Rabu, 2 Oktober 2013

BEZA KOLAGEN SHAKLEE DENGAN KOLAGEN LAIN DI PASARAN

Rata-rata orang mesti tertanya-tanya dalam hati, apa beza kolagen yang Shaklee jual dengan kolagen yang banyak-banyak orang jual tu? Macam sama jewww...

Eh, tak sama tau!

PERBEZAAN NO.1

MS dah cek kebanyakan kolagen (macam semua jer) yang dijual di pasaran, yang bukan brand Shaklee, satu pun takde guna kolagen dari sisik ikan merah macam Shaklee. TIADA!

Shaklee la satu-satunya yang guna kolagen dari sisik ikan merah ni. Sebab itu ia best dan sangat berbeza!

Nak tahu kenapa Shaklee guna kolagen ikan merah?? Bukan ikan talapia, bukan kolagen lembu, bukan kolagen ayam, bukan kolagen vavi??? Nak tau?? Sini baca.

1. Kolagen dari sisik ikan merah paling tahan lasak.
Maklumla ia hidup di lautan laut dalam dengan kedalaman 5000m. Giler tak lasak! Tekanan tinggi, bukan calang-calang ikan yang boleh hidup dalam-dalam macam tu.

2. Ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 paun, bertelur dan hidup bebas dalam lautan dalam yang paling dalam.

3. Sisik ikan ni sangat elastik

4. Ia mempunyai kepaduan sel yang tinggi

5. Kolagennya mempunyai kapasiti tinggi dalam mengekalkan kelembapan

6. Jisim molekul kolagen sangat rendah iaitu 1000dalton.

7. Kerana struktur 'triple helix' asid aminonya sama dengan manusia!

Kolagen yang ada di pasaran? Kemungkinan ia guna kolagen sisik ikan talapia atau kolagen haiwan2 ruminan. FYI kolagen daripada lembu, ayam, kambing, vavi mempunyai jisim molekul yang sangat besar 400,000dalton!

(Lagipun haiwan2 begini sangat mudah tercemar, tak bersih, mungkin ada jangkitan penyakit. Sebab itu ia lebih murah.)

Lebih besar jisim molekul, lebih susah dicerna, lebih susah diserap oleh tubuh badan kita!

Kolagen tumbuhan tu pulak macam mana?? Dalam tumbuhan mana ada kolagen!! Baca link ini.



PERBEZAAN NO.2

Kolagen Shaklee bukan hanya ada kolagen, tapi juga 7 ramuan semulajadi penting yang berfungsi untuk meningkatkan keberkesanan kolagen.

1. Ekstrak kulit kerangan laut, Lactobacillus acidophilus, dan Kolagen ikan untuk meningkatkan keanjalan kulit.

2. Ekstrak biji Camellia Japonica dan Ekstrak Pfafia untuk meningkatkan kelembapan

3. Vitamin C, Vitamin B2 dan B6 sebagai sumber antioksidan dan meningkatkan pengeluaran kolagen.

4. Asid hialuronik untuk mengekalkan kelembapan, meningkatkan kolagen pada sendi. Asid hialuronik sebenarnya adalah komponen utama dalam bendalir sinovial sendi kita.

Apabila kesemua ramuan ni bergabung, maka terhasillah Collagen Powder  yang sangat terkenal dan diminati ramai itu.



PERBEZAAN NO.3

Kolagen Shaklee berkesan dengan bukti klinikal yang kukuh, oleh pakar.


MS bukan nak claim sendiri2, memandai2 jer tapi berdasarkan bukti yang tepat, jurnal saintifik. Tengok jelah Testimoni Collagen Powder ni... Tak sungguh orang tak kata kan? ;)

Oleh itu, jom ramai-ramai dapatkan Collagen Powder Shaklee. Kalau nak jadi orang yang unik, berbeza kenalah guna benda yang 'berbeza'.hihihihi...

Barulah dapat hasil yang berbeza seperti ini..


Nak baca lebih lanjut tentang Kolagen Shaklee?? KLIK SINI.

Dah puas hati sekarang kan?? Tak tertanya-tanya lagi kan?? Dah boleh order, hubungi MS:

Suhaila 013-2369434
WhatsApp: 012-9645614
fb/Su AnNajah
page/SayaMahuSihat

3 ulasan:

  1. Apa beza Shaklee dengan produk collagen dari GNC?

    BalasPadam
  2. GNC produk negara mana ye? Maaf sy tak boleh nak bg perbezaan dengan tepat, sy cuma perhatikan isi kandungan nya saja. Produk lain mgkin ada kelebihan lain, tapi dari segi perbezaan kolagen, maklumat diatas tu yang sy boleh bagi. :) Anyway terima kasih krn sudi baca di blog ini. :)

    BalasPadam
  3. Saya tengok collagen GNC ada sumber daripada porcine. Sedangkan Collagen shaklee sememangnya Halal.

    BalasPadam