Set Menyusu Shaklee Bantu Ibu Ini Susukan Tiga Anak Hingga Umur 2 Tahun

Assalamualaikum. Salam Jumaat hadirin hadirot sekalian.

Emm bila dah jadi ibu ni, semua yang kita buat fokusnya dekat anak je.

Nak anak sihat
Nak anak senang
Nak anak bijak
Nak anak soleh
Nak anak jadi orang pandai, beradab dan sebagainya.

Pendek kata kita buat apa pun semua untuk anak.
10 bulan lagi dari sekarang 💪💪

Itulah yang akak fikirkan dulu sebelum ambil keputusan untuk jadi akak yang sekarang.

Semua ibu pun macam ni rasanya betul tak?

Waktu membesarkan anak ni, paling utama ialah kesihatan dia. Tiba-tiba kita jadi concern sangat pasal makanan, apa yang dia makan, keselamatan dan macam2 lagi isu yang berkaitan dengan anak.

Sebab tu akak pilih untuk bagi anak susu ibu. Ini perjuangan akak untuk anak-anak akak. Makanan membentuk darah daging.

Sekurang-kurangnya akak dah beri basic yang kukuh untuk dia iaitu zat dari susu ibu. Susu akak sendiri. Akak tahu apa yang akak makan sebab apa yang kita makan tu turut beri kesan pada dia.

Penyusuan susu ibu tu bukan semudah yang disangka. Kadang lebih perit lagi. Akak direct feeding dari umurnya 0 hari hingga 2 tahun lebih tanpa sebarang gajet menyusu.

Bayangkan ibu yang bekerja, kena angkut setiap hari pam dan beg menyusu yang boleh tahan berat tu. Belum lagi luka pada puting dan sebagainya.

Belum kira lagi anak asyik bangun malam nak mengempeng sampai krem pinggang2.

Belum masuk waktu siang masa kita sibuk dengan kerja lain, dia pun menangis nak melekap je. Boleh stress kalau tak berjaya kawal emosi.

Sebab tu pemakanan masa menyusu sangat penting. Bila asyik stress susu pun tak mau keluar taw!

Macam akak dengan anak pertama. Sian pula bila ingat anakanda sulungku 😢.

Tapi syukurlah akak berjaya mengharungi masa anak kedua, ketiga dan sekarang yang keempat.

Apa akak buat?


Nak susukan anak dengan susu ibu, tak susah tapi tak senang.

Jika ibu-ibu ada mengalami kesukaran, ada apa-apa masalah, segera dapatkan bantuan dari pakar laktasi atau rakan berpengalaman.

Makanlah makanan sihat berkhasiat. Ingat, apa kita makan akan mempengaruhi anak kita. Pilih makanan yang halalan toyyiba.

Nak buat cara akak, boleh hubungi akak bila-bila masa.

Semoga perjuangan ibu berterusan dan dipermudahkan 😙

SUHAILA BUDIN
www.wasap.my/60129645614
ID: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan