Cara Merawat Kencing Manis Tanpa Ubat

Assalamualaikum wbt.

Menjadi pesakit kencing manis untuk 'sementara' cukup membuatkan saya INSAF. Terngiang-ngiang lagi suara cemas jururawat dalam telefon sewaktu menyampaikan berita itu.

"Awak kena datang klinik esok. Kencing manis awak tinggi sangat ni, 9.1" Saya terpinga-pinga. Kencing manis? 9.1? Saya betul-betul takde idea mengenai apa yang berlaku.


Saya sedang mengandungkan anak ke-3 dan tiba-tiba di khabarkan ada kencing manis? Sedangkan dua kehamilan yang sebelum ni, semua clear!

Malam tu juga saya cari info, baca dan bertanya kawan-kawan. Mereka pun terkejut dengar bacaan kencing manis saya yang begitu tinggi. Saya juga mula terbayang saya akan 'menikmati' puluhan pil seperti arwah ayah saya; sepanjang hidup. Tidak!!

Syukurlah...kencing manis berlalu pergi selepas kelahiran. Saya faham peristiwa itu adalah amaran supaya saya sentiasa menjaga kesihatan.

Kencing Manis Tak Boleh Sembuh?

Mengikut bidang perubatan, penyakit kencing manis tidak akan boleh sembuh. Tidak ada penawar. Hiduplah bergantung dengan pil-pil sepanjang masa, selagi hayat dikandung badan.

Kejam bunyinya kan?

Tapi saya TAK PERCAYA!

Kenapa?

Sebab saya berpegang dengan hadith ini:

Aisyah r.a meriwayatkan, Rasulullah S.A.W pernah bersabda;

"Sesungguhnya habbatus sauda boleh menyembuhkan segala penyakit kecuali Al-Sam. Aku bertanya, apakah Al-Sam itu?. Rasulullah S.A.W menjawab, "Al-Sam itu ialah mati"
-Riwayat Bukhari

Daripada Abu Hurairah, beliau pernah mendengar Rasulullah S.A.W bersabda,

"Pada habbatus sauda terdapat ubat bagi segala jenis penyakit, kecuali Al-Sam yakni maut"
-Riwayat Bukhari, Muslim, Ibn Majah, At-Tirmidzi

Ini bermakna, apa jua penyakit boleh disembuhkan, kecuali mati!

Setiap Penyakit Ada Ubatnya

Allah S.W.T menurunkan penyakit, tetapi DIA juga sebenarnya telah menyediakan penawarnya. Tinggal lagi bagaimana dan apa usaha yang kita lakukan untuk sembuh daripada penyakit itu.

Dari Abu Hurairah r.a, bahawasanya Nabi S.A.W bersabda,

"Tidaklah Allah menurunkan sesuatu penyakit, melainkan Dia juga menurunkan ubatnya,"
-Sahih Bukhari No.5354

Dari Jabbir bin Abdillah r.a, katanya Rasulullah S.A.W bersabda,

"Setiap penyakit ada ubatnya. Apabila ubat tersebut sesuai dengan penyakitnya, maka ia akan sembuh dengan izin Allah"
-Sahih Muslim No.2204

Rawatan Kencing Manis Secara Semulajadi

Saya percaya, dengan kembali kepada alam semulajadi, apa jua masalah dapat diubati. Dengan menjaga pemakanan yang betul, mengamalkan cara hidup yang sihat dan diredhai, sembuh daripada kencing manis bukannya mustahil.

Malah banyak lagi penyakit yang teruk boleh sembuh selepas lari daripada ubat-ubatan moden kepada penawar semulajadi.

Apa perasaan kita bila ayah kita atau ibu kita di khabarkan oleh doktor, terpaksa bergantung dengan ubat seumur hidup? Apa tindakan kita jika doktor kata kaki ayah kita dah buruk, berlaku jangkitan dan terpaksa dibuang?

Komplikasi kencing manis terlalu banyak. Antaranya:

1. Kerosakan sel dan organ termasuk jantung dan buah pinggang

2. Mata rosak dan rabun

3. Tekanan darah jadi tinggi

4. Lebihan insulin dalam darah boleh menyebabkan kanser dan penyakit mental; Alzheimer

Seperti arwah ayah saya, saat akhir sebelum pemergiannya, barulah kami tahu beliau mengalami terlalu banyak penyakit akibat kencing manis yang di deritainya selama bertahun-tahun, walaupun beliau pemakan ubat yang tegar!

Belum terlambat untuk hidup sihat, aktif dan bebas diabetes TANPA UBAT.

Vivix, Melindungi Kerosakan Akibat Kencing Manis!


Vivix BUKAN UBAT. Ia suplemen semulajadi yang 100% berasaskan tumbuhan.

Ekstrak empat tumbuhan utama, Polyganum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Lobak Unggu dan Elderberi Eropah yang kaya polifenol menjadikan Vivix satu-satunya minuman botani yang bertindak hingga ke peringkat paling halus dalam tubuh, DNA.

Kebaikan Vivix

1. Melindungi sel daripada kerosakan yang disebabkan aras gula dalam darah yang tinggi

2. Mengurangkan risiko kerosakan mata (buta) akibat saraf yang rosak disebabkan diabetic retinopathy

3. Membantu menurunkan aras gula dalam darah TANPA menjejaskan aras insulin.

4. Membantu 'menyelamatkan' sel beta dalam pankreas yang menghasilkan insulin daripada rosak akibat tekanan oksidatif

5. Membantu membekalkan tenaga dengan mengatifkan mitokondria (sel penjana tenaga).

6. Membantu mengawal tekanan darah tinggi yang biasa dihidapi pesakit kencing manis

7. Memperbaiki sel rosak dan cedera akibat kencing manis

8. Memperbaiki luka, mencegah jangkitan kuman, dan mencegah pemotongan anggota.

9. Membantu mengawal darah tinggi, menurunkan risiko strok serta serangan jantung.

10. Memulihkan sel di bahagian otak dan kepala serta menurunkan risiko kejadian nyanyuk atau penyakit mental.

11. Mengembalikan semula kemudaan dan keremajaan sel.

TESTIMONI, KLIK ----> Luka Sembuh, Testimoni Vivix, Bacaan Gula Turun

JANGAN TUNGGU LAMA-LAMA!

Semakin lama anda tunggu, semakin lama anda bergantung kepada ubat, semakin rosak badan, semakin rosak buah pinggang, semakin BANYAK KOS MERAWAT yang anda kena tanggung!

Kos merawat penyakit semakin lama semakin mahal, sedangkan penyakit agak sukar untuk sembuh.

Buatlah pilihan yang berbaloi dengan masa dan wang kita. Berikan semula senyuman manis orang-orang yang kita sayang.

Sembuhkan diabetes dengan Vivix, kerana ia terbukti melalui kajian klinikal oleh saintis peringkat dunia.

Beli 2 botol Vivix dan nikmatilah privilege yang Shaklee tawarkan khas untuk anda!

Hubungi:

Puan Suhaila 
WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994


Tiada ulasan:

Catat Ulasan