Tips Mengelakkan Keguguran Dengan Set Kesuburan Shaklee

Assalamualaikum, salam sejahtera.

Keguguran. Mendengarnya je pun dah buat kecut perut kan. Terutama bagi mereka yang pernah mengalaminya. Nak-nak lagi kalau seseorang tu belum diberikan rezeki cahaya mata. Saya sendiri pernah mengalami keguguran di usia kandungan lebih kurang 12 minggu pada tahun 2012 dulu.

Kisahnya saya pernah tulis dalam entry Keguguran ini.

Semasa peristiwa itu berlaku, memang saya sedang menyusukan bayi. Dan sekarang baru saya tahu, pengeluaran hormon prolaktin (yang melimpah semasa tempoh penyusuan susu ibu) juga boleh mengakibatkan proses ovulasi ditindas.

Ada banyak sebab keguguran boleh berlaku. Antaranya:-
  1. anatomi -serviks lemah, salahbentuk uterus, fibroid besar, parut
  2. genetik -contohnya telur dan sperma yang tidak sempurna
  3. darah beku - boleh menyebabkan kekurangan oksigen dan nutrien kepada fetus
  4. aras homosistein yang tinggi
  5. kegagalan immunologi
  6. ketakseimbangan hormon
  7. cara hidup tak sihat- makanan tak seimbang, kurang nutrisi, merokok dsb
  8. persekitaran - bekerja dalam persekitaran tercemar dan tidak sihat

Tips dan Petua Untuk Mengelakkan Keguguran

1. Cuci toksin
Apabila tubuh kita bersih daripada toksin, kita akan 'mencuci' hormon yang berlebihan, menggalakan pembersihan sendiri uterus daripada bahan-bahan yang tidak perlu, meningkatkan peredaran darah dalam uterine dan memperbaiki tone.

2. Amalkan pemakanan seimbang
Bukan ibu hamil saja, malah sebelum kehamilan bermula lagi kita dah kena amalkan pemakanan yang bagus. Kajian menunjukkan pemakanan yang seimbang sekurang-kurangnya 3 bulan sebelum persenyawaan akan mengurangkan risiko keguguran, alahan dan masalah berkaitan.

Apa yang kita makan sangat memberi kesan kepada:

  • kesihatan ovum
  • keseimbangan hormon
  • membina plasenta yang sihat
  • menurunkan risiko keguguran
  • membina simpanan nutrien untuk bayi
  • membina sistem peranakan yang sihat
3. Bina asas yang sihat
Langkah paling penting untuk kehamilan yang sihat ialah dengan mengambil vitamin, mineral dan asid lemak yang paling asas. Antara asas yang utama itu ialah:
  • multivitamin
  • vitamin B kompleks
  • omega-3
  • omega-6
  • asid folik
  • vitamin E
4. Tidur yang cukup, kurangkan stress



 Semua produk ini sesuai untuk di ambil oleh kedua-dua suami dan isteri. Tapi sebelum membeli, pastikan korang dapat konsultasi yang betul sama ada sesuai ke tidak dengan satu-satu produk tu. Sebab ramai yang datang PM saya kata tak dapat konsultasi yang betul sebab terbeli dengan orang yang salah.

Jaminan konsultasi berterusan hanya untuk mereka yang membeli dengan saya saja ye.

Kalau dah berkenan, cepat-cepat hubungi:

iR Suhaila (ID Shaklee 868994)
SMS: 013-2369434
Wasap: 012-9645614
fb: Su AnNajah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan