50 Kegunaan Basic H Shaklee Di Rumah Yang Akan Buat Rumah Berkilat-kilat

Haa kalau 1001 karang tak larat nak taip. Bagi 50 je dulu nanti ibu-ibu tau sendiri kat mana lagi nak guna Basic H ni.

Sebelum ni mama dah pernah tulis mengenai sabun pencuci paling selamat di dunia Basic H Shaklee. Pernah janji nak bagi senarai kegunaannya.

Maklumlah sekarang Basic H dah jadi fenomena. Setiap rumah wajib ada sabun ni. Sebab sekarang semua orang nak sihat-sihat, tak mau sakit-sakit kan.

Basic H sangat menyenangkan tugas ibu di rumah. Sebotol untuk semua tugasan mencuci.

Nak tau tak, sebab pencuci macam Basic H ni la CEO Roger Barnett beli Shaklee Corporation. Mama cerita sikit la yea.. Anak dia pernah dikejarkan ke hospital sebab masalah pernafasan. Rupa-rupanya disebabkan bahan pencuci sedia ada kat rumah yang kita gunakan sekarang ni. Bila Roger buat research, akhirnya dia jumpa produk pencuci Shaklee yang paling selamat. So dia pun beli bukan je pencuci, dengan company2 sekali dibelinya.

Korang tahu tak sabun2, pencuci2 biasa yang ada kat rumah tu boleh sebabkan alergik serta masalah pernafasan kerana ia boleh masuk dalam rongga kita ni. Nampak macam tak de apa-apa kan. Mama sendiri sangat tak boleh tahan dengan sabun basuh kain serbuk tu. Mesti akan bersin dan rasa sakit hidung. End up mama akan tutup hidung dan mulut kalau nak basuh kain. (Belum sempat beli sabun basuh kain Shaklee)


Ok, sekarang kat mana nak guna Basic H ni? Ibu-ibu boleh guna untuk kerja-kerja dibawah:

1. Lap perabot
2. Lap meja
3. Lap dapur
4. Basuh sinki
5. Basuh buntut periuk
6. Lap tingkap
7. Lap cermin
8. Rendam kasut sekolah
9. Rendam baju sekolah
10. Lap susu tumpah
11. Lap minyak
12. Mop tahi cicak
13. Mop lantai
14. Lap dinding yang kena conteng
15. Lap dinding yang hitam
16. Cuci lantai bilik air
17. Cuci tandas
18. Cuci mangkuk tandas
19. Cuci kipas
20. Basuh sayur dan buah (guna setitik dua); kemudian lebihan tu boleh buat
21. Siram pokok
22. Basuh kereta
23. Basuh motor
24. Basuh basikal
25. Basuh peralatan bayi
26. Rendam dan basuh kerak puting susu/ botol susu
27. Mandikan anak demam
28. Basuh mainan anak-anak
29. Mandi bila gatal
30. Sapu jika terkena minyak panas
31. Sapu jika terkena gigitan serangga
32. Kumur kalau sakit gigi (letak setitik dlm air)
33. Cuci longkang
34. Basuh bawah dapur yang hitam dan berminyak
35. Rendam bekas kunyit
36. Basuh luka
37. Basuh badan yg terkena jangkitan contoh macam chickenpox
38. Lap perabot kayu
39. Lap perabot rotan
40. Lap permukaan besi
41. Lap almari
42. Spray serangga seperti lipas, semut, nyamuk, lalat
43. Buang kutu dikepala
44. Hilangkan karat-karat pada aksesori dan barang kemas
45. Segarkan sayur yang layu
46. Cuci bahagian dalam dan luar peti ais
47. Guna semasa mengasah pisau
48. Tanggalkan kotoran degil pada pakaian (gosok-gosok)
49. Basuh cloth diaper
50. Basuh pad cotton
51. Mandian kolam mandi anak-anak
52. Basuh kotoran pada kolar baju sekolah anak

Sebenarnya macam-macam lagi boleh buat dengan Basic H. Asal jangan buat minum sudah. hahaha..

Sekali guna pasti jatuh cinta.. mcm adik ipar mama yang beli minggu lepas. Tibe-tibe jadi rajin cuci rumah sampai anak pun pelik. Sekarang ni sibuk duk promotkan kat member-member dia pulak.


Ramai ibu-ibu suka Basic H ni sebab ia tidak bertoksik, sangat mesra alam (biodegradable), bebas SLS yang jadi penyebab kanser tu, tiada racun, tiada bahan kima berbahaya, tiada pewangi, tiada klorin. Lagi ia lembut pada tangan dan tak merengsakan sistem pernafasan kita. Memang best ahh!!

Lepas basuh2, lap2, cuci2 terus boleh guna tak perlu bilas sebab tak tinggalkan sebarang kesan melekit. Inilah pencuci paling semulajadi yang tidak boleh tidak mesti ada di mana-mana rumah pun.

Harga tersangatlah murah, cuma RM46 sebotol, 16 aun boleh guna untuk 48 gelen air dan tahan lebih daripada setahun! Kalau saya dekat 2 tahun rasanya tu pun anak-anak buat main buih dlm bilik air sebab memang banyak buih sangat.

Jadi kalau nak try Basic H Shaklee ni, cepat-cepat hubungi mama Su:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan