Enter Keyword

PETUA MENGURANGKAN RABUN MATA


Masalah rabun, tak kira dekat ke jauh ke rabun silau ke rabun malam ke rabun ayam ke semuanya ada kaitan dengan mata. Saya sendiri pun rabun, tapi buat-buat tak rabun.. Saya pernah pergi cek mata secara percuma masa ekspo ape entah kat UM dulu ngn kawan saya.. kawan saya memang rabun dan pakai spek. Hasil pemeriksaan mendapati 'power' mata saya boleh tahan rabun jugak la..

Semenjak itu bila time kuliah duduk belakang2 memang kabur tulisan Prof pada white board depan dewan. (Macam drama tv kan, lepas tau sakit ape2 dan2 muka pun pucat tenaga hilang, rambut gugur, masuk wad). Tapi saya buat tak tau je.. kang kecoh2 rabun kena pakai spek pulak. tak mau ah. Sampai ke sudah tak pakai spek. Agaknya tahap rabun tu boleh dikawal. agaknye..

Satu lg saya ada masalah silau. Sangat tak tahan dengan cahaya. Lebih2 lagi cahaya matahari  tak kira waktu pagi ke tengah hari ke petang. Secara automatik mata akan pedih, berair gatal tak boleh nak bukak. Serius teruk kan? Kalau berjalan bawah cahaya matahari rasa nak pejam mata. Boleh sakit kepala jadinya. Sebab tu saya jarang2 keluar kalau hari panas. Sakit mata. Spek itam tak membantu langsung.

Ape nak buat kalau mata jenis rabun ni? 
1. Buat lasik
2. Naikkan power spek
3. Jumpalah doktor mata.

Petua lama kurangkan rabun
Sains ajar makan carrot (lobak merah) untuk mata kan? Tapi hari tu pernah tgk Dr. Oz Show sebenarnya carrot tak membantu untuk masalah mata tetapi sayuran hijau!

Yezza.. kalau korang rabun banyakkan makan sayuran hijau ye.. (so teori rabun boleh dikawal tadi ada kemungkinan betul sebab saya memang suka makan sayuran hijau ;) Contohnya sayur bayam, sawi, bayam, sawi, bayam errr apa2 sayuran hijaulah. brokoli yes!

Petua Moden Mengurangkan Rabun?
Letih jugak nak makan sawi, bayam, sawi bayam, brokoli ni kan? Ada cara lebih mudah sebenarnya..... VITAMIN!! Vitamin A untuk mata ;)) Bukan vitamin A sebenarnya tetapi beta carotena- satu pre kursor vitamin A. (Banyak vitamin A boleh menyebabkan toksisiti, jadi beta carotena lebih baik)

Vitamin Untuk Mata!
Berita baik untuk orang yang ada masalah rabun tak tenat macam saya ;)

CarotoMax Shaklee bagus untuk mata

Apa yg ada dalam satu kapsul CarotoMax? Ini yang best! Satu kapsul CarotoMax mengandungi rumpai laut, tomato non-GMO, biji anggur, pot marigold, epal, strawberi, minyak zawit, fava d'fanta, brokoli, ubi kentang, cantaloupe dan lobak!

Satu hidangan CarotoMax juga bersamaan dengan 89 hidangan raspberi (alpha carotena), 102 hidangan pisang (carotene), 714 hidangan apricots (lycopene), 113g salmon (astaxanthin) dan 285 hidangan anggur (lutein dan zeaxanthin)!

Macam tak percaya kan! Apa kata baca testimoni pengguna CarotoMax Shaklee di bawah:

"Syukur ke hadrat Ilahi.... MIL dah lame mengalami masalah saraf mata.. Doctor ade ckp xleh 

nak wat ape dah... lame2 mata akan lebih kabur dan tdk akan nampak...akan merebak ke mata 

sebelah lagi...


since saya amik Shaklee untuk milk boost.. MIL tanye, ade tak vitamin untuk mata? saya xsure.. 

tanye2 pada kak Miera... CarotoMax adalah jawapannye... last mth mase cuti x'mas 

jumpe MIL.. terus bg MIL...today tghari MIL call, just to inform me that die dah blh mengaji lbh 

lame dr seblm ni.. yg lagi wat teruja, die dah blh menjahit semula...(sbb mata jadi mcm tu byk 

menjahit mase muda.. tailor) syukur sgt... Harap mak terus sihat...

I suggest any one have problem with saraf boleh la consume CarotoMax... sebijik sehari je..." - 

Puan Ezanin Binti Mohd Iqbal

Beli Carotomax sendiri Online, klik ----> https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=1ee3dfcd8a0645a25a35977997223d22
Nak dapatkan CarotoMax dengan konsultasi istimewa percuma??



Hubungi :


iR Suhaila 013-2369434

WhatsApp: 012-9645614  

emel butik.annajah@gmail.com


7 ulasan:

  1. Wah.. perkongsian yang sangat bermanfaat. Terima kasih admin. Ubat Rabun Mata

    BalasPadam
  2. Saya memang rabun jauh sejak dari umur 15 tahun dan sekarang dah 23 tahun. Setiap tahun rabun saya meningkat. Sangatlah tinggi sekarang ni. 1000 belah kiri dan 800 belah kanan silau pon tinggi sampai 500. Kalau saya ambil vitamin ni boleh tak membantu mengurangkan rabun dan silau saya ni?

    BalasPadam
  3. Saya memang rabun jauh sejak dari umur 15 tahun dan sekarang dah 23 tahun. Setiap tahun rabun saya meningkat. Sangatlah tinggi sekarang ni. 1000 belah kiri dan 800 belah kanan silau pon tinggi sampai 500. Kalau saya ambil vitamin ni boleh tak membantu mengurangkan rabun dan silau saya ni?

    BalasPadam
  4. Yup betul tu. Lobak merah tak membantu sangat untuk kurangkan rabun mata, tetapi sayuran hijau banyak membantu.

    Kalau nak makan makanan lain yang dapatkan kurangkan rabun makanlah ikan salmon, ikan tuna dan kekacangan seperti kacang gajus dan kacang badam.

    BalasPadam