Enter Keyword

KULIT BERKEDUT? JANGAN BIARKAN KULIT MENJADI TUA SEBELUM MASANYA...

Assalamualaikum, salam bahagia..

Sebut tentang kulit berkedut, ramai orang rasa takutkan? Apatah lagi, umur baru 35 tapi kulit macam umur 45..Haa jangan x caya, kalau kita malas jaga kesihatan. kurang bersenam, makan main hentam je, maka penuaan lebih cepat berlaku. Nak pulak kita ni jenis mmg duduk kat rumah, bergelumang dgn anak2 dan kerja rumah yang tak sudah2. Nak jaga kecantikan pun x sempat, sampai kita sendiri pun stres!! Stress berlebihan pun penyebab kepada penuaan sebelum  masanya..


Pernah tak ada orang tegur, anak awk dah berapa orang? padahal kita belum kawin lagi.. OOhh rasa nak cili je mulut yg bertanya tu?? Huhu jangan, kesian diorg.. diorang tak bersalah, kita yang bersalah kerana tak tahu jaga kecantikan hingga orang pandang kita macam mak2 je..

Mujur juga wajah saya ke anak2an. :P alamak puji diri sendiri nampak? haha x delah, tetiba teringat masa umur awal 20an dulu, budak sekolah ngorat saya tau..hampeh. Tubuh sy yg kecik ini mmg org akan ingat sy budak2.. Ada satu ketika, org tegur, tu ayah awak ye? (merujuk pada suami saya)..hahahaha oopss!! saya nampak muda ke, suami nampak tua?? whateverlah kan, cuma nak cerita disini, umur hanya angka, tapi kebersihan, kecantikan, keremajaan itulah yang penting supaya tubuh kekal sihat dan bertenaga.

Hari ni nak share sikit petua untuk mengelakkan atau melambatkan kulit cepat berkedut. Petua ni hasil gugel dan telah dicompile dekat sini..

1. Petua lobak merah

  • bersihkan lobak merah, kemudian parut atau kisar
  • campur kuning telur, sedikit tepung jagung, dengan lobak parut tersebut
  • lumurkan dimuka
  • seelok2nya beberapa jam sebelum tidur, sekali seminggu
2. Petua kuning telur+ minyak sayur
  • titiskan beberapa titik minyak sayur atas kuning telur. sebatikan
  • sapu campuran itu ke wajah, kemudian biarkan hingga 15-30 minit. bilas
  • lakukan sekali atau 2 kali seminggu
3. Petua putih telur
  • ambil putih telur 
  • tepek kan putih telur itu ke wajah
  • tunggu hingga kering iaitu lebih kurang 30-45 minit. bilas
Eh, ada tiga je? hahah..sebab ntah ngape, semua org pun bg petua yg sama tu jer.. Yg no.3 tu sy tambah dan yg saya penah buat tapi tak konsisten. kalau buat seminggu sekali mungkin menjadi kot, tp saya setahun sekali belum tentu..muahahaha..

Rasanya, sekarang orang dah xde banyak masa nak tepek2 segala bagai kat muka, melainkan mereka yang begitu concern dgn kecantikan. Sebab sekarang dah moden, orang banyak jual produk kecantikan. Lagipun pendapat saya, tepek2 lobak ni kesannya agak lambat.

Kalo nak cepat baik makan Collagen Powder aje..;) Itulah motifnya..kui3..Eh, Collagen Powder ni pun boleh dibuat masker jugak tau? Tp ni resepi rahsia dan special untuk customer saya aje..

Jadi dapatkanlah Collagen Powder Shaklee dan amalkan dari sekarang supaya anda akan nampak lebih muda dalam masa 8 minggu!! Percayalah!!


Call/sms/emel saya untuk dapatkan Collagen Powder anda!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan