Suplemen Untuk Cepat Hamil Lelaki Dan Wanita

Assalamualaikum wbt.

"Takkan berdua je, bila nak tambah orang baru?"

"Anak makcik ni, anak dah nak masuk tiga. Korang bila lagi?"

"Tak subur la tu..."

Ini sedikit kata-kata yang menghiris jiwa. Ada tu yang kena lagi teruk!

Siapa tak nak hamil ye tak?

Kehamilan adalah saat yang paling di tunggu-tunggu oleh pasangan yang telah berumah tangga. Tak kira yang baru berkahwin, apatah lagi yang sudah lama.

Ada orang direzekikan awal, ada orang direzekikan lambat. Macam penyanyi kesayangan kita Datuk Siti Nurhaliza tu. Berkat kesabaran dan usaha, Allah beri hadiah selepas sebelas tahun!

Jika kita sudah melebihi tempoh setahun berkahwin, ada baiknya pergi bertemu doktor untuk buat pemeriksaan lanjut.

Ada banyak punca gagal hamil antaranya, masalah organ peranakan wanita, sperma lelaki yang sedikit, lemah atau cacat, rahim yang lemah, masalah hormon, tiub fallopio tersumbat, ada ketumbuhan cyst atau fibroid dan sebagainya.


Kita tak boleh nak diagnos sendiri atau main agak-agak je. Doktor pakar akan melakukan ujian yang detail untuk tahu punca tersebut.

Jika tidak ada apa-apa masalah, kenalah ikhtiar dengan cara yang lain pula.

Ikhtiar dengan suplemen tidak berdosa

Tujuan kita ambil suplemen adalah untuk cukupkan zat dan nutrisi yang amat diperlukan supaya tahap kesihatan dan kesuburan kita dapat ditingkatkan.

Tahu je lah apa yang kita makan hari-hari mungkin tak mengandungi zat nutrisi yang cukup.

Seperti saranan Doktor Pakar Sakit Puan yang tidak asing lagi, Dr. Hamid Arshat, beliau amat menggalakkan kita makan suplemen sebab itu keperluan badan.
Seorang pesakit berumor 32 tahun, sudah 11 tahun kahwin dan sudah buat ujian dan berbagai jenis rawatan kesuburan termasuk IUI tapi gagal hamil. Ada seorang anak angkat berumor 7 tahun. Jumpa saya untuk rawatan pada bulan october 2012. Saya beri Adipex untuk pecah lemak, Vit E, Vit C dan Folic acid . Alhamdulillah dia sudah hamil 7minggu dan scan sahkan kandungannya baik. Saya pesan dengan dia dan suami buat amal2 untuk tunjuk syukur kepada Allah SWT. -January 14, 2013
Pemilihan suplemen yang betul pun amat penting juga. Sekarang memang banyak suplemen muncul bagai cendawan lepas hujan. Buat pilihan yang tepat supaya tak menyesal kemudian hari.

Apa kata cuba suplemen Shaklee yang terbukti berkesan, semulajadi dan selamat di ambil untuk jangka panjang ni.

Perlu diingat, suplemen bukan ubat kesuburan, bukan juga pengganti makanan harian. Tapi kita ambil supaya badan kita dapat berfungsi secara optimum.

Set Daily Essentials, vitamin asas untuk sel yang sihat
pengedar shaklee kuantan

Kenapa saya cadangkan set ini?

Kerana set ini lengkap dengan semua zat harian yang badan kita perlukan iaitu ada protein, vitamin dan mineral, B complex, antioksidan iaitu vitamin C dan E serta asid lemak Omega 3 dan Omega 6.

Tidak boleh tidak, setiap hari kita mesti makan sumber di atas.

Kekurangan vitamin dan mineral tertentu dalam badan wanita boleh menyebabkan kitar haid yang tidak menentu, hormon tak seimbang, tinggi risiko keguguran dan kecacatan janin, sel telur yang cacat.

Bagi lelaki, kekurangan nutrisi boleh menyebabkan sperma cacat, sesat, bilangan yang terlalu sedikit dan hormon yang tidak stabil.

Masalahnya cukup ke?

Dengan pengambilan suplemen, insyaAllah kekurangan itu dapat di tampung semula.

Jadi, apa fungsi setiap vitamin di atas ni?

ESP-
Sumber asid amino yang menyokong asas pembinaan sel yang sihat. Sel telur dan sel sperma perlukan protein untuk hidup.

Vitalea-
Sumber vitamin dan mineral yang lengkap yang sangat diperlukan oleh tubuh seperti zink yang amat diperlukan untuk membina sperma yang sempurna, berfungsi dan berkualiti.

Kajian daripada University Harvard mengatakan mengambil multivitamin dapat meningkatkan peluang untuk hamil.

B Complex-
Kekurangannya boleh menyebabkan anemia yang boleh membawa kepada terhentinya ovulasi (penghasilan sel telur).

Perlu di ambil sejak sebelum hamil lagi untuk membina pertumbuhan janin yang sihat dan mencegah keguguran.

Vitamin C-
Kajian menunjukkan vitamin C dapat membantu memperbaiki aras hormon dan meningkatkan kesuburan pada wanita terutama pada fasa luteal.

Omega Guard-
Minyak ikan yang kaya Omega 3 yang berperanan mencegah sel rosak, memperbaiki hormon, serta menggalakkan pengeluaran hormon kesuburan yang lebih baik.

Vitamin E-
Antioksidan yang amat diperlukan untuk mencegah kerosakan sel sperma, melindungi DNA yang di bawa serta penting untuk pembentukan sperma yang sperma.

GLA Complex-
Sumber Omega 6 yang juga amat penting bagi wanita untuk mengimbangi hormon, menstabilkan kitar haid dan menyihatkan sel ovum.

Kedua-dua Omega 3 dan 6 adalah asid lemak asas yang sangat penting untuk tingkatkan kesuburan.

Banyak kajian menunjukkan pengambilan nutrien yang cukup sangat membantu untuk meningkatkan tahap kesuburan seterusnya mempercepatkan kita untuk mendapat cahaya mata.

Jadi, jangan berlengah lagi!

Mudah-mudahan usaha yang berterusan akan membuahkan hasil yang manis. Saya doakan.

Hubungi saya untuk dapatkan Set Vitamin Kesuburan ini.


012-9645614

ID:868994

Atau bagi pemegang kad debit dan kad kredit, boleh buat belian secara online. Klik:



Tiada ulasan:

Catat Ulasan