Enter Keyword

SEMAKIN RAMAI RAKYAT MALAYSIA JADI JUTAWAN SHAKLEE!

Perghhhh!!!

Entry ini sempena kemasukan bonus bulan September ke dalam akaun Maybank hari ini! Ngeh3...
Alhamdulillah..insyaAllah saya kini stabil dengan income 4 angka. Syukur Ya Allah..

Sape sangka bisnes saja-saja, duduk-duduk rumah boleh dapat income 3,4,5,6 malah 7 angka! Income 5,6,7 angka tu bakal menyusul tak lama lagi..sabar Mama Su..sabarrrr...

Alhamdulillah, dengan berkat kesabaran inilah, saya akhirnya dapat jugak merasa income 4 angka dari bisnes MLM! Kalo ikutkan dugaan, halangan, ketaksabaran, mungkin dah lama saya quit. Tapi sayang sangat kalau saya quit beberapa bulan dulu kan??

aku bakal jutawan!!!

Sebab tu makin menderu-deru orang join Shaklee dan nak buat bisnes dengan Shaklee! Memang rugilah sape yang pakat tengok je orang-orang lain mengorak langkah, kita masih terkial-kial, tak yakin, was-was, ragu-ragu, takut-takut, sebab katanya ini bisnes MLM. Sebab ini bisnes MLMlah korang kene join!

Semua orang nak jadi 'bisnesman', 'ahli perniagaan' dan semua orang ada mentaliti 'pinjam bank', 'modal ribu-ribu' untuk stat bisnes. Sampai ada bergolok gadai semata-mata nak jalankan bisnes yang tak tahu hujung pangkal.

Betul, perniagaan itu sunnah Rasulullah S.A.W. Rasulullah pun ada cakap 9/10 rezeki itu datang dari perniagaan. Tapi ramai yang tak tahu bahawa 9/10 perniagaan lingkup pada 3 tahun pertama lagi!!

Macam-mana tak lingkup, semangat berkobar-kobar, tak fikir panjang kita pergi pinjam bank, Tekun, Along, Angah dan sebagainya. Lepastu ILMU bisnes langsung takde. Lepas tu nak kena bayar itu ini, sewa itu ini. Lepas tu strategi bisnes takde. Lepas tu nak pasarkan produk tak reti. Lama-lama kita jadi fed-up terus gulung tikar.

Tidak, saya bukan nak mematikan semangat korang. Tidak sama sekali. Sekurang-kurangnya dapatkan ilmu dulu. Salah satunya dengan menceburkan diri dalam bisnes online. Dah tentu-tentunya Shaklee.

Kenapa kena menimba ilmu dengan bisnes Shaklee?? Meh sini saya nak senaraikan.

1. Produk
Nak bisnes, mestilah produk yang paling penting. Melainkan kita nak bisnes 'perkhidmatan'. Contohnya perkhidmatan menaip surat-surat atau menulis tender tak payahlah nak sediakan produk.

Produk Shaklee bukan calang-calang. Bukan produk cap ayam, semalam bancuh-bancuh hari ni jual. No no no! Produk Shaklee adalah hasil kajian para saintis bertahun2, produk semulajadi, bebas bahan kimia berbahaya walau secoet, selamat, terbukti secara klinikal oleh pakar, diterbitkan dalam Jurnal Saintifik, dan Jurnal Saintifik tu pula menjadi rujukan para saintis!

Produk Shaklee memang best!! Kalau tak, takkan berjuta-juta rakyat Malaysia pilih Shaklee. Takkan sales syarikat Shaklee boleh capai hampir RM25 juta pada September lepas!

2. Mentor
Bayangkan, kita nak buka kedai bakeri. Apa yang perlu ada? Tentulah skill membuat kek kan? Ok lah..katakan skill kita dah mantop, tapi macam mana kita nak mulakan perniagaan? Apa ilmu yang patut ada? Yang kita tau cuma buat kek. Tapi macam mana nak branding, macam mana nak buka kedai, macam mana nak uruskan kedai, macam mana nak pasarkan kek, macam mana nak ambil bahan mentah dan sebagainya lagi, pening tak nak fikir?

Dengan Shaklee, mentor dah tersedia. Kalau korang register dengan saya, sayalah mentor. Upline saya, super upline saya, dan great2 upline juga! Percayalah, apa yang mentor dalam Shaklee ajar boleh diaplikasikan untuk sebarang jenis bisnes pun!

Saya ada sorang downline yang jual kek. Online. Tapi lepas join Shaklee, kelihatan bisnes keknya juga turut berkembang. Skill dia dah ada, tinggal lagi nak dapatkan panduan je daripada mentor. Mudahkan?

Perlu diingat, mentor yang hebat sangat penting dalam bisnes! Dalam Shaklee, Alhamdulillah saya berada di bawah naungan mentor-mentor yang sangat hebat!. Dalam susur galur saya ke atas, ada 1 bakal Master, 2 Master Coordinator dan 1 Presidential Master.

3. Strategi
Bila dah ada mentor yang hebat, strategi juga insyaAllah akan hebat juga. Bagaimana strategi bisnes yang hebat?? Tentulah dengan network yang hebat. Apa itu network yang hebat?? InsyaAllah saya akan jawab kalau korang sign up dengan saya... aci tak?? ;)

Strategi ini rahsia bisnes yang diperturunkan dari great upline kami. Tak boleh reveal disini, kena jadi ahli dulu. Ampunkan Mama yerrrr.... ;)))))

4. Sistem
Agaknye kenapa produk Shaklee yang hebat guna sistem Multi Level Marketing (MLM)? Kenapa Shaklee tak letak dikedai-kedai ke, farmasi ke? Kenapa? kenapa? Ramai orang tak faham konsep sebenar MLM. Tapi ramai pulak orang yang memanipulasikan sistem untuk cepat kaya! Lagi ramai orang yang tak tahu apa-apa then main tuduh  je semua MLM pun sama. Sebab dia dah terkena dengan MLM yang 'haram jadah' itu.  Maaf bahasa agak kasar. MLM haram jadah tu khusus untuk MLM kaki penipu 'tu'.

Ok, meh nak citer.. dalam kedaan biasa, produk yang dihasilkan dari luar negara, contohnya henset cap 'Cokia' (bukan nama sebenar), sebelum dipasarkan di Malaysia, ia akan melalui beberapa orang tengah iaitu pengimport, pemborong, peruncit dan pengedar. Harga asal henset cap COKIA (bukan nama sebenar) dari kilang katalah RM500. Sampai kepada pengedar agak-agak berapa harganya?? Mau RM2-3K.

Sedangkan sistem MLM memasarkan produk terus dari pengilang kepada pengguna dengan melalui pengedar sahaja! Jadi pengedar mendapat upah atas kerja-kerjanye menjual produk. Kenapa MLM? Sebab lebih mudah si A nak bagitau si B daripada si A kena bagitahu BCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.. haa tak pasal main ABC plak malam ni. Jadi kerja si B bagitahu maklumat ke pada C. C bagitahu maklumat kepada D dan gitulah seterusnya.

Cakap pasal sistem patuh syariah, YA sistem pemasaran Shaklee sememangnya patuh Syariah. Tiada unsur penganiyaan terhadap pengedar atau pengguna. Macam mana nak tahu sama ada sistem tu patuh Syariah ke tak? Boleh la ke laman web ustaz zaharuddin.net kemudian cari Garis Panduan Perniagaan Jualan Langsung Secara MLM Menurut Syariah oleh Jakim, download dan baca. Saya dah teliti, dan memang Alhamdulillah terbukti syarikat dan sistem Shaklee patuh syariah.

Yang tak patuh syariah ialah apabila ada pihak berasa teraniaya, contohnya terpaksa membuat pinjaman bank, dipaksa menjual produk yang entah apa-apa, ditipu dengan harta benda dunia, kualiti produk tak sepadan harga, dipaksa mencari orang, cari kaki, cari kepala dan sebagainya yang korang seme sedia maklum kan??

5. Berjemaah
Bukan solat je kena berjemaah untuk dapat pahala lebih, nak kaya pun kena berjemaah baru la best!! Satu lagi ciri MLM yang hebat ialah peluang yang adil terhadap semua pengedar. Siapa-siapa pun boleh naik jadi leader malah siap boleh tinggalkan upline dia dibelakang nun! MLM lain ado???

Dalam Shaklee, untuk seseorang tu berjaya, dia harus menjayakan downline-downlinenya juga. Nampak macam kerja keras disini kan? Maksud saya, untuk seseorang itu naik rank, dia WAJIB memimpin organisasi dia supaya sama-sama naik. Contoh dari title Supervisor (SV) ke Senior Supervisor (SR.SV), SV tersebut mestilah menarik downline untuk naik ke SV supaya dia boleh jadi SR.SV. Apabila SV yang baru dah break dari uplinenya, maka SV baru boleh tinggalkan upline dia tadi dan terus naik rank lagi dan lagi. Kalo fenin baca meh register, senang saya nak cerita.hihihi..

mari kita kaya berama-ramai

So, nampak tak kenapa SEMAKIN RAMAI RAKYAT MALAYSIA JADI JUTAWAN SHAKLEE??

Sebab kitorang naik together-gether, berjaya bersama-sama, sedih bersama, ketawa bersama..gitewww.. sebab tu lah semakin ramai orang register jadi ahli Shaklee dan buat bisnes Shaklee.

Kalau nak tahu..bulan September sahaja ada 4 orang Master Coordinator lahir menjadikan semua 24 orang Master Coordinator di bawah empayar Presedential Master kami. Kalo 24 orang Master, bygkan la pulak yang bawah-bawah tu...pangkat Supervisor je entah berapa ribu orang. FYI income Supervisor kalo dia dapat menten memang 4 angka. InsyaAllah..

Saya bimbang juga...kot kot la sebab terlalu ramai orang sign up as distributor setiap bulan, nanti syarikat Shaklee tetapkan pendaftaran perlu RM100 ke RM200 ke RM500 pulak kerrr kan??? Sape tau?? So sementara tengah murah ni baiklah register sekarang RM65 jer + pos RM10.

Atau nak dapat free membership beli lah dengan 200uv ke atas..bonus pun dapat!!

Panjang lebar saya mengexplain ni..jadi nak tau lebih lanjut hubungi MS okeh!! Jom ramai- ramai jadi Jutawan Shaklee, kita bayar zakat, bantu lebih ramai orang sakit, susah dan memerlukan seperti sahabat-sahabat Nabi.. InsyaAllah..jom! jom!


Suhaila 013-2369434

3 ulasan:

  1. Sumbangan Derma Untuk Asnaf Fakir Miskin
    Para Dermawan yang Budiman,
    Anda boleh menderma terus ke akaun

    Malayan Banking Berhad (Maybank)
    Nama : Adila Bin Suboh
    Nombor Akaun : 151089317354

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kenapa guna akaun peribadi? Ni nak menipu ke apa?

      Padam
    2. Kenapa guna akaun peribadi? Ni nak menipu ke apa?

      Padam