Enter Keyword

Vitamin Shaklee Untuk Ibu Mengandung Serta Kelebihannya

Assalamualaikum wbt. Selamat datang bulan September!

Akak rasa seronok sangat hari ni sebab pagi tadi dapat tau Shaklee buat promosi istimewa untuk kaum ibu-ibu. Akak heart sangat dengan vitamin ni sebab akak pun salah seorang yang guna Shaklee masa mengandung, berpantang dan sepanjang jalan penyusuan akak.

Kiranya, vitamin Shaklee memang tak asinglah dalam jatuh bangun akak membesarkan anak-anak. Cewah!

Mana taknya, tiga orang anak akak adalah baby shaklee, dua daripadanya 100% dikuasakan oleh vitamin Shaklee. Gittchuu...macam ahli sukan pulak main kuasa kuasa ni.

Baiklah, tanpa membuang banyak masa, akak nak memperkenalkan set vitamin ibu mengandung atau Shaklee bagi nama  Set Prenatal Shaklee.

ibu mengandung

Beg kaler hijau tu free bulan ni je. Bulan lain kena bayor.

Ok, apakah kelebihan jika kita makan vitamin Shaklee ni? Bukan sama je ke dengan vitamin2 lain terutama vitamin yang nurse bagi dekat KKIA tu?

Betul, fungsinya sama je.

Kelebihan Shaklee ialah ia vitamin semulajadi (natural), ia mampu di serap dan digunakan sepenuhnya oleh badan dan juga ia betul-betul berkesan.

Secara amnya, kesemua vitamin ini sangat penting dan ia cukup lengkap dengan semua zat yang diperlukan oleh seorang ibu mengandung iaitu protein, vitamin, lemak, karbohidrat, dan garam mineral.

Di sini, akak kasi senarai fungsi dan kelebihan vitamin-vitamin ni semua.

1. Ia bantu tambah darah dan kurangkan gejala anemia. Darah penting untuk angkut oksigen sampai kepada bayi dalam rahim. Jika kekurangan oksigen, bukan ibu je, baby pun akan ada masalah nanti.

2. Bantu kawal tekanan darah dan gula. Kita tahu masa mengandung, banyak hormon kacau bilau. Perubahan hormon akan buat tekanan darah boleh naik begitu juga dengan aras gula sebab hormon insulin kena kacau.

Jika tekanan darah naik tinggi, ada pula kencing manis (GDM) ini sangat bahaya kepada ibu. Tu yang doktor takut sangat kalau kita ada dua problem ni masa hamil.

3. Bantu topup nutrisi ibu yang kekurangan. Maklumlah, nak besarkan bayi dalam perut, dia ambil zat daripada kita. Kalau ibu sendiri tak cukup zat, kasihanlah baby. Ibu pula akan sakit-sakit badan terutama lepas-lepas bersalin nanti.

4. Bantu pertumbuhan bayi dengan sihat. Semua zat dalam set mengandung ni baby guna untuk bina sel kulit, otot, mata, otak, jantung, tulang, rambut, serta organ-organ yang lain. Kita tak nak baby kita ada masalah akibat kita tak bagi dia cukup zat.

5. Bantu hasilkan susu ibu berkualiti. Bila kita makan benda yang elok, susu ibu yang terhasil akan mengandungi banyak khasiat. Kalau kita makan benda tak berkhasiat, mii segera contohnya, baby juga akan dapat benda tu. Jadi mana satu kita nak bagi kat baby kita?

6. Bantu kurangkan gejala mengandung seperti sakit otot, kejang, tekanan emosi, sakit belakang, sembelit, susah tidur, water retention dan macam-macam lagi masalah kesihatan ibu mengandung.

Sembilan bulan tu nak hadap. Lama kan? Akak paling trauma sekali dengan sembelit dan sakit belakang tu.

7. Bantu kehamilan serta proses berpantang yang bertenaga, emosi yang tenang dan gembira, dan bagus kalau berlanjutan sampai lepas bersalin. Siapa nak berpantang dengan penuh tekanan? Takde kan? Itu pentingnya vitamin yang cukup masa mengandung.

Akak rasa, cukuplah 7 point ni dulu.

Jika berminat nak dapatkan vitamin ibu mengandung atau set prenatal Shaklee ni, jangan segan silu hubungi akak.

Oh ye, set ni keseluruhan cuma berharga RM608.75. Nak jimat banyak, jom join ahli dengan akak. Yuran keahlian RM65 sahaja.

Nak order boleh hubungi saya bila2 masa.


Nutrisi berkhasiat, ibu sihat, bayi bulat!

Puan Suhaila
www.wasap.my/0132369434
ID: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan