Enter Keyword

Set Asma Shaklee Untuk Kanak-Kanak

Assalamualaikum w.b.t

Minggu ini saja MS dengar ramai anak-anak kawan MS dimasukkan ke hospital akibat demam, batuk, semput, dan asma. Sedih betul melihat anak-anak kecik terpaksa ber'nebulizer' untuk melancarkan pernafasan.

MS faham sangat, apabila anak MS sendiri mula batuk teruk, dia macam susah bernafas, bunyi kuat, dada berombak kencang. Syukur anak MS tak pernah lagi dimasukkan ke hospital apa lagi terpaksa di'nebulizerkan'. Selalunya batuk teruk dia mengambil masa cuma sehari semalam.

Apa yang MS perasan, anak MS tak boleh terlalu kesejukan, mandi kolam lama, then makan aiskrim. Kalau tiga-tiga ni dia buat serentak, nak pulak waktu tu dia selsema, memang terus batuk la jawabnya. So MS memang hati-hati dengan tiga aktiviti tu.

Dan syukur juga, dirumah ada Nutriferon. Ini aje yang MS bagi tiap kali dia mengalami selsema, batuk atau apa-apa sakit sekalipun. MS memang seboleh-boleh tak nak  bergantung lagi kepada ubat-ubat sintetik.

Ok, berbalik kepada cerita anak asma tadi, selalunya serangan terjadi disebabkan ada faktor pencetus contoh yang macam MS sebutkan diatas. Selain itu, asma boleh berpunca apabila sistem imun kanak-kanak terlalu lemah di mana antibodi tubuh mereka tidak dapat melawan serangan bakteria/kuman/mikrob/alergen/ atau apa jua pencetus asma.

Kita tidak hidup di dalam dunia yang ideal. Bumi yang kita diami sekarang ini tidak lagi selamat dan sihat, malah kita juga tidak mampu menyediakan pemakanan yang seimbang dan berkhasiat setiap masa untuk anak kita mencapai kesihatan optimal. Pencemaran berlaku disana-sini, mikrob, kuman dan bakteria juga sudah pandai beradaptasi dengan persekitaran untuk menjadikan kita ini 'perumah'nya.

Apa yang kita fikir baik, tidak semestinya bagus untuk kesihatan anak kita. Sebab itu kita sebagai ibu bapa perlu sediakan nutrisi yang berkhasiat untuk anak (malah kita sebagai ibu bapa sendiri perlu lebih daripada itu  untuk dapat menjaga kesihatan anak-anak kita).

Set Asma Shaklee


Mealshakes
1. Menyediakan hidangan lengkap yang mengandungi protein, vitamin dan mineral dan zat perlu
2. Membantu menguatkan sistem imun
3.Membantu pembinaan sel sel kulit, rambut, kuku, organ, darah, imun dan sebagainya.
4. Mengandungi vitamin A,E,C zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan
5. Mengandungi vitamin B lengkap dengan zat besi dan copper untuk bina sel darah merah yang sihat
6. Detoksifikasi kerana ia kaya serat
*Pengambilan cuma 1-3 sudu sehari berdasarkan usia

Omega Guard
1. Mencegah keradangan dan inflamasi dalam salur pernafasan
2. Melancarkan salur darah dan peredaran darah
3. Meningkatkan sistem imun
4. Menyihatkan peparu
5. Memperbaiki alahan dan alergik seperti lelah, asma, bronkitis
6. Mencegah kanser paru-paru
*Pengambilan 1-3 biji sehari berdasarkan usia

Testimoni Kanak-kanak Asma

Untuk pertanyaan dan pembelian, serta konsultasi eksklusif, hubungi saya:

Suhaila (868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614
Fb: Su AnNajah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan