Enter Keyword

UBAT SAKIT SENDI:AJHT SHAKLEE PENAWAR TERBAIK!

Ada banyak sebab yang menjadi punca sakit sendi seperti osteoarthtritis, reumatoid athtritis, bursitis, gout, ketegangan, terseliuh, dan kecederaan lain.

Masalahnya sendi adalah perkara biasa dan yang kerapkali di adukan ialah sakit sendi lutut diikuti bahu dan paha tetapi sakit sendi boleh menyerang mana-mana bahagian tubuh.

Semakin meningkat usia, sakit sendi semakin meningkat.

Sakit sendi boleh jadi akut dan kronik. Kesakitan jenis akut biasanya mengambil masa sehingga beberapa minggu, manakala sakit kronik boleh mengambil masa hingga berbulan. Pembengkakan yang sedikit pun boleh beri kesan kepada pergerakan dan hidup kita.

Masalah sakit sendi selalu terjadi apabila berlaku kecederaan seperti hentakan kuat, terseliuh, atau tanpa sebarang hentakan. Contohnya dikalangan warga emas. Apabila meningkat usia, faktor perubahan hormon turut menyebabkan masalah sendi.

Ini juga berlaku dikalangan mereka yang mempunyai berat badan berlebihan termasuk wanita yang pernah hamil. Ini kerana sendi tidak dapat menampung berat badan maka geseran antara sendi menjadi lebih kuat.

Antara masalah sendi yang kerap berlaku:

  • Arthtritis (atau osteoathritis) masalah sendi yang kerap berlaku pada orang berusia. Ia selalunya melibatkan lutut, peha, tangan, tulang belakang, dan bahu
  • Reumatoid athtritis- penyakit autoimun dimana sistem imun tubuh kita tersalah menyerang tisu sendi. Secara tipikalnya ia menyerang bahagian jari,  pergelangan tangan, siku, lutut, buku lali dan kaki.
  • Pseudogout- iaitu masalah mekanikal pada sendi seperti kartilaj terkoyak lalu menyebabkan rasa sakit dan menyukarkan pergerakan sendi


Penawar terbaik untuk masalah sendi?


AJHT menyokong keselesaan sendi dalam 3 cara:

1. Meningkatkan keselesaan sendi
Dalam perubatan Ayurvedic, Boswellia digunakan untuk merawat osteoathtritis dan rheumatoid athtritis. Asid boswellia adalah komponen utama aktif ekstrak boswellia. Ia bertindak sebagai

  • Agen anti radang semulajadi
  • Menghalang bahan kimia dari menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi
2. Meningkatkan kesan kusyen
Glukosamin daripada ekstrak jagung merupakan komponen penting dalam pembinaan blok utama tulang rawan dan bendalir sinovial
  • membekalkan pelincir
  • membekalkan kusyen antara sendi-sendi
3. Memelihara kesihatan tisu penyambung
  • Vitamin C - nutrien penting dalam sintesis kolagen
  • Zink, tembaga dan mangan- kofaktor bagi enzim yang membina kolagen dan glikosaminoglikan
Ia 100% BEBAS CHONDROITIN! Apa itu chondroitin?

- chondroitin sulfate mengurangkan keberkesanan penyerapan glukosamine
- kebanyakan suplemen di pasaran menggunakan chondroitin sulfate yang diekstrak daripada sumber haiwan (lembu) dan kemungkinan tercemar semasa pemprosesan.
- chondroitin boleh menyebabkan kesan sampingan seperti perut tak selesa, muntah, loya, gastrik, pedih ulu hati, cirit-birit, dahaga, penyahhidratan, sakit perut angin dan sakit tekak
- chondroitin akan berinteraksi dengan warfarin (ubat pencair darah) lalu menyebabkan lebam dan pendarahan dalaman yang teruk.

AJHT pilihan mereka yang bijak! 

Hubungi:
Suhaila 013-2369434
fb Su AnNajah
Fb page: Saya Mahu Sihat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan