Enter Keyword

Mata Semakin Rabun Lepas Terkena Sakit Mata

Assalamualaikum wbt.

Hari ni nak share story pasal mataku yang terasa semakin rabun dan rasanya macam lebih teruk lepas terkena sakit mata itu hari.

Lepas bersalin hari tu kan, tak tahu kenapa saya rasa mata saya makin rabun. Di tambah pulak dengan aktiviti merenung telefon berejam-jam setiap hari, dengan itu saya mula mengehadkan waktu memandang telefon.

jangan betulkan mata anda

Seperti di jangka,  saya tak mampu bertahan untuk tidak memegang henfon. hihihi...Walaupun rasa dah semakin rabun, daku agak degil juga tak mau makan lagi Carotomax. Bajet sihat la kononnya.

Hinggalah lepas cuti sekolah bulan lima hari tu, saya terjangkit sakit mata dengan kakak. Sampai ke tarikh hari ni mata masih rasa tak sedap lagi. Selalu pedih dan bertaik mata tapi tak lah teruk macam masa sakit minggu pertama dulu. Kadang-kadang je taik mata tu keluar.

Sekarang ni memang terasa pandangan berbalam-balam, selalu kecikkan mata dan tenyeh mata beberapa kali untuk fokus pada objek jauh. Ada juga terfikir nak pergi buat pemeriksaan kat oftalmologi tapi risau plak kang doktor suruh pakai spek, kuranglah satu persen kejelitaanku.

Dan nampaknya, daku harus memulakan rutin makan vitamin yang special untuk mata si Carotomax berserta B complex.

Kalau ada yang tertanya-tanya benda apa Carotomax tu, meh nak cerita secara ringkas.


Carotomax ni suplemen yang khusus untuk mata. Kandungan dia sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan beta karotena, dan antioksidan lain yang bantu improve kesihatan mata.

Harga cuma RM74 untuk 30 biji. Makan sebiji je sehari. Yang syoknya boleh cantikkan kulit juga.

Yang si B Complex ni pun kena makan juga.

B complex selain ada 7 vitamin B yang penting, dia ada juga asid folik yang baik untuk mata yang sihat. B complex ni bantu perbaiki saraf-saraf di sekitar mata, jadi nanti mata akan lebih fokus dan tajam, insyaAllah.

Harganya RM53.75 untuk 120 biji. Murah jer kan?

So malam ni saya memang wajib makan la si Carotomax  dan B complex ni untuk kurangkan masalah mata yang rasa semakin teruk ni.

Sebenarnya ada banyak lagi vitamin dan nutrisi penting untuk mata. Nak tahu lebih lanjut korang boleh klik webmd.com ni.

Kalau ada antara korang yang nak join saya makan vitamin berdua ni demi mata yang sihat, cantik dan bersinar terang, pun boleh dapatkan melalui saya. Hubungi jer:

Suhaila Budin
012-9645614
868994




Tiada ulasan:

Catat Ulasan