Khamis, 10 September 2015

Vitamin Untuk Kulit Kering Dan Kusam Lepas Bersalin. Macam Ni Baru Cun!

"Sedih betul tengok wajah sendiri di cermin lepas-lepas bersalin ni. Macam makcik-makcik pun ada. Dengan kulit kering, kusam, jeragat pula dah menunjukkan diri tanpa malu-malu lagi. Umur aku baru 30an beb! Bukan 50an!!

Anak pun baru 3 orang. Kalau berterusan macam ni, lepas anak ke-4 nanti aku tak tahulah macam mana hodohnya rupa aku."

Inilah antara keluhan-keluhan yang kerap kedengaran sebaik saja wanita baru lepas beberapa bulan bersalin.


Kenapa boleh jadi macam ni??

1. Tak sempat menguruskan diri sendiri, asyik menguruskan rumah tangga, suami dan anak sahaja.

2. Stres tak habis-habis

3. Tidak mengambil makanan berkhasiat. Badan tak cukup vitamin sebab semua dah pergi kat anak

4. Malas minum air masak

5. Rasa diri sihat dan masih muda padahal sel-sel dah mula menua perlahan-lahan dari dalam

Kenyataan no. 5 tu amat memeritkan tapi 100% benar. Kalau yang no. 1-4 tu tak di jaga, keputusannya memang no.5 tu lah yang akan berlaku.

Sebab itu kita nampak makin lama kulit makin kering, tak bermaya, kusam, berseri jauh sekali. Sekali pandang macam orang sakit pun ada. Ohhh!

Ok, sudah! Cukup-cukuplah merungut dan mengeluh.

Mahukah kalau saya tunjukkan beberapa makanan penting untuk mengembalikan semula wajah yang muda remaja, tegang, lembap, berseri dan cun melecun??

Set Asas Kulit Cerah Gebu

Tubuh badan kita sangat memerlukan bekalan nutrisi yang baik dan seimbang untuk menjalankan fungsinya. Kalau kita tak bekalkan badan dengan nutrisi yang baik, macam mana sel-sel nak membahagi dengan pantas, kolagen tak dapat nak disintesis, hormon bercelaru, tubuh stress dan akan buat kita nampak makin tua!

Kita memang tak sedar dan tak tahu sebab ia berlaku dalam badan kita.

Tapi bila kita mula berikan tubuh kita asas nutrisi yang ia perlukan, maka ia mula bekerja dengan pantas dan seronok!

Ini ada beberapa testimoni kulit berubah dari kering, kusam, tak de seri kepada wajah yang lebih cantik, cerah, lembap, gebu, berseri dan muda remaja. Macam ni baru cun!

Self-confident pun meningkat. Diri rasa lebih yakin dan seronok.



Protein ialah asas tubuh badan kita. Tanpa sumber protein yang baik, badan akan turut merasa efeknya. Protein mudah musnah pada suhu tinggi. Jadi boleh agak apa terjadi apabila kita masak sumber protein seperti ayam, daging, dan ikan. Lagipun sumber protein daripada ayam dan daging susah di hadam oleh sistem pencernaan.

Kita tak nak kelihatan paling tua dalam ramai-ramai adik beradik kita padahal usia kita belum 30 lagi.
Kita tak nak nampak sakit di kalangan kawan-kawan sekerja sampai bos pun tegur, padahal kita sihat walafiat je.
Kita tak nak orang panggil kita dengan panggilan 'makcik' atau kata kita bawak cucu jalan-jalan.
Kita tak nak orang kutuk-kutuk kita sebab kita tak pandai nak jaga kecantikan wajah.
Kita tak nak nampak lembik takde tenaga macam orang tak cukup makan.
Kita tak nak anak-anak pun kata 'mak kan dah tua!'
Kita tak nak suami asyik jeling-jeling perempuan cantik kulit licin dekat shopping mall.
Kita tak nak orang panggil kita bibik yang sedang mengasuh anak majikan.
Kita tak nak orang cakap kita dah macam anak lima padahal anak baru sorang.

Kalau tak nak di kata macam-macam, jomlah ubah. Biar terbeliak mata orang tengok macam mana si bawang putih bertukar menjadi Cinderella dengan tiba-tiba.

Hubungi segera:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID: 868994


1 ulasan:

  1. Set vitamin wajib dalam seharian saya. Memang awesome dan buatkan badan lebih bertenaga.

    BalasPadam