Rabu, 6 November 2013

TAMBAH SELERA MAKAN ANAK DENGAN MEALSHAKES

Hai..

Harini MS nak cerita tentang Meal Shakes, testimoni dari kawan MS yang bagi anak dia makan Mealshakes Shaklee.

Menurut cerita kawan MS yang datang kerumah ni, dulu anak dia tak suka makan. Makan nasi susah, makan biskut susah, makan vitamin apatah lagi. Mak dia ada beli Chewable Vita C Plus untuk anak dia memandangkan anak-anak dia kerap demam, sakit. Nak-nak yang baru lepas berhenti dari menyusu ibu tu. Masa tu anak dia baru 2 orang, sorang dalam perut.

Mak dia pun susah hati bila anak selalu tak sihat, jadi mak dia beli Chewable Vita C Plus. Tapi, anak-anak dia tak mau makan. Lama kemudian, selepas mak dia bersalin baby no.3, mak dia belikan pula MealShakes supaya anak dia suka makan, selera bertambah dan jarang sakit.

Mak dia cerita, lepas je bagi anak dia makan MealShakes tu (bancuh dalam sesudu campur dengan susu atau minuman kegemaran) anak dia jadi suka makan! Memang seronok bila anak-anak asyik minta nak makan jer.. Badan yang dulu kurus, kini dah berisi. Dulu yang selalu sakit-sakit sekarang dah kurang Alhamdulillah.

Untuk pengetahuan ibu2 atau bapa2, MealShakes ni adalah sumber protein yang lengkap dengan 24 jenis vitamin dan asid amino yang penting untuk pertumbuhan dan kesihatan terutamanya pada kanak-kanak.

Apabila mengambil MealShake, selera makan anak-anak akan bertambah, dan ini menunjukkan sel anak-anak kita menjadi semakin sihat kerana telah dibekalkan dengan nutrisi berkhasiat.

Analoginya begini, bayangkan kita demam. Ada selera tak kita nak makan? Takde kan? Letaklah ayam panggang ke nasi arab ke KFC ke tapi sebab sel kita tak sihat, maka keinginan untuk makan itu tiada. Bila kita sembuh dari demam, keinginan untuk makan membuak-buak pula. Betul tak? Itu tandanya sel-sel kita dah sihat dan ia menghantar isyarat ke otak untuk berikan kita nutrisi yang sepatutnya.

Jadi, jangan peliklah kalau lepas makan Meal Shakes (atau apa juga jenis vitamin) selera makan kita bertambah. Itu bermakna sel kita telah menjadi sihat dan diaktifkan.

Nak baca lebih lanjut tentang MealShakes BACA DISINI.

Ada yang bertanya, orang dewasa boleh makan ke Meal Shakes ni untuk tambah berat badan?

Dah tentu lah boleh dan sangat-sangat di galakkan. Ada juga orang dewasa yang kurang selera, under weight, jadi protein tambahan seperti Meal Shakes dapat membantu menaikkan selera dan menambah berat badan insyaAllah. Cuma untuk orang dewasa saya galakkan juga mengambil multivitamin dan multimineral Vitalea. Selain itu kena ikut panduan pemakanan untuk menambah berat badan bagi golongan underweight ni.


Oleh itu, jika ada antara anak kita yang mudah sakit, takde selera makan, berat badan kurang, kurus atau makan yang terlalu memilih hingga kita risau anak kita tak mendapat nutrisi yang cukup untuk pembesaran dan pertumbuhannya, saya syorkan untuk ibu2 dan bapa2 mencuba Meal Shakes. Cara pengambilan akan saya beritahu selepas membuat pembelian :)

Dapatkan Meal Shakes dan konsultasi istimewa berterusan percuma dengan menghubungi:

Suhaila 013-2369434
WhatsApp:012-9645614
fb/ su.annajah
fanpage/ SayaMahuSihat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan