3 Cara Kuruskan Badan Selepas Bersalin Dengan Cepat Tanpa Kesan Sampingan

Ramai wanita yang mengalami pertambahan berat semasa mengandung tapi ada masalah untuk menurunkannya lepas bersalin. 

Nak-nak pulak kalau anak dah masuk 3,4 orang kan. Alignment dah lari, metabolisme menurun, selera makan pulak semakin bertambah.


Impian mula-mula memanglah nak kurus, tapi akhirnya semua tinggal angan-angan sebab sibuk dengan urusan rumah-tangga yang tak sudah-sudah.

cuba teka siapa beliau? ;)

Salah Sangka

Pernah tak orang kerap kali tersalah teka umur kita? Peribahasa orang putih kata don't judge a book by it's cover. 

Saya pernah berbual dengan orang yang tak dikenali. Badan dia memang bersaiz besar, anak dah 4 orang. Masa tu dia sedang mengandungkan anak ke-5. Saya tersalah panggil dia kakak. Bila saya tanya dia lahir tahun berapa, dia jawab tahun 83.

Termalu sendiri saya sebab dia rupanya lagi muda dari saya! Sebenarnya banyak kali juga saya tersalah panggil orang. Sebaya ku sangka kakak. Kakak ku sangka adik.

Tapi sejak peristiwa termalu sendiri tu, saya berazam untuk tidak main panggil2 sesuka hati je. Mula-mula mesti tanya umur dulu.

Biar Gemuk Asal Sihat Dan Comel

Betul...memang takde salahnya berbadan besar. Memang nampak comel sangat. Tapi betul ke sihat? Banyak kajian mengaitkan berat badan berlebihan adalah punca pelbagai penyakit.

Ada kawan saya, badannya takdelah besar mana. Berat pun taklah berat mana. Tapi dia duk mengadu sakit lutut, sakit sendi sebab badan dia berat. Padahal umur baru mencecah 30 tahun masa tu. Belum kahwin pun.

Kurus pun bukanlah bermakna takkan dapat penyakit. At least kuranglah risiko kalau pandai jaga kesihatan.

Lagipun baju makin takde saiz. Tiba-tiba teringat pulak Dr. Azizan Osman tulis dalam buku dia, lebih kurang katanya kita ni duduk dalam zon selesa padahal saiz seluar makin besar.

Jomlah Kurus!

Saya akan bantu anda jika benar-benar nak kurus! Dengan syarat kena ikutlah semua panduan, dan disiplin. 

Nak kurus dengan Kevin Zahri pun kena disiplin. 

Kalau coach hebat tapi diri sendiri malas pun takde gunanya. Yang penting kita amalkan cara hidup sihat kan?

3 Cara Kuruskan Badan Dengan Cepat

#1. Bakar
Bakar lemak dan bakar kalori. Caranya ialah dengan melalukan aktiviti fizikal secara tetap dan berterusan sekurang-kurangnya 5 hari seminggu. Lemak-lemak yang tidak diingini dalam badan boleh kita bakar dengan Lecithin dan Omega Guard Shaklee. 

Lecithin dan Omega memang terbukti dapat membantu tubuh membakar lemak dengan berkesan, dan mengawal selera makan yang berlebihan.

#2. Buang
Detoksifikasi ialah membersihkan saluran darah dan usus daripada toksin dan lelemak jahat serta kolesterol. Toksin akan di keluarkan melalui kulit (peluh), air kencing, najis juga rongga badan yang lain.

Minum banyak air kosong, dan ambil suplemen detoks seperti Herb-lax dan Alfalfa Complex.

#3. Bina
Bina otot dengan melakukan senaman, dan mengambil protein. Protein amat membantu dalam pembinaan sel dan otot yang kuat. Di tambah dengan senaman, otot yang terbina akan membantu tubuh membakar kalori dengan cepat. Ini kerana otot meningkatkan metabolisme dan tenaga.

Protein seperti ESP bukan saja dapat membantu membina otot, malah dapat menghindarkan rasa lapar, memberi rasa kenyang yang lebih lama, dan membekal tenaga.


Kenapa Saya Cadangkan Set Ini?

Sebab ibu kan baru lepas bersalin, dan dalam keadaan menyusukan bayi. Jadi set ini paling disyorkan kerana:-
  • tidak mengganggu penyusuan
  • selamat untuk ibu dan bayi
  • membekal tenaga dan kalori untuk ibu menyusu (ibu menyusu perlu banyak kalori)
  • membantu mengawal selera makan
  • amat baik untuk perkembangan bayi menyusu
  • membantu membuang toksin dengan cara paling lembut dan selamat
  • menggalakkan pengeluaran susu
Set ini tahan lama tau! Boleh sampai 3-4 bulan tengok macam mana penggunaan kita la.. Tapi jangan risau..saya akan guide cara makan yang betul, istimewa untuk ibu yang beli dengan saya. 

Set ini berharga cuma RM435. Penghantaran percuma ke seluruh Malaysia.

Dapatkah khidmat nasihat percuma atau penjimatan hingga 25% dengan menghubungi saya:

Suhaila Budin
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID Shaklee: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan