Enter Keyword

TESTIMONI SET D+ALFALFA+ESP :PART 2

Assalamualaikum, salam bahagia..

 Entri ini adalah sambungan daripada tajuk Set kecantikan Shaklee pengalaman sendiri. Boleh klik tajuk untuk baca.

5 Ogos 2012/ 16 Ramadhan 1433H. Hari ni genap 11 hari saya makan ESP, 20 hari alfalfa, lebih sebulan Set D (B com, Vit C, Vit E).
Gambar lama. Bersama putera sulung Ammar masa ni umur baru 1thn 3bulan. Atas feri Pulau Pinang. (Bleh nmpk kan jururawat kat muka tu?? Hahaha)

Senang cite saya listkan satu persatu apa perubahan yg saya alami.
1. B com membuatkan mood saya lebih baik, ceria dan positif. Juga buat saya bertenaga di awal2 puasa sebelum saya amek ESP.

2. Vit C dan Vit E buat kulit saya rasa lembut dan licin. Jerawat malu2 nak naik, kalo naik pun cepat surut. paling best suami tegur kulit saya rasa lembut dan licin. hehe

3. Alfalfa saya mkn mula2 utk tingkatkan pengeluaran susu seminggu sebelum puasa sbb sy risau susu mcm dah kering. Sy direct feeding baby umur 1 thn. Tp alfalfa SAHAJA tanpa sokongan ESP dan Ostematrix mmg tak mendatangkan hasil. (pada saya la). TAPI alfalfa ni buang toksin dalam tubuh juga. Saya perasan jerawat keluar dengan byk tp saya tak risau sebab ia proses detoksifikasi.Healing crisis masih lagi berlaku teutama di kawasan rogga hidung dan mulut. Sy memang ada resdung. Kalo kena kipas pg2 sy mmg bersin. Tp sekrg asal mkn alfalfa lelangit sy mesti gatal2. Tapi rasanya mcm dah kurang bersin kalo kena kipas.

4. ESP sy mula makan seminggu selepas mkn alfalfa. Healing crisis yg saya alami, sy rasa mengantuk thp x mau bangun dr tidur(hahaha) pastu rasa penat sgt. Padahal sahur mkn ESP ngn nasi jugak. Selama 3 hari saya rasa ngantuk2 gitu. Beberapa hari kemudian, saya mula nmpk perubahan. Alhamdulillah susu utk baby terhasil dengan baik dan cukup utk baby. Yg bestnye kesan parut di beberapa bahagian (sebab selalu duk telek bhgian tu) dah semakin pudar. iaitu di bahagian atas btg hidung dan perut.

Kesan stretchmark di perut + kesan hitam gatal2 akibat menggaru semasa berbarut(mak bidan letak herba ape entah mmg gatal yg amat pastu garu sepuas hati huhu) dalam pantang semakin pudar. Suami saya pun tegur juga. Seronok sgt!!

Untuk tenaga di bulan puasa ni pulak, sy ni mmg asal masuk pukul 12 ke atas tubuh rasa menggeletar dan penat. Tp petang2 sikit baru dia ok semula.. tak la terus melepek mcm kain buruk je. haha.. Alhamdulillah tiba waktu memasak tu sy lebih cergas, tak menggigil lg dah.

Setakat ni je yg boleh sy kongsikan. Saya ingatkan kpd anda kesan ke atas setiap individu itu memang berbeza bergantung pada tahap ketoksikan dan radikal bebas dalam tubuh memasing. Healing crisis juga berbeza atas individu. Anda mungkin akan mengalami krisis yg teruk atau mungkin juga tidak langsung.

So sesiapa yg nak glowing2 semasa Aidilfitri, masih sempat lagi ni..hehe..belian dari blog ni for sure akan dapat konsultasi istimewa daripada saya ;))

SMS: 013-2369434 Su
Emel: butik.annajah@gmail.com
Fb: www.facebook.com/su.annajah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan