Enter Keyword

Cara Hilangkan Sakit Lutut Dan Boleh Solat Tanpa Duduk Atas Kerusi Lagi

Diserang sakit lutut secara tiba-tiba boleh buat kita jadi panik. Tiba-tiba lutut ketat, twist ikut mana pun rasa sakit. Salah urat ke apa ni?

Bila sejuk lutut rasa ngilu je. Haa sudah. Nak berdiri solat pun tak boleh. Akhirnya terpaksa solat atas kerusi. Lama-lama macam ni, nak berjalan pun tak boleh. Apa lagi nak 'tawaf' mall??!!

Sakit lutut boleh menyerang sesiapa saja. Jangan ingat orang tua je boleh kena sakit lutut. Orang muda pun boleh tau..Sebenarnya sakit lutut ada kena mengena dengan sendi di bahagian lutut.


Ada macam-macam punca sakit lutut, dan yang paling biasa adalah disebabkan kecederaan, pengurangan cecair sendi atas faktor usia, berat badan berlebihan serta penyakit atritis atau gout. Kalau nak tahu punca sebenar sakit lutut yang menyerang tu, eloklah dapatkan rawatan daripada pakar ortopedik.

Dulu saya pernah ceritakan mengenai ibu saya yang tiba-tiba hilang keupayaan untuk berjalan. Tiba-tiba beliau jatuh dalam bilik air dan lepas tu tiba-tiba kena berjalan pakai tongkat. Doktor suruh ibu saya beli suplemen yang mengandungi glukosamin.

Sejak itu baru saya tahu bahawa kusyen lutut kita yang dinamakan bendalir sinovial boleh berkurangan dan dengan itu menyebabkan tulang antara sendi itu bergesel. Itulah punca kesakitan. Dan barulah juga saya tahu bendalir tu boleh diransang pengeluarannya dengan mengambil suplemen glukosamin tu tadi.

Kajian telah menunjukkan glukosamin boleh membantu meningkatkan keselesaan sendi dan membekalkan pelincir  serta 'kusyen' antara sendi tu.

So, ni nak cerita satu daripada beribu-ribu testimoni mereka yang ambil 'ubat' sakit sendi Shaklee, AJHT namanya.


Ceritanya sudah terang lagi bersuluh. Hehe.. Saya simpulkan, beliau mungkin mengalami sakit lutut akibat sendi yang 'lari' kerana menampung berat badan berlebihan secara tiba-tiba semasa mengandung. Perubahan hormon pun main peranan juga. Syukur beliau cepat menemui penawarnya.

Advance Joint Health Tablet Shaklee membantu untuk:-

1. Meningkatkan keselesaan sendi

2. Meningkatkan kesan kusyen

3. Memelihara kesihatan tisu penyambung

4. Ekstrak Boswellia sebagai agen anti-radang dan anti inflamatori

5. Ekstrak Boswellia juga menghalang bahan-bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan kesakitan

6. Glukosamin daripada ekstrak jagung membekalkan pelincir

7. Vitamin C sebagai peransang pengeluaran kolagen

8. Mineral seperti zink, mangan adalah ko-faktor enzim yang membina kolagen dan komponen tisu penyambung



Yang best mengenai AJHT ini ialah, ia 100% berasaskan tumbuhan, tiada pewarna, perasa, pengawet tiruan, tidak mengandungi chondroitin, serta dibuktikan berkesan dalam masa 5 hari (mengikut ujian makmal).

Nak lagi best, boleh di ambil bersama Omega Guard serta Ostematrix Shaklee dalam Set Kesihatan Tulang Dan Sendi ini..


Jadi, kalau mau solat berdiri, mau jalan ramai-ramai pi masjid, mau jalan pi makan kenduri, mau jalan cuti-cuti dengan anak cucu, mau gardening, mau lompat-lompat skipping, mau poco-poco atau buat apa saja aktiviti tanpa halangan, cubalah amalkan AJHT atau set sendi di atas..

Sebarang pertanyaan dan order boleh hubungi saya:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID: 868994



Tiada ulasan:

Catat Ulasan