Enter Keyword

Update Blog Setiap Hari Menggunakan Smartphone!

Eceh..tajuk entry macam aku ni pro-pro je bab ni kan? Haha ko hado?

Alkisahnya aku ni memang suka update blog. Nak nak kalau idea tengah laju menderu keluar kat kepala ni kan. Kalau aku biarkan dah sah aku akan lupa campur malas nak tulis.

Selalu aku update blog guna laptop. Selain senang, luas sikit skrin aku nak tengok. Idok la sampai terjegil biji mata.
Maka oleh kerana laptop aku dalam bengkel akibat kerosakan yang tak begitu serius dan aku pulak dah tergedik-gedik nak menaip (idea mencurah-curah kata ko) aku pun teringat ada seseorang pernah mengajarkan pada aku bahawa blog boleh di tulis melalui smartphone je.

Sebelum ni aku tak teringin pun nak cuba. Tapi sekarang aku dah ada henfon baru (ececeh) maka aku nak la cuba dan tahu apa rasanya menulis blog pakai smartphone. Rasa hebat ke, awesome ke, poyo ke. Hmm

Berikut adalah langkah-langkahnya.

1. Pergi ke Google play store dalam henfon anda.

2. Cari / taip Blogger. Simbol B kaler Oren.

3. Tekan install

4. Tekan accept

5. Tunggu henfon anda download Blogger hingga selesai.

6. Dah selesai, tekan Open.

7. Kemudian godek-godek la henfon anda sendiri. Tak godek tak tahu.

8. Untuk tulis entry baru tekan gambar pen.

9. Untuk save dalam draft tekan icon disket.

10. Untuk publish entry tekan icon seperti anak panah kecil gitu.

11. Untuk tulis label, tulis dalam ruangan label kemudian tekan keypad DONE.

Setakat itu je yang aku tau. Nanti aku dah pro aku ajarkan lagi ye.

Selamat meng-update blog laju laju!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan