Enter Keyword

5 Cara Hilangkan Kedut Bawah Mata Dan Kekal Remaja Sebelum Menghadiri Alumni Sekolah

Memasuki usia 30-an, banyak masalah kulit mula kelihatan. Disebabkan perubahan hormon dan fisiologi tubuh, maka kulit akan kering, kusam, tona tidak sekata dan kedut-kedut mula menunjukkan diri tanpa segan-segan.

Cuba tengok cermin dan senyum. Perhatikan garis-garis halus dan kesan kedutan di sekeliling mata tu. Ada orang kesan kedutan tu nampak sangat jelas, tapi ada orang yang seusia masih lagi tegang je. Hmm macam mana tu? Jeles jugak kalau teman sebaya kita masih lagi cun melecun macam anak dara kan?


Jangan risau...kita boleh kurangkan kesan kedutan dan garis-garis halus tu. Silap-silap esok kita lagi cantik daripada kawan kita tu kan?

So, jom tengok apa yang boleh di amalkan supaya kedut-kedut bawah tu dapat di hilangkan.

1. Minyak biji anggur (grape seed oil)
Ia mengandungi bahan pelembap dan penyubur epidermis (kulit) yang aktif. Jadi ia sangat membantu dalam mengawal kedutan di bawah mata serta meminimakan kesan parut.

Ia juga mengandungi anti-oksidan seperti proanthocyanidins yang mengembalikan semula keremajaan kulit. Selain itu ia melembapkan kulit dimana kulit yang lembap kurang berkedut berbanding kulit yang kering.

2. Vitamin E
Vitamin E juga membantu mengurangkan dan mencegah kedutan di bawah mata. Ia mengandungi bahan antioksidan yang lebih tinggi dan dengan itu ia melembapkan kulit dengan baik sekali.

Vitamin E dapat menembus jauh ke epidermis, melembapkan kawasan sekitar mata, mengurangkan kesan kedut serta menghalang pembentukan kedutan baru. Sebelum masuk tidur, sapukan vitamin E ke sekeliling kawasan mata di mana kedutan jelas kelihatan.

3. Avocado
Avocado juga mengandungi vitamin E. Ia sangat efektif bertindak untuk mengurangkan kedutan di bawah mata.

Caranya, hancurkan sebiji avocado dan sapukan di sekeliling mata. Ia membantu kulit nampak lebih muda dan menyerlahkan keremajaan.

4. Timun
Timun mengandungi jumlah air yang banyak. Potongkan nipis, letak hirisan timun pada mata beberapa ketika. Ia akan bantu mengurangkan kedutan dengan mengekalkan kelembapan kulit serta menyegarkan mata.

5. Kekalkan kesihatan
Untuk nampak muda, makanlah dengan betul, ambil minyak ikan Omega-3, rehat, tidur mencukupi serta minum air secukupnya. Berhenti merokok, turunkan berat badan, serta elakkan terdedah kepada cahaya matahari terlalu kerap.

Collagen Powder Hilangkan Kedut Dengan Berkesan!

Collagen Powder Shaklee adalah ekstrak daripada sisik ikan merah digabungkan dengan 7 lagi ramuan unik yang amat membantu dalam menghasilkan kulit yang tegang, gebu, lembap, anjal, dan awet muda.

Bukti klinikal telah menunjukkan Collagen Powder mampu mengekalkan  dan meningkatkan kelembapan kulit hingga 90% hanya dalam masa lapan minggu. Dengan itu ia sangat efektif dalam mengurangkan kesan kedutan dan garis halus pada kulit serta di sekeliling kawasan mata.


Untuk hilangkan kedutan bawah mata, bukannya susah. Kena tahu caranya saja. Selain tu kenalah konsisten dan istiqomah sama ada mengamalkan petua atau makan Collagen.

Ciksu nak perkenalkan set kombo yang berupaya menghilangkan kesan kedutan di bahagian mata dengan cepat.


Collagen Powder + Eye Treatment Shaklee!

Eye treatment ni memang antara produk yang agak laris juga dari blog Ciksu ni. Memang ada regular customer pun termasuklah kakak Ciksu sendiri sampai kawan kat sekolah beliau tanya, pakai apa kat mata kurang kedut? Dengan bangganya kakak jawab Eye Treatment Shaklee. Ehee.

Bila combine dengan Collagen Powder ni, memanglah hasilnya meletop  kebabom sekali! Kedua-duanya terbukti secara klinikal dapat kurangkan kedut.

Macam Eye Treatment ni secara klinikalnya dapat mengurangkan kedut hingga 233%!! Haaa mampu? Dan yang bestnya, walaupun nama dia eye treatment, bukan  untuk guna pada mata je. Boleh sapu kat memana yang berkedut seperti gari ssenyum di bibir, dan leher pun boleh. Tu tempat paling cepat nampak kedut kan.

Sekotak Collagen Powder berharga RM298. Manakala Eye Treatment pula berharga RM52.50. Ciksu amat galakkan anda ambil 3 kotak kolagen + 1 tiub eye treatment sebab boleh dapat free membership sekali. Bukan tu je, anda layak dapat bonus jugak taw! Direct masuk dalam akaun pada tengah bulan depan nanti.

Info lanjut, nak order atau nak jadi ahli percuma tu, boleh hubungi Ciksu bila-bila masa ok! Moga anda terus shantek shantek biarpun dah berusia. Mmmmuah!


012-9645614

Pengedar Shaklee Malaysia
ID:868994



Tiada ulasan:

Catat Ulasan