Set Menyusu Shaklee Bantu Ibu Ini Susukan Tiga Anak Hingga Umur 2 Tahun

/ Julai 20, 2018
Assalamualaikum. Salam Jumaat hadirin hadirot sekalian.

Emm bila dah jadi ibu ni, semua yang kita buat fokusnya dekat anak je.

Nak anak sihat
Nak anak senang
Nak anak bijak
Nak anak soleh
Nak anak jadi orang pandai, beradab dan sebagainya.

Pendek kata kita buat apa pun semua untuk anak.
10 bulan lagi dari sekarang 💪💪

Itulah yang akak fikirkan dulu sebelum ambil keputusan untuk jadi akak yang sekarang.

Semua ibu pun macam ni rasanya betul tak?

Waktu membesarkan anak ni, paling utama ialah kesihatan dia. Tiba-tiba kita jadi concern sangat pasal makanan, apa yang dia makan, keselamatan dan macam2 lagi isu yang berkaitan dengan anak.

Sebab tu akak pilih untuk bagi anak susu ibu. Ini perjuangan akak untuk anak-anak akak. Makanan membentuk darah daging.

Sekurang-kurangnya akak dah beri basic yang kukuh untuk dia iaitu zat dari susu ibu. Susu akak sendiri. Akak tahu apa yang akak makan sebab apa yang kita makan tu turut beri kesan pada dia.

Penyusuan susu ibu tu bukan semudah yang disangka. Kadang lebih perit lagi. Akak direct feeding dari umurnya 0 hari hingga 2 tahun lebih tanpa sebarang gajet menyusu.

Bayangkan ibu yang bekerja, kena angkut setiap hari pam dan beg menyusu yang boleh tahan berat tu. Belum lagi luka pada puting dan sebagainya.

Belum kira lagi anak asyik bangun malam nak mengempeng sampai krem pinggang2.

Belum masuk waktu siang masa kita sibuk dengan kerja lain, dia pun menangis nak melekap je. Boleh stress kalau tak berjaya kawal emosi.

Sebab tu pemakanan masa menyusu sangat penting. Bila asyik stress susu pun tak mau keluar taw!

Macam akak dengan anak pertama. Sian pula bila ingat anakanda sulungku 😢.

Tapi syukurlah akak berjaya mengharungi masa anak kedua, ketiga dan sekarang yang keempat.

Apa akak buat?


Nak susukan anak dengan susu ibu, tak susah tapi tak senang.

Jika ibu-ibu ada mengalami kesukaran, ada apa-apa masalah, segera dapatkan bantuan dari pakar laktasi atau rakan berpengalaman.

Makanlah makanan sihat berkhasiat. Ingat, apa kita makan akan mempengaruhi anak kita. Pilih makanan yang halalan toyyiba.

Nak buat cara akak, boleh hubungi akak bila-bila masa.

Semoga perjuangan ibu berterusan dan dipermudahkan 😙

SUHAILA BUDIN
www.wasap.my/60129645614
ID: 868994
Assalamualaikum. Salam Jumaat hadirin hadirot sekalian.

Emm bila dah jadi ibu ni, semua yang kita buat fokusnya dekat anak je.

Nak anak sihat
Nak anak senang
Nak anak bijak
Nak anak soleh
Nak anak jadi orang pandai, beradab dan sebagainya.

Pendek kata kita buat apa pun semua untuk anak.
10 bulan lagi dari sekarang 💪💪

Itulah yang akak fikirkan dulu sebelum ambil keputusan untuk jadi akak yang sekarang.

Semua ibu pun macam ni rasanya betul tak?

Waktu membesarkan anak ni, paling utama ialah kesihatan dia. Tiba-tiba kita jadi concern sangat pasal makanan, apa yang dia makan, keselamatan dan macam2 lagi isu yang berkaitan dengan anak.

Sebab tu akak pilih untuk bagi anak susu ibu. Ini perjuangan akak untuk anak-anak akak. Makanan membentuk darah daging.

Sekurang-kurangnya akak dah beri basic yang kukuh untuk dia iaitu zat dari susu ibu. Susu akak sendiri. Akak tahu apa yang akak makan sebab apa yang kita makan tu turut beri kesan pada dia.

Penyusuan susu ibu tu bukan semudah yang disangka. Kadang lebih perit lagi. Akak direct feeding dari umurnya 0 hari hingga 2 tahun lebih tanpa sebarang gajet menyusu.

Bayangkan ibu yang bekerja, kena angkut setiap hari pam dan beg menyusu yang boleh tahan berat tu. Belum lagi luka pada puting dan sebagainya.

Belum kira lagi anak asyik bangun malam nak mengempeng sampai krem pinggang2.

Belum masuk waktu siang masa kita sibuk dengan kerja lain, dia pun menangis nak melekap je. Boleh stress kalau tak berjaya kawal emosi.

Sebab tu pemakanan masa menyusu sangat penting. Bila asyik stress susu pun tak mau keluar taw!

Macam akak dengan anak pertama. Sian pula bila ingat anakanda sulungku 😢.

Tapi syukurlah akak berjaya mengharungi masa anak kedua, ketiga dan sekarang yang keempat.

Apa akak buat?


Nak susukan anak dengan susu ibu, tak susah tapi tak senang.

Jika ibu-ibu ada mengalami kesukaran, ada apa-apa masalah, segera dapatkan bantuan dari pakar laktasi atau rakan berpengalaman.

Makanlah makanan sihat berkhasiat. Ingat, apa kita makan akan mempengaruhi anak kita. Pilih makanan yang halalan toyyiba.

Nak buat cara akak, boleh hubungi akak bila-bila masa.

Semoga perjuangan ibu berterusan dan dipermudahkan 😙

SUHAILA BUDIN
www.wasap.my/60129645614
ID: 868994
Continue Reading
Hai assalamualaikum wbt.

Minggu lepas kakak ipar tanya mengenai Vivix. Dia jururawat di hospital kerajaan bahagian perbidanan.

Katanya dekat hospital sekarang ramai betul wanita ada masalah. Betul juga tu, tengok aje la sekeliling kita. Macam- macam masalah wanita kita dengar. Macam-macam penyakit betul tak?

Tu pun ada lagi yang teringin nak jadi wanita. Ehh..

Masalah paling common sekali pada wanita ialah gejala PMS diikuti masalah haid.

PMS dan masalah haid ni berkait rapat je. Maklumlah dua2 pun daripada hormon wanita.

Masalah jadi teruk bila keadaan tak dapat di kawal, kita jadi tak selesa sampai ganggu kehidupan seharian.

Di katakan 1 daripada 3 wanita akan mengalami gejala pms. Seorang wanita akan mengalami kitar menstrual sebanyak lebih kurang 451 kali dalam hayatnya.

So bayanglah kalau setiap kali period alami pms. Letih woo!

Manakala masalah haid tak teratur pula boleh mengganggu terutama jika wanita tu sedang dalam proses ingin hamil (ttc).

Punca haid tak teratur ada banyak dan salah satunya disebabkan oleh kewujudan cyst pada ovari.

Apapun puncanya, masalah haid tak teratur insyaAllah boleh diatasi.

Bagaimana? Jom tonton video ni.


Ye. Saya pun tak terkecuali. Dah nama pun wanita kan. Hihi.

Syukurlah ada suplemen yang bantu saya.

Jika korang pun mengalami masalah seperti pms dan haid tak teratur, boleh cuba amalkan suplemen yang dicadangkan.

Kalau nak cuba yang lain, hubungi je saya untuk dapatkan khidmat konsultasi dan pembelian ok.

Suhaila Budin
www.wasap.my/60129645614
Id: 868994
Hai Assalamualaikum!

Korang ada resdung kronik? Tahap mana kroniknya tu?

Pada saya, resdung kronik ni ciri-ciri dia ialah:

1. Hidung berhingus setiap pagi. Kalau takde hingus bukan hidung dia la tu.

2. Bersin setiap kali terhidu atau tersedut atau terkena benda2 seperti habuk, sejuk, bulu kucing, tersalah makan dan sebagainya.

Ibaratnya kat hidung tu ada satu alat yang bila kena je benda alergik automatik dia bersin. Bukan sekali dua. Berdas-das.

3. Mata gatal dan berair. Biasa kalau terkena habuk. Bukan sebab sesiapa buat cerita sedih ye.

4. Kerap sangat selsema. Orang lain selsema setahun mungkin tiga kali je. Dia boleh kata setiap bulan. Ni melampau ni. Mesti ada something wrong somewhere.

5. Jerawat teruk. Punca jerawat tu ada banyak. Salah satunya mungkin toksin pada bahagian muka. Ini jugalah punca resdung.

Kalau korang ada ciri-ciri di atas, tidak syak lagi bahawa korang memang ada mengidap resdung.

Macam mana nak hilangkan resdung teruk dengan cepat?

Meh dengar apa mokcik ni nak cakap.


Kalau nak tahu, mokcik ni dulu samalah macam korang. Boleh tahan kronik juga resdung dia. Nasib tak keluar jerawat mencanak-canak je.

Syukurlah lepas mokcik ni amalkan suplemen yang dia cakap tu, boleh katakan resdung dah ghaib entah kemana.

Bahagianya lah hidup bila setiap pagi takde lagi adegan sapu hingus, bersin berdas-das dan paling best selesema pun dah jarang sesangat. 

Jangan percaya, tapi cuba dulu!

Hubungi mokcik untuk order set resdung korang. Konsultasi tip top mokcik ni bagi. 

Whatsapp klik: www.wasap.my/60129645614

Suhaila Budin
868994
Ciksu SID sempoi

Hai Assalamualaikum.

Terima kasih sudi singgah ke blog Ciksu. Ciksu percaya korang mesti pernah dengar pasal Shaklee dan datang sini mesti nak beli Shaklee. Ye ke tak? Sila mengaku.

Ok, untuk pengetahuan, Ciksu pengedar Shaklee berdaftar dan aktif sejak tahun 2012 lagi sehinggalah sekarang.

Ciksu menyediakan penghantaran suplemen Shaklee ke seluruh Malaysia serta menyediakan perkhidmatan COD dalam kawasan Kuantan dan sekitarnya dengan khidmat nasihat percuma!

Ciksu tidak mengenakan caj COD bagi kawasan sekitar Pelabuhan, Gebeng, Balok, Beserah dan Bandar Kuantan. Free of charge!

Manakala untuk pengeposan seluruh Malaysia, caj penghantaran cuma RM7-RM10 sahaja. Murah kan?

Ciksu memang kerjanya suka bantu orang kembali sihat dengan suplemen Shaklee yang terbukti selamat, semulajadi dan berkesan secara klinikal.

Jika tak sabar-sabar nak dapatkan vitamin Shaklee, apalagi tunggu, hubungi Ciksu segera ok!

Klik www.wasap.my/60129645614 😘


Play video ni kalau rasa dia kacak / cantik. 

Ramai orang tak sedar jika mereka ada masalah dengan buah pinggang kerana ia selalunya tidak menunjukkan sebarang tanda atau simptom melainkan jika sudah di peringkat teruk.

Baca >> Penyakit Buah Pinggang Kronik (CKD)

Jika sedar pun, ramai juga yang anggap ia cuma sakit biasa-biasa, cukup sekadar makan ubat atau makan je lah apa-apa suplemen yang berlambak di pasaran.

Bila keadaan tidak dapat di kawal, tiba masa buah pinggang memang nak collapse, tambah pula dengan pemakanan yang langsung tidak di jaga (sebab tak tahu ada sakit buah pinggang), masa itu barulah kita kelam kabut ke hospital.

Sudah sampai masanya kita sendiri kena ambil tahu tentang kesihatan diri. Perhati dan catat perubahan terhadap diri kita jika ada. Lebih awal kita bertindak, banyak yang boleh diselamatkan.


12 Tanda Sakit Buah Pinggang Yang Tidak Boleh Dibiarkan

1. Kerap kencing, terutama pada waktu malam

Kekerapan kencing perlu di ambil kira sama ada terlalu kerap atau tidak. Warna air kencing juga perlu di perhatikan. Ia selalunya berwarna sedikit gelap.

Selalunya pesakit akan rasa tak tertahan nak kencing, tapi tiada urin yang keluar.

2. Tak selesa dan sakit semasa kencing

Pesakit akan rasa tak selesa, rasa susah nak kencing, atau rasa sakit seperti terbakar. Apabila jangkitan salur kencing berlaku, ia boleh menyebabkan kesakitan dan jika dibiarkan, ia boleh menyebabkan demam dan sakit belakang.

3. Kencing berdarah

Kalau dah berdarah, nak tunggu apa lagi. Segeralah ke hospital untuk tahu punca sebenar pendarahan itu.

4. Bengkak kaki

Pesakit buah pinggang akan mengalami pembengkakan pada bahagian kaki, tangan, dan mata. Muka seolah-olah sembab. Ini kerana buah pinggang tidak lagi dapat mengeluarkan cecair berlebihan dan ia kekal berada dalam salur darah.

5. Keletihan melampau

Kerap berasa penat, banyak tidur, rasa lemah dan tak larat. Buah pinggang kita menghasilkan hormon yang di gelar erythropoeitin yang membantu penghasilan sel darah merah yang membawa oksigen.

Pesakit buah pinggang mempunyai aras hormon erythropoeitin yang rendah; oleh itu menurunkan penghasilan sel darah merah dan menyebabkan anemia. Apabila paras oksigen menurun, tubuh kita akan mengalami keletihan.

6. Pening dan hilang fokus

Apabila kerosakan buah pinggang berlaku, ia beri kesan kepada sistem saraf pusat. Pesakit mungkin mengalami gangguan ingatan, hilang konsentrasi, perubahan tingkahlaku.

7. Gatal kulit

shaklee kuantan

Toksin dan bahan buangan yang tidak dikeluarkan melalui air kencing akan kekal dalam darah dan sel. Apabila terlalu banyak berkumpul, inflamasi berlaku, dan mulalah muncul ruam atau bintik-bintik yang gatal.

Sistem imun turut menurun, infeksi mudah berlaku.

8. Loya dan muntah

Bahan buangan dalam darah (uremia) menyebabkan rasa loya dan nak muntah.

9. Sesak nafas

Sesak nafas berlaku kerana sama ada cecair berkumpul di peparu atau juga anemia (kurang sel darah merah membawa oksigen, maka jantung terpaksa mengepam darah lebih laju untuk memenuhi permintaan sel).

10. Berasa sejuk sepanjang masa

Rasa sejuk adalah disebabkan anemia, kurang sel darah merah.

11. Nafas berbau (ammonia breath)

Juga disebabkan timbunan bahan buangan dan toksin pada sel badan, menyebabkan bau busuk dan tak menyenangkan.

12. Hilang selera makan, berat badan menyusut

Pesakit akan hilang selera makan kerana bau busuk yang terhasil daripada pernafasan mereka menyebabkan makanan berbau tidak enak.

Apabila kerap takde selera makan, berat badan mula menyusut.

Seperti yang dikatakan pada awal-awal tadi, sesetengah orang tidak merasa apa-apa tanda atau gejala.

Jika kita mengalami salah satu daripada tanda yang disebutkan di atas, segeralah berjumpa doktor dan buat pemeriksaan darah dan air kencing.

Wallahua'lam.




ID: 868994

Penyakit buah pinggang adalah penyakit yang agak di takuti oleh ramai dari kebanyakan kita. Bila buah pinggang dah rosak, ia tidak lagi dapat menapis darah dan menyingkirkan bahan buangan atau toksin daripada tubuh.

Buah pinggang adalah organ perkumuhan yang sangat penting kerana ia juga berfungsi untuk:
  • mengekalkan jumlah cecair tubuh
  • mengawal tekanan darah
  • menghasilkan hormon
Penyakit buah pinggang kronik (CKD) pula ialah kemerosotan fungsi buah pinggang yang tidak boleh dipulihkan lagi.


CKD berlaku secara beransur-ansur dalam JANGKA PANJANG.

Tanda Buah Pinggang Mengalami Masalah

Apabila buah pinggang gagal berfungsi dengan baik,  bahan buangan atau toksin yang biasanya dikeluarkan melalui air kencing akan kekal dalam darah. Ini akan menyebabkan simptom seperti:
  • hilang selera makan
  • loya
  • muntah
  • keletihan
  • lemah badan
  • penurunan berat badan
  • bengkak pada pergelangan kaki dan mata
  • tak selesa semasa membuang air kecil
  • kerap buang air kecil terutama pada waktu malam
  • sakit belakang
Punca Kerosakan Buah Pinggang

Punca utama kerosakan buah pinggang ialah penyakit kencing manis atau diabetes!

Pada tahun 2012, lebih sejuta penduduk Malaysia mengalami diabetes, dan 75% daripadanya mengalami kegagalan buah pinggang.
Faktor lain yang menyumbang kepada CKD ialah:
  • sakit jantung
  • gout
  • tekanan darah tinggi
  • penggunaan ubat tahan sakit berpanjangan
Kita digalakkan untuk buat pemeriksaan darah setahun sekali untuk mengesan jika ada sebarang tanda awal kepada penyakit-penyakit yang disebutkan di atas.

Bila dah ada tanda, maka mudahlah kita untuk menjaga pemakanan kita.

Pesakit CKD perlu diet yang strict sebab jika tersalah makan, ia boleh beri kesan serta merta kepada badan malah boleh menyebabkan kehilangan nyawa. 

Apa yang pesakit CKD perlu elakkan?

1. Diet tinggi protein

Tubuh perlukan protein, tapi tidak boleh berlebihan. Kawal protein untuk elakkan keadaan lebih serius dan dialisis.

Antara sumber protein yang perlu dihadkan ialah:
  • daging 
  • ayam 
  • ikan
  • telur
  • produk tenusu
  • produk berasaskan soya (kicap, tempe, taufufa dan sebagainya)
2. Makanan berpotassium tinggi

Apabila pottasium tinggi, ia boleh menyebabkan lemah jantung,  degupan jantung tidak tetap, lesu dan kesukaran bernafas.

Sumber makanan tinggi pottasium antaranya ialah:
  • bijirin gandum penuh
  • roti dan biskut
  • tomato puri
  • daging
  • ekstrak sayuran
  • kiub stok
  • kekacang
  • gula perang
  • buahan dalam tin
  • kopi atau teh
  • koko
  • minuman berasaskan malta dan susu
Untuk kurangkan kandungan pottasium, pastikan semua sayuran mesti dimasak, rebus dan toskan airnya.

Nak masak sayur tu, potong kecil-kecil dan rendam dalam air, serta jangan terlalu masak sayuran berkuah dan gulai.

3. Makanan bersodium tinggi

Perlu dihadkan kepada 2000mg sehari atau kurang daripada 1 sudu teh sahaja.

Sodium ditemui di dalam:
  • garam
  • makanan diproses (sos, kicap, makanan yang dijual di pasaraya)
  • semulajadi dalam tumbuhan
  • semulajadi dalam haiwan
Jika ambil terlalu banyak sodium, kita kerap rasa haus dan susah nak kawal pengambilan cecair. (Pesakit CKD perlu hadkan minuman/ cecair).

Bagi menggantikan garam, pilihlah sumber yang lebih semulajadi seperti herba, rempah, lemon, halia atau bawang sebagai perasa.

4. Minum air berlebihan

Banyak kandungan cecair akan menyebabkan tubuh membengkak, tekanan darah tak stabil.

Sumber cecair yang perlu dikurangkan ialah:
  • susu
  • jus
  • sup
  • bubur
  • kopi
  • teh
  • minuman ringan
  • yogurt
  • jeli
  • aiskrim
  • ais
  • kuah
  • kastard
  • dan buah tinggi kandungan air seperti tembikai
Untuk elak air berlebihan, minum air dalam gelas kecil, dan makan sesuatu contohnya gula-gula getah untuk meransang pengeluaran air liur. Bilas mulut dengan air tapi jangan telan air berkenaan. 

5. Fosfat berlebihan

Fosfat berlebihan dalam darah akan menarik kalsium daripada badan, menjadikan tubuh lemah dan tulang rapuh serta sakit sendi dan penyakit tulang.

Elakkan makanan tinggi fosfat seperti:
  • produk tenusu (susu, keju, yogurt)
  • produk bijirin (termasuk roti dan biskut)
  • makanan kering (ikan bilis, ikan kering, udang kering dsb)
  • daging
  • organ haiwan seperti hati dan limpa
  • sardin
  • kaki atau tulang ayam
  • telur kuning
  • kekacang
  • keropok ikan atau udang
  • coklat
  • air berkarbonat
  • kelapa atau produknya seperti kaya
  • rumpai laut
Organ seperti buah pinggang, jika sekali rosak, ia tidak boleh diganti lagi.

Jika mengalami penyakit buah pinggang, dapatkan nasihat doktor dan mintalah pelan pemakanan yang sesuai untuk anda.

Akhirnya, mencegah lebih baik daripada merawat. 

Sementara sihat, belum ada apa-apa penyakit, wajib untuk:
  • Jaga pemakanan dan makan secara sihat
  • Bersenam dan hidup secara aktif
  • Suplemen dengan betul
  • Hindari stress dan hidup positif
Wallahua'lam.

-Puan Suhaila-


Shaklee ID: 868994

Assalamualaikum wbt.

Cuti persekolahan yang lalu, kami sekeluarga ke Ipoh. Percutian kali ini diterajui oleh kakak. Kami seramai 4 buah kereta bermalam di homestay di area Meru, Ipoh. Taman perumahan baru yang berdekatan dengan taman hiburan MAPS dan Bulatan Amanjaya yang sangat happening pada waktu malam.

Saya nak share ni mengenai muzium 3d yang ada di Ipoh.


Al kisahnya, hari kedua di Ipoh, kami dah pening kepala tak tahu nak kemana. Hari pertama sebenarnya kami jalan ke Penang. Jadi, malam kedua tu kami sama-sama perah otak cari tempat menarik untuk dilawati.

Sejujurnya hari kedua ni memang nak balik Pahang dah, tapi sebelum balik tu nak juga singgah mana-mana dulu kan.

Google punya google, akhirnya kami bertemu dengan muzium 3d atau nama sebenarnya Funtasy House Trick Art.

Oleh kerana memang tak tahu di mana terletaknya rumah 3d ni, kami follow google maps jelah. Senang kan.

Funtasy House Trick Art


Terletak di Jalan Market, Ipoh di kawasan deretan bangunan kedai lama. Agak susah juga nak cari parking sebab bandar, jalan pun sibuk. Lepas tiga kali pusing bangunan akhirnya kami sampai dekat kawasan lapang tempat orang parking kereta.

Dari kawasan parking, kami melalui bangunan kedai yang ada lukisan budak main buai dan orang naik tangga. Tangga ni sebenarnya menuju ke satu lagi tempat ala-ala muzium 3d ni juga, namanya photobooth tak silap (masuk free), tapi sebab tujuan utama kami nak ke muzium 3d tu, kami ambil gambar dekat tangga je lah.



Lagipun masa tu dah pukul 4, kami nak rushing balik Pahang pula nanti.

Depan sikit lagi, akan lalu Concupine Lane, di celah bangunan yang mana ada deretan gerai-gerai jualan dari kaum Cina. Ada cenderamata, ada jual makanan, ada gula-gula kapas, ada bebola ais, macam-macam lagi. Tapi makanan tu kami tak sure halal ke tidok huhu.



Tips: Datang awal, sebab kawasan ni best sebenarnya. Banyak port menarik yang boleh kita singgah. Banyak juga lukisan mural yang cantik untuk kita bergambar.

Harga tiket masuk:

Dewasa RM15
Kanak-kanak 4 tahun ke atas RM10

Sebenarnya harga ni agak murah berbanding sesetengah tempat yang kami pernah pergi. Nak bergambar je pun kan.

Dalam ni ada banyak koleksi lukisan, rasanya lebih 20 lukisan yang di lukis oleh pelukis tempatan.

Saksikanlah gambar2 kami di bawah ni. Ada yang jadi, ada yang tak. Main ngan bebudak ni, biasalah.











Baaaanyak lagi gambar lain. Tapi tak puas hati tengok. hahaha.. kalo korang pun tak puas hati, kena pergi sendiri.

Saya kena tunggu anak-anak besar baru pergi balik. Barulah diorang pandai berlakon masa tu. Hihi..

Ready je bateri fon penuh2 ye.

Oh, sebelum lupa, sebelah rumah 3d ni ada kedai coklat. Masuklah kedai tu. Coklat dia memang berasaskan koko, bukan minyak sawit. Halal sudah tentu insyaAllah.

Sedap. Harga pun ok lah, standard.

Ok, semoga korang enjoy di sana!


Anda semua mesti dah dengar mengenai produk skincare terbaru dari Shaklee yang namanya Youth tu kan?

Hati anda mesti terdetik nak tahu berapa harganya.

Eh, sebelum tu baca dulu keistimewaan produk Youth ni. Klik >> Youth Memadamkan Sedekad Penuaan.

Nah Ciksu kongsikan fungsi setiap produk dan harga setiap produk dalam rangkaian Youth Shaklee.


shaklee kuantan
LUMINOUS GEL OIL CLEANSER
3-dalam-1, tidak mengandungi sabun, pH-seimbang, pembersih ini menggabungkan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga untuk memperhalus dengan lembut, menyuci, dan menyediakankulit anda untuk langkah seterusnya. Hadapi dunia dengan seri semulajadi anda.

Harga: RM205.38 (125ml)


shaklee kuantan
PERFECTING SKIN TONER
Bebaskan kulit anda dari sel-sel kusam dan ejen pencemar persekitaran dan tunjukkan kepada dunia, diri anda yang lebih cerah, berseri. Lakukan lebih daripada biasa untuk membersihkan sel kulit mati, menghidratkan dan membekalkan nutrisibersama dengan campuran vitamin penting, polifenol, dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk kulit yang berseri.

Harga: RM212 (177ml)


shaklee kuantan
YOUTH ACTIVATING SERUM
Youth Activating Serum mengandungi 10 kali ganda bahan aktif untuk memulakan langkah pembaharuan sel yang kritikal. Terdiri daripada campuran vitamin, polifenol dan YOUTH Complex kami yang berkesan, ia menggalakkan penghasilan kolagen dan pembaharuan pada peringkat sel, membuatkan kulit anda berkelakuan lebih muda untuk mencapai keremajaan dan keserian terunggul.

Harga: RM437.25 (30ml)


shaklee kuantan
AGE DEFENSE MOISTURIZER - SPF 50
Perlindungan untuk kulit anda adalah lebih daripada hanya melindunginya daripada sinaran matahari. Lindungi kulit anda lebih dari sekadar sinaran matahari dengan pelindung matahari berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB. Vitamin dan Botani bernutrien melembapkan kulit anda dan menambahbaikkan penampilan kulit anda secara menyeluruh.

Harga: RM218.63 (50ml)
shaklee kuantan
ADVANCED RENEWAL NIGHT CREAM – LIGHT
Ekstrak Alga Marin, Muscadine Grape dan Lotus Japonicus, serta anti oksida yang lain menggalakkan proses pembaharuan sel kulit andasemasa anda tidur. Campuran botanikal khas kami membantu merangsang penghasilan kolagen dan elastin, membuatkan kulit anda kelihatan lebih muda, licin, dan cerah.

Harga: RM265 (50ml)


shaklee kuantan
                                                 RADIANCE C + E
Dos sebanyak 20% vitamin C tulen yang berpaten dan vitamin E serta ekstrak sel raspberi membantu untuk menegang, mencerah, dan mengurangkan kehadiran garisan halus dan kedutan.
Radiance C+E mengurangkan kehadiran tompok usia, melicinkan tekstur kulit, dan memperbaiki tona kulit secara keseluruhan.
Untuk kesan yang lebih menakjubkan, gunakan bersama rejimen penjagaan kulit anda selepas menggunakan serum.
Kapsul berdos-tunggal yang mudah digunakan ini adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan, vegan, 100% terbiodegradasi dan diformulasikan tanpa bahan pengawet.
Harga: RM437.25 (60 biji)
Satu-satunya sebab untuk kita menggunakan Youth dan bertukar dari produk yang bukan saja tidak semulajadi, tetapi juga tidak selamat adalah kerana:

YOUTH™ dijamin berkesan & semulajadi serta dijamin selamat kerana bebas dari 1500 racun kosmetik. Dengan YOUTH™, anda tak perlu runsing memilih antara kesan positif & semulajadi. Kerana YOUTH™, dijamin ada kedua-duanya!
Selamatkan wajah, sayangi wajah, kerana kita cuma mempunyai satu wajah sahaja sepanjang hidup ini!

Berminat untuk mendapatkan Youth dengan harga ahli, hubungi:

 Fb: Puan Suhaila



ID Shaklee: 868994

Harga YOUTH Shaklee

by on Mac 15, 2018
Anda semua mesti dah dengar mengenai produk skincare terbaru dari Shaklee yang namanya Youth tu kan? Hati anda mesti terdetik nak tahu ber...
Jika anda mencari produk penjagaan wajah yang sesuai untuk semua jenis kulit serta mampu memadamkan tanda-tanda penuaan di wajah, Youth Shaklee jawapannya!

Youth Shaklee adalah produk skincare yang direka khas oleh saintis untuk memastikan dunia melihat kita semuda kita melihat diri kita sendiri.


Keistimewaan Youth Shaklee

1. Dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa.

Sebelum menghasilkan Youth, mereka terlebih dahulu membangunkan Indeks Usia Kulit (Age Skin Index) yang pertama di dunia dimana, secara klinikal mereka mengukur kehadiran tanda-tanda penuaan utama berasaskan fakta daripada data klinikal.

2. Di hasilkan daripada bahan semulajadi (100% vegan) dan berasaskan tumbuhan, tanpa 1500 bahan kimia berbahaya yang biasa terdapat dalam produk kosmetik dan penjagaan wajah.

Youth tidak mempunyai bahan-bahan yang mungkin dipersoalkan seperti produk lain.

youth shaklee

3. Shaklee telah menguji lebih daripada 350 bahan pencemar, racun perosak dan benda asing pada setiap bahan botanikal, sebanyak 3 kali ganda berbanding yang diperlukan.

100,000 ujian kualiti di jalankan setiap tahun untuk memastikan keselamatan produk.

4. Kajian mengambil masa selama 8 tahun dengan 8 paten dan paten pending.

Ini bermakna, Youth dan Shaklee satu-satunya produk dan company yang boleh mengeluarkan produk menggunakan bahan-bahan yang telah dipatenkan.

5. Bebas gluten menjadikannya sesuai untuk mereka yang ada alahan terhadap unsur gluten.

6. Satu-satunya skincare yang sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

7. Cruelty-free (bebas kekejaman) iaitu tidak melibatkan sebarang unsur haiwan dalam penghasilannya.

8. Hipoalergenik iaitu tidak menyebabkan alahan atau alahan sangat minima kepada sesetengah orang yang sensitif.

9. Non-comodogenic iaitu tidak menyumbatkan liang pori, tidak seperti sesetengah produk skincare yang lain.

10. Di uji oleh ahli dermatologi (pakar-pakar kulit).

11. Di uji oleh ahli oftalmologi (pakar-pakar mata).

12. Clinical Result Without Compromise! Ya, keputusan klinikal tanpa kompromi!

Ini bermakna sesiapa saja yang menggunakan Youth, dijamin 100% akan mendapat kesan dan perubahan wajah yang lebih muda seawal 7 hari!

Manakala 2 daripada 3 orang akan mendapati wajah mereka sedekad lebih muda.

youth shaklee
13. Hanya beberapa langkah mudah untuk hasil yang menakjubkan.

>> Starter Set untuk kulit muda yang tak banyak masalah, sesuai untuk lelaki dan wanita berusia 20-an.

>> Renew & Maintain set untuk kulit normal, yang tak banyak masalah.

>> Intensive Treatment & Repair Set untuk memadamkan tanda penuaan yang kelihatan.

Rangkaian Youth!

Rangkaian Youth direka khas untuk bekerjasama menghasilkan keputusan yang menakjubkan. Dengan formulasi bahan-bahan aktif anti-penuaan, memang tak sabar untuk melihat Youth merawat kulit wajah dari luar ke dalam.

youth shaklee


youth shaklee

youth shaklee

Youth Skincare kini telah menjadi fenomena!

Dengan jaminan produk yang sentiasa selamat, sentiasa semulajadi dan sentiasa berkesan, apatah lagi berkesan dengan sangat pantas, tiada siapa yang mampu menolak Youth.

Setelah dilancarkan bermula awal Mac lalu, ramai yang telah mengalami perubahan menakjubkan.

Nantikan perkongsian feedback pengguna terawal Youth Skincare daripada Shaklee.

Maklumat lanjut, pertanyaan dan order, hubungi:




ID Shaklee: 868994


Kolagen antara suplemen atau makanan tambahan yang semakin mendapat tempat di hati mereka yang pentingkan kecantikan dan penampilan luaran tidak kira lelaki atau pun wanita.

Ya lah, siapa yang tak nak kelihatan muda, cantik, berkulit halus dan tegang walaupun pada usia yang sudah matang.

Badan kita menghasilkan kolagen secara semulajadi. Tetapi, apabila umur meningkat, penghasilannya mula menjadi perlahan menyebabkan kulit kelihatan kendur, berkedut, menggelebeh, garis halus yang sangat ketara, serta rawan pada sendi turut menjadi lemah.

shaklee kuantan
Kaki ayam banyak kolagen. Untung siapa suka kaki ayam.

Dalam badan kita, kolagen bertindak seperti gam atau pelekat yang 'mencantumkan' tisu-tisu dalam badan kita contohnya pada otot, tulang, tendon dan paling banyak pada kulit.

Kolagen juga sangat penting pada rambut dan kuku kita.

Jadi, tak hairanlah mereka yang nak nampak cantik, pasti perlukan suplemen kolagen tambahan.

Dengan amalkan suplemen kolagen, kecantikan, keserian dan kesihatan kulit akan meningkat.

Collagen Powder Shaklee


Kenapa memilih Collagen Powder Shaklee?

1. Ia menyediakan 4000mg kolagen proprietari RSS (red snapper scale) iaitu ekstrak sisik ikan merah yang dipilih dan di ekstrak secara teliti.

2. Selain kolagen, ia juga ada tujuh ramuan utama yang membantu penyerapan berkesan dan menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi.

Antara bahan itu ialah ekstrak biji Camelia japonica, ekstrak pfafia, ekstrak kerang-kerangan, lactobacilus acidophilus, vitamin C, vitamin B2 dan B6.


3. Ia mempunyai berat molekul yang rendah, 1000 Dalton dimana lebih stabil dan mudah diserap oleh badan.

4. Ia dalam pek individu, boleh di bawa kemana-mana, boleh minum bila-bila masa.


5 Kebaikan kolagen Shaklee untuk kulit lelaki dan wanita

1. Ia buat kulit kita lebih tegang, elastik dan gebu. Kulit juga akan terasa lebih lembut dan lembap.

2. Ia mengecilkan liang pori, sesuai untuk mereka yang ada liang pori besar atau terbuka, serta akibat jerawat.

3. Ia mengurangkan garis halus dan kedutan pada tepi mata, tepi bibir, leher wajah dan keseluruhan.

4. Ia meransang kulit yang lebih cerah dan licin

5. Bukan itu saja, kuku akan jadi cantik dan kuat, manakala rambut lebih lebat bersinar. Sesuai untuk mereka yang ada masalah rambut nipis atau gugur.


Mungkin ada yang tertanya-tanya, tak bahaya ke makan kolagen ni?

Sebab itu pentingnya memilih suplemen kolagen yang terbukti selamat dan berkesan secara klinikal. Bukan sekadar cakap-cakap kosong.

Collagen Shaklee seperti juga produk-produk Shaklee yang lain adalah berasaskan sumber semulajadi dan telah melalui ujian klinikal untuk membuktikan ianya benar-benar selamat untuk di amalkan.

Rujuk -> www.physician.shaklee.com 

Kita semua bebas memilih untuk jadi cantik, tapi pilihlah yang paling selamat untuk di makan. Kalau dah jumpa, takde sebab untuk bertukar lagi.

Sebab itu ramai yang setia setiap bulan dengan Collagen Powder Shaklee.

Sekotak Collagen Powder ini berharga RM298 (15 sachet). Beli 3 dan dapatkan diskaun keahlian anda.

Sekiranya berminat, hubungi saya untuk pembelian,

-Puan Suhaila-


ID: 868994

Bagi pemegang kad kredit atau debit, boleh buat belian secara online. Klik:


Dalam banyak-banyak organ dalam badan kita ni, organ apa yang paling banyak guna tenaga?

Ya, J.A.N.T.U.N.G!

Jantung kita berdenyut setiap saat untuk mengepam darah ke seluruh badan, menghantar oksigen dan nutrien kepada sel dari hujung rambut hingga hujung kaki, serta menyingkirkan bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh seperti karbon dioksida dan bahan buangan yang lain.

Jika jantung berhenti, tercabutlah roh dari jasad meninggalkan diri kita yang kaku.


Sel dan tisu badan kita sangat perlukan bekalan  nutrisi dan oksigen yang berterusan supaya ia dapat berfungsi dengan baik dan efektif.

Oleh kerana jantung juga adalah sejenis 'otot', sudah tentu ia sendiri perlukan bekalan oksigen dan nutrisi yang mencukupi.

Bagaimana fungsi jantung terjejas?

Sebarang 'blockage' pada arteri boleh menyebabkan serangan jantung, atau kerosakan kepada otot jantung. Serangan jantung  (heart attack) adalah berbeza dengan cardiac arrest.

Cardiac arrest adalah satu keadaan dimana jantung berhenti berfungsi secara tiba-tiba dan ini biasanya disebabkan oleh gangguan elektrikal pada ritma jantung.

Serangan jantung turut boleh menyebabkan cardiac arrest.

Jantung orang dewasa mengepam lebih kurang 5.7 liter darah ke seluruh tubuh, dan berdenyut antara 60-80 kali seminit.

Penyakit jantung koronari

Adalah penyakit jantung yang paling biasa di alami dan menyebabkan kematian kira-kira 370,000 orang setahun.

Ia disebabkan oleh pembentukan plak dalam arteri pesakit jantung, lalu menghalang pengaliran darah ke seluruh tubuh.

Antara mereka yang berisiko ialah:

  • pesakit darah tinggi
  • mempunyai tahap kolesterol LDL yang tinggi
  • merokok 
Serangan jantung sebenarnya boleh dicegah dari awal.

Kita wajib mengamalkan cara hidup yang lebih holistik:

1. Menjaga pemakanan

2. Banyakkan bergerak dan bersenam

3. Menukar gaya hidup kepada yang lebih sihat

4. Mentaati perintah agama masing-masing

5. Berhenti merokok

6. Mula mengambil suplemen

Suplemen Shaklee Untuk Kuatkan Jantung

shaklee kuantan

Omega Guard 

Minyak ikan tulen yang terkenal dan bestseller di Shaklee ini lengkap dengan 7 spektrum asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA. 

Ia berfungsi memecahkan lemak trigliserida dalam salur darah, melancarkan peredaran darah, mengurangkan inflamasi dan radang pada otot jantung, sel serta salur darah.

Phytocol ST

Mengandungi sterol dan stanol tumbuhan membantu mengurangkan penyerapan kolesterol daripada makanan serta membantu menurunkan tahap kolesterol LDL dalam darah.

CoQ-Trol Plus

Adalah suplemen CoQ10 yang digabungkan dengan resveratrol dan tocopherol yang amat bagus untuk meningkatkan tenaga otot jantung untuk mengepam darah.

Ia antioksidan kuat yang menghalang kerosakan sel dan tisu otot jantung juga untuk seluruh tubuh badan.

Satu set ini berharga RM482.50 (penggunaan 1-2 bulan).

Set ini mesti di miliki dan di amalkan selalu oleh mereka yang sayangkan jantung yang sihat. 🏩🏩

Jika berminat untuk mendapatkan set suplemen ini, hubungi saya:

-Puan Suhaila-


ID: 868994

Bagi mereka yang mempunyai kad debit atau kredit, boleh buat belian sendiri secara online, klik:


* Produk ini tidak bertujuan untuk mencegah atau merawat penyakit, ia adalah suplemen yang memperbaiki tahap kesihatan.