Enter Keyword

SHAKLEE DAN ISRAEL

Hmmm tak habis-habis..

Memulanya MS macam malas je nak tulis tentang isu ni, tapi kena tulis jugaklah sebab akan sentiasa ada je orang yang tanya apakah Shaklee menyumbang dana ke Israel? Lepas-lepas ni kalau orang tanya MS bagi je link ni.. senang kan.

Ok, kalau ada sesiapa yang pernah ternampak link tu..kenesethisrael.com rasanya.. MS tak kose nak hafal, tapi link website tu selalu disebar-sebarkan orang espeselly di FB. (Tak de keje sangat, kalau nak share, share la bende yang berfaedah dan bermanfaat)

Untuk pengetahuan semua, tuan punya website keneseth tu adalah salah seorang pengedar Shaklee juga. Shaklee Independent Distributor..macam kami-kami ni jugak. Dalam website dia tu, ada beberapa logo termasuk logo Shaklee. Kalo kita klik logo tu, akan bawa pula ke link website peribadi si keneseth ni.. So dalam website tu boleh la kita buat pembelian, dan si keneseth akan dapat UV.

Dalam website tu ada tulis,

"When you go to pay for the products it will say you can join or pay as a guest. If you join, you get the products at a discount. Regardless Keneseth receives a percentage based on the total sale"

Di US, Shaklee menggunakan sistem online, affiliate link. So semua distributor Shaklee di US akan ada website dengan domain **.myshaklee.com. Ini adalah 'affiliate link' dimana marketing menggunakan kaedah ini membolehkan  pemilik dapat uv dari pembelian orang melalui link tu.

Senang citer macam korang klik link Nuffnung kat tepi blog ni.. MS dapat duits setiap kali korang klik. (cer klik banyak kali sikit tengok ada apa).hihi..

In this case, bila korang klik dan beli melalui affiliate link keneseth tu, keneseth dapat UV, dan keneseth bagi ke Israel, bukan Shaklee.

So Shaklee memang lah tiada kena mengena dengan Israel dan company Shaklee tidak langsung menyumbang ke Israel. Shaklee punya keuntungan dia buat research pasal produk la.. tu pasal produk Shaklee berkualiti. Pastu dia bayar pulak ke distributor yang tekun berusaha macam kami ni..

Shaklee pulak tiada hak nak tentukan kemana distributor nya menyumbangkan dana.
Si keneseth menyumbang ke Israel, kita pulak menyumbang kemana?

Jangan asyik cari salah orang aje.. moh kita cari duit banyak-banyak then bayar zakat, bagi sedekah dan menyumbang sebanyak mungkin untuk kemaslahatan umat Islam seluruh dunia.

Akhir kata...


Suhaila 013-2369434
fb/Su AnNajah
page/ SayaMahuSihat
butik.annajah@gmail.com

1 ulasan:

  1. Update: website keneseth telah menurunkan logo Shaklee atas arahan syarikat. Ini menunjukkan company Shaklee benar2 komited menunjukkan bahawa mereka mmg tidak ada kaitan dengan Israel.

    BalasPadam