkan second opinion.

6. Suplemen

Pengambilan suplemen tertentu dapat membantu mengembalikan semula kekuatan otot lantai pelvik, mengaktifkan neurotransmitter otak bagi menghantar signal, memperbaiki saraf dan menstabilkan hormon.

Antara suplemen Shaklee yang boleh di amalkan ialah B complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, GLA, dan Alfalfa Complex atau juga Vivix.

Masalah kerap kencing ini, jika tidak diatasi, ia bukan saja mengganggu aktiviti seharian, malah kadangkala boleh menyebabkan kita hilang keyakinan diri untuk bersosial, rasa malu dan rendah diri dan paling tak seronok sekali nak beribadah pun tak senang.

Dengan mengamalkan tips di atas, di tambah dengan pengambilam suplemen yang betul, insyaAllah masalah kerap kencing ini boleh di atasi.

Untuk mendapatkan produk Shaklee berserta khidmat nasihat percuma, hubungi:

Puan Suhaila Budin
012-9645614
ID:868994

Anda juga boleh membuat pembelian sendiri secara online. Klik:


Rabu, 10 Februari 2016

Suplemen Untuk Awet Muda Dan Anti-penuaan

Assalamualaikum wbt.

Semua orang takut tua. Betul tak? Kalau ada orang tegur, wajah kita nampak lebih berusia berbanding umur sebenar kita, rasa macam, 'oh my! kenapa nampak tua ni?'. Dan kita pun terus tak senang duduk dan rasa nak telan bertong-tong kolagen.

Penuaan adalah proses semulajadi yang semua orang akan lalui. Cuma yang membezakan antara setiap individu ialah berapa cepat atau lambatnya proses itu berlaku.


Cepat atau lambat proses penuaan berlaku, bergantung kepada banyak faktor, antaranya:
  • tekanan atau stress
  • terdedah kepada cahaya matahari terlalu lama
  • merokok
  • berat badan berlebihan
  • kurang atau terlebih bersenam
  • pemakanan tidak sihat
  • gaya hidup tidak sihat
  • minum alkohol
  • masalah tidur
  • pencemaran
  • sakit
  • pengambilan ubat-ubatan sintetik 
Namun, punca kepada semua faktor diatas selain pertambahan usia ialah, pengumpulan banyak radikal bebas dan toksin dalam tubuh yang menyebabkan bukan sahaja sel rosak, malah turut menyebabkan kerosakan DNA.

Dari mana datangnya radikal bebas itu? Ia terhasil akibat daripada tindak balas biokimia yang berlaku dalam badan kita setiap hari.

Kita memang tidak dapat menolaknya. Namun, radikal bebas boleh di neutralkan dengan pengambilan antioksidan.

Bagaimana Melambatkan Penuaan?

Ada banyak cara melambatkan penuaan tanpa menggunakan sebarang jarum suntikan.

1. Ubah gaya hidup

Berhenti merokok, jadi aktif, kurangkan cara hidup sedentari (banyak duduk), berhenti minum alkohol, berfikiran positif dan bergaul dengan rakan yang positif.

2. Bersenam

Bersenam meransang pengeluaran hormon serotonin yang dapat menurunkan stress dan mencegah banyak penyakit yang berpunca daripada stress.

3. Tidur yang cukup dan waktu tidur yang betul

Jumlah waktu tidur berbeza antara individu. Ada orang yang boleh tidur cuma 4 jam sehari dan kekal cergas tanpa mengantuk sepanjang siang, manakala ada orang yang perlu cukup 6-7jam waktu tidur untuk dia kekal aktif.

Waktu tidur yang baik pula ialah tidur awal (lebih kurang jam 9 malam). Ini kerana pada waktu ini tubuh kita sedang menjalankan proses detoksifikasi terutama organ hati. Tidur lewat menyebabkan proses ini terganggu, toksin tidak dapat dikeluarkan.

4. Makan secara sihat

Mulalah strict dan disiplin dengan makanan yang kita makan. Kurangkan lemak tepu, lemak trans, garam dan gula berlebihan. Makan banyak buah dan sayur yang kaya vitamin serta serat.

5. Ambil antioksidan

Antioksidan ialah bahan yang menghalang proses oksidasi berlaku, serta bertindak meneutralkan radikal bebas dalam badan. Antioksidan yang wajib di amalkan ialah vitamin C, vitamin E, beta karotena, B kompleks juga resveratrol.

6. Turunkan berat badan

Kekalkan berat badan ideal, keep fit.

7. Mulakan suplemen

Pengambilan suplemen bukan lagi satu pilihan, tetapi satu keperluan. Hidup dalam dunia yang penuh pencemaran, makanan yang bukan lagi 100% semulajadi dan organik, penggunaan bahan kimia dan racun dalam hampir semua produk yang kita makan dan pakai setiap hari bukan saja menggalakkan penuaan tetapi juga boleh menyebabkan penyakit seperti kanser.

Suplemen bukan saja berfungsi mencukupkan keperluan nutrisi, bahkan amat perlu untuk mencegah dan menentang penyakit, termasuk penuaan. (Ya! penuaan terlalu awal sebenarnya adalah penyakit)

Resveratrol Dan Anti-penuaan

Resveratrol ialah ahli dalam kumpulan polifenol tumbuhan yang banyak di dapati dalam tumbuhan jenis anggur, beri, dan kekacang. Resveratrol memiliki sifat antioksidan yang tinggi yang dapat mencegah dan memelihara kerosakan sel akibat serangan radikal bebas.

Penyelidikan mengenai resveratrol meletus apabila saintis menemui banyak khasiat dan manfaatnya termasuk melambatkan penuaan.

Vivix Dan Kesan Anti-penuaan

Vivix merupakan suplemen anti-penuaan terbaik di dunia yang di bangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. Di dalam kajian makmal, ramuan Vivix telah menunjukkan impak kepada empat mekanisme penting penuaan pada tahap sellular.

Vivix memberi efek awet muda dan melambatkan penuaan dengan cara:

1. Melindungi dan memperbaiki kerosakan sel pada tahap DNA.

2. Mengaktifkan semula sel

3. Memberi tenaga kepada sel

4. Melambatkan pembentukan protein AGE iaitu sejenis bahan perosak sel yang mengganggu keutuhan dan hayat sel.

5. Mengembalikan semula keserian wajah

6. Melancarkan perjalanan darah

7. Mengimbangi hormon

8. Melicin dan menganjalkan kulit wajah

9. Mengurangkan kedutan

10. Mengurangkan kesan-kesan penuaan seperti jeragat dan kulit kusam

11. Memelihara kesihatan keseluruhan tubuh badan seperti jantung, otak, imun, sendi, urat saraf, dan sebagainya.

Untuk lebih jelas bagaimana efek Vivix, tonton video ini.



Menjadi muda semula, bukan lagi mustahil. Malah beribu-ribu yang telah merasai kesan muda yang di bawa oleh Vivix.

Ini antara wajah awet muda yang saya kagum.


Daripada sembab, nampak tua dan sakit, berubah menjadi sihat, muda dan lebih hensem. Inilah kesan apabila sel telah 'di cuci' daripada toksin dan radikal bebas yang tidak diingini.

Pertanyaan lanjut, atau ingin membuat pembelian, boleh hubungi saya:

Puan Suhaila Budin
012-9645614
ID:868994

Atau boleh juga buat belian sendiri secara online. Klik:


P/S: Pembelian 2 botol Vivix melayakkan anda untuk menikmati keahlian percuma, diskaun 5%, penghantaran percuma dan rebat RM38! Hubungi 012-9645614 hari ini.

Selasa, 9 Februari 2016

Vivix Shaklee Tingkatkan Kesuburan Cara Semulajadi

Assalamualaikum wbt.

Hamil! Perkataan yang akan buat semua wanita menangis terharu apabila mendengarnya buat pertama kali. Semua pasangan yang berkahwin pasti inginkan kehadiran cahaya mata sebagai tanda pengikat kasih antara suami isteri.

Namun kadangkala, ia bukanlah semudah yang disangka; kahwin, hubungan seks, mengandung. Tidak.

Ada yang Allah uji dengan sedikit kesukaran. Perlu bersusah payah melalui pelbagai cara dan prosedur semata-mata untuk mencium bau wangian syurga dari tubuh mungil si manja.

Ada yang Allah uji gagal hamil walaupun bertahun-tahun nikah. Ada yang Allah uji dengan keguguran berkali-kali. Ada yang Allah uji dengan bayi yang meninggal dalam perut. Macam-macam lagi ujian yang Allah beri, bukan tanda Allah benci. Tapi Allah nak kita sentiasa berusaha, positif dan baik sangka denganNya selalu.


Selagi kita berusaha, terus mencuba, tidak putus asa, bertawakkal dan bergantung hanya pada Allah, sentiasa berdoa dan mengharap, insyaAllah walaupun lambat, pasti akan ada hasilnya.

Ada berbagai cara dan kaedah buat yang tak henti berusaha untuk mendapatkan cahaya mata yang diidamkan.

Selain meningkatkan pengambilan nutrisi berkhasiat, menukar gaya hidup kepada yang lebih sihat, meningkatkan amalan rohani, melakukan rawatan dari segi perubatan, mengawal berat badan, menghentikan tabiat buruk seperti merokok, dan sebagainya, mungkin boleh pertimbangkan pengambilan Vivix Shaklee.

Antioksidan Dan Kesuburan

Antioksidan adalah satu komponen yang amat penting dalam membantu meningkatkan kesuburan suami isteri yang wajib di beri penekanan jika merancang untuk hamil.

Apa itu antioksidan?

Antioksidan ialah keluarga vitamin, mineral, dan beberapa nutrien yang berperanan melindungi tubuh kita daripada kerosakan akibat radikal bebas.

Apa itu radikal bebas?

Radikal bebas ialah molekul tidak stabil di dalam badan yang boleh merosakkan struktur sel. Dalam kehidupan kita seharian, radikal bebas terhasil daripada pelbagai aktiviti biokimia dalam badan kita (contohnya pembakaran tenaga). Selain itu, tubuh turut menghasilkan radikal bebas akibat tindak balas dengan persekitaran seperti pencemaran, pemakanan tidak sihat dan sebagainya.

Setiap hari, sel tubuh kita diserang dengan radikal bebas sebanyak 10,000 kali sehari. Serangan bertubi-tubi inilah yang membawa kepada penuaan sel, lalu sel cepat rosak dan mati.

Antioksidan menyelamatkan sel tubuh kita daripada rosak dengan meneutralkan  semula radikal bebas, mencegah kerosakan sel dan melindungi kesihatan sel.

Radikal Bebas Mengancam Kesuburan

Kita tahu radikal bebas akan merosakkan sel. Ini termasuklah sekecil-kecil sel iaitu sel telur (ovum), bagi wanita, sel sperma bagi lelaki, malah juga organ pembiakan lelaki dan wanita serta kelenjar yang menghasilkan hormon-hormon pembiakan.

Radikal bebas mampu merosakkan struktur DNA. Sedangkan DNA ibarat 'blueprint' atau acuan bagaimana anak kita nanti.

Kerosakan DNA boleh menyebabkan keguguran, kecacatan kelahiran, perkembangan yang tidak normal dan sebagainya.

Kajian menunjukkan bahawa ada kaitan antara tekanan oksidatif yang menghasilkan radikal bebas dan ketidaksuburan bagi lelaki.

Jadi, adalah amat penting bagi kedua-dua pasangan suami isteri untuk mengekalkan sel yang sihat, dan bebas daripada kerosakan akibat radikal bebas.

Vivix Shaklee Meningkatkan Kesuburan Dan Peluang Hamil
Vivix adalah minuman botani daripada campuran 4 tumbuhan iaitu anggur muscadine, lobak unggu, elderberry (Sambucus nigra) dan Knotweed Jepun (Polygonus cuspidatum) yang amat kaya dengan antioksidan - resveratrol.

Kajian mengenai antioksidan resveratrol telah meletus sejak beberapa tahun yang lalu oleh saintis dan lebih 1000 kertas penyelidikan telah di tulis mengenai keberkesanan resveratrol dan faedahnya terhadap kesihatan.

Efek antioksidan dan antipenuaan dalam resveratrol menjadikan ia 'calon utama' digunakan sebagai suplemen pemakanan.

Bagaimanan Vivix membantu kesuburan lelaki dan wanita?

1. Melindungi DNA (maklumat genetik) daripada kerosakan akibat serangan radikal bebas

2. Mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan dan kerosakan tahap sel.

3. Menggalakkan biogenesis; iaitu pembentukan semula mitokondria dan meningkatkan tahap tenaga dalam sel.

4. Melambatkan pembentukan protein AGE (advanced glycation end products)

5. Merencatkan pertumbuhan sel abnormal

6. Meningkatkan serta memperbaiki morfologi, mobiliti dan mortaliti sel sperma

7. Menguatkan sel telur (ovum)

8. Meningkatkan serta memperbaiki kecelaruan hormon

9. Mencuci (detoks) sel daripada pengumpulan toksin

10. Memperbaiki masalah berkaitan organ pembiakan lelaki dan wanita

Vivix adalah produk berpaten daripada Shaklee selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh saintis, dan diuji pula secara klinikal bukan sahaja ke atas setiap ramuannya, malah keberkesanannya.

Tidak salah jika mencuba. Mana tahu, dengan izin Allah, hasrat dan impian memiliki cahaya mata akhirnya menjadi kenyataan.


Sebarang pertanyaan mengenai Vivix Shaklee untuk kesuburan, boleh hubungi:

Puan Suhaila Budin
012-9645614
ID: 868994

Boleh juga membuat pembelian terus secara online. Klik:





Rujukan:

1. www.whitelotusclinic.ca

2. natural-fertility-info.com

Khamis, 4 Februari 2016

8 Cara Meningkatkan Kesuburan Pada Wanita Untuk Cepat Hamil

Assalamualaikum wbt.

Setiap pasangan yang berumah-tangga, pasti inginkan kehadiran cahaya mata. Namun cepat atau lambat memperoleh anugerah itu, hanya Allah yang tahu. Tugas kita adalah berusaha sebaik mungkin menggunakan pelbagai cara asalkan halal dan selamat.

Di sini saya nak kongsikan beberapa cara yang boleh di lakukan untuk meningkatkan tahap kesuburan seterusnya meninggikan peluang untuk hamil.


#1. Turunkan berat badan

Jika mengalami berat badan berlebihan, eloklah usaha untuk mendapatkan berat badan ideal. Berat badan yang terlalu kurang atau terlalu berlebihan boleh melambatkan masa untuk hamil.

#2. Kurangkan kafein

Jika terlalu banyak mengambil minuman berkafein, ia boleh mengganggu kesuburan. Hadkan pengambilan kafein sehingga satu atau dua cawan sahaja sehari.

Antara minuman berkafein selain kopi ialah teh, minuman bergas, dan coklat malt.

#3. Kurangkan tekanan dan stress

Tekanan di tempat kerja, di rumah, atau masalah peribadi boleh mengganggu kesuburan. Selesaikan masalah, banyakkan berbual dan berbincang dengan pasangan serta berdoa.

#4. Makanan seimbang

Makanan seimbang dan berkhasiat sangat mempengaruhi kesuburan. Jauhi makan rapu, makanan segera, lemak trans, minyak dan lemak, serta garam dan gula berlebihan. Elakkan juga mengambil makanan yang tinggi bahan perasa, pewarna dan pengawet.

#5. Jauhi bahan kimia berbahaya

Contohnya pestisid dan herbisid pada sayur dan buah-buahan, pencemaran udara, air dan tanah, serta radiasi. Pendedahan kepada bahan pencuci tinggi kandungan toksin juga boleh memudaratkan kesuburan.

#6. Hubungan seks yang lebih kerap

Dalam tempoh seminggu, bilangan sperma mungkin meningkat, tetapi kadar kematian sperma juga meningkat. Hubungan seks yang jarang atau melebihi lima hari boleh memberi kesan kepada bilangan sperma.

Lebih kerap melakukan hubungan seks, lebih tinggi peluang untuk hamil.

#7. Jauhi rokok

Sama ada wanita itu sendiri atau pasangannya yang merokok. Zarah beracun dalam rokok boleh mengganggu kesuburan walaupun dalam perokok pasif.

#8. Mengambil suplemen tinggi antioksidan

Suplemen tinggi antioksidan seperti vitamin C dan vitamin E amat penting untuk menggalakkan kesuburan. Vitamin C contohnya, selain menguatkan sistem imun, ia bertindak meransang pengeluaran kolagen yang mana amat penting sebagai tisu penghubung antara sel. Vitamin C juga dapat meransang pengeluaran hormon progesterone dan oksitosin yang mana sering dijumpai dalam kepekatan yang tinggi dalam korpus luteum.

Asas kepada sistem pembiakan yang sihat ialah sel yang sihat. Manakala sel yang sihat memerlukan nutrisi yang baik dan sihat untuk ia kekal berfungsi dengan sempurna.

*********
Set Kesuburan Shaklee -----> Hubungi:

012-9645614
ID:868994