15 Kelebihan Vitamin C Shaklee 500mg

Assalamualaikum wbt.

Hari ni nak cerita mengenai satu lagi vitamin kesukaan Ciksu. (semua vitamin sebenarnya ciksu suka). Tapi hari ni nak story pasal vitamin C Shaklee yang amat glamer itu.

Orang yang suka cantik, mesti tau fungsi vitamin C untuk kulit kan? Tapi fungsi vitamin c sebenarnya bukan sekadar itu. malah lebih lagi.



Di bawah ni Ciksu senarai manfaat vitamin C kepada badan kita.

1. Mengurangkan kedut

Sebab vitamin C ni bertindak meransang pengeluaran kolagen dalam badan kita. Kolagen bukan ada pada kulit je taw. Tapi pada keseluruhan tubuh sebab kolagen ni ialah tisu penghubung. Tisu penghubung ada banyak jenis. Ada pada tulang, ada pada otot, macam-macam lagilah. Kena bukak buku biologi kalau nak tau semua.

2. Mengurangkan gusi berdarah

Gusi berdarah berlaku sebab gusi 'lembik' dan kurang kolagen. Vitamin C juga bantu untuk kurangkan pendarahan. So tak kira lah gusi berdarah ke , hidung berdarah ke atau luka eksiden berdarah ke, bagus sangat makan vitamin C.

3. Melembapkan kulit

Ada taw, orang makan vitamin C, kulit dia jadi lembut dan lembap je. sebelum ni kukulit dia kering. Vitamin C memperbaiki simptom2 kulit kasar dan kering.

Kulit pun cun, glowing, peloles jew.

4. Menguatkan imun badan

Ni bagus kalau orang tu ada masalah resdung, selalu selsema, selalu gatal-gatal hidung kalau salah makan, kalau demam lambat baik, ada elergik, ada asthma atau memang rasa badan selalu tak sihat.

Vitamin C ni antioksidan yang kerjanya melawan radikal bebas, menguatkan sel darah putih untuk lawan kuman dan bakteria.

5. Bantu tambah darah

Untuk orang yang ada Hemoglobin rendah, elok juga makan vitamin C ni. Vitamin C bantu penyerapan zat besi yang lebih  baik untuk bina sel darah merah.

6. Memerangi kanser

Bagi mencegah kanser atau pesakit kanser sendiri, elok makan vitamin C berssama dengan Vivix, vitamin A dan vitamin E. Semua ni antioksidan kuat.

Tugas antioksidan ni dia aktifkan interferon semulajadi badan kita untuk membunuh kuman kanser. Selain daripada tu, ia bantu sel kita jadi sihat semula.

7. Melambatkan penuaan

Haa kalau nak awet muda tapi tak makan bitamin C, tu tak nak muda la tu. Kita tau vitamin C ni antioksidan yang lawan radikal bebas kan. Radikal bebas ni kalau berlebihan boleh sebabkan sel kita kena serang dan jadi tua.

Untung lah tua je. Kalau jadi penyakit kronik? Haa lagi tak mau kan.

8. Menurunkan kolesterol

Sama la macam kalau kita makan buah dan sayur yang kaya vitamin C tu. Amalkan vitamin C, insyaAllah kolesterol boleh di kawal, risiko darah tinggi pun boleh dikurangkan.

9. Mencerahkan kulit

Vitamin C menyekat pembentukan pigmentasi. Kalau sunburn banyak main matahari, eloklah makan vitamin c ni.

10. Mengurangkan jeragat

Jeragat tu tanda-tanda penuaan. Bila kulit banyak terdedah kepada matahari dan bahan kimia yang tak selamat, muka akan jadi gelap bertompok hitam. Cuba makan vitamin C, memang boleh kurang jeragat.

12. Mengurangkan jerawat

Terutama jerawat disebabkan bakteria. Makan vitamin C memang boleh kurang.

13. Mengurangkan parut 

Terbaik jika combinekan dengan ESP dan vitamin E. Masing-masing ni saling bekerjasama untuk hapuskan parut-parut tak kira parut jerawat ke, parut baru ke parut lama ke atau parut keloid.

14. Mengurangkan stress dan membantu tidur yang lena

Orang stress sampai susah nak tidur malam, banyak sangat fikir, elok makan vitamin C. Ni nak gabung dengan Omega Guard dan B complex pun bagus juga. Kompem tidur lena sampai ke pagi tanpa nightmare!

15. Membantu PMS dan menopaus

Kalau orang ada PMS macam heavy period, atau orang menopaus ada masalah hot flush, boleh amalkan vitamin C. Dia akan kurangkan simptom ketakselesaan masa ni.

Sebenarnya banyak lagi fungsi vitamin C kepada badan kita. Vitamin C memang kena makan setiap hari sebab:

  • badan kita tak buat vitamin C macam haiwan, jadi kena makan
  • vitamin C ni jenis larut air, dia cepat hilang daripada badan melalui air kencing
  • vitamin C daripada buah dan sayur tak mencukupi sebab ia cepat musnah
Dan kalau nak tahu, badan kita cuma serap 200mg vitamin C dalam masa sejam. Selebihnya dibuang melalui air kencing. Sebab tu vitamin C kena ada teknologi pelepasan bertahan atau sustained release macam vitamin C Shaklee.


Teknologi ni melepaskan 100mg vitamin C setiap jam dalam darah. So takdelah pembaziran.

Tanpa teknologi Sustained Release ni, membazirlah kalau kita makan vitamin C 3000mg sekalipun. Nanti semuanya keluar melalui air kencing.

Ciksu amalkan 2 biji vitamin C setiap hari. Kalau rajin lagi Ciksu makan 4 biji. 

Harga sebotol vitamin C ni RM92.50 (180 biji). Berminat dapatkan vitamin C beserta dengan cara makan eksklusif, boleh hubungi Ciksu ok ;D


012-964 5614

Pengedar Shaklee Malaysia
ID:868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan