Enter Keyword

MEAL SHAKES SHAKLEE TIDAK SESUAI UNTUK KANAK-KANAK?

Ada beberapa orang kawan2 Shaklee saya dihujani soalan "betulkah Meal Shakes ni sesuai untuk kanak-kanak?''

Agak pelik ada yang bertanya soalan macam ni.Meal Shakes memang sesuai untuk kanak-kanak seperti juga Vitamin C, multivitamin dan minyak ikan Omega Guard.

Saya tak nampak apa bahaya jika memberi anak-anak makan Meal Shakes ni. Meal Shakes termasuk dalam program nutrisi kanak-kanak oleh Shaklee (Children's Nutrition). Ia memberi khasiat yang seimbang dan lengkap dengan sumber protein, vitamin dan mineral tambahan.

Meal Shakes Shaklee bagus untuk kanak-kanak
Meal Shakes juga memberikan jumlah seimbang 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.

Meal shakes boleh dicampur dengan susu semasa sarapan anak2 kita. Ia juga boleh jadi minuman petang dan minuman malam sebelum tidur. Adakah sepanjang hari minum Meal Shakes sahaja? OOhh tentulah tak.. Ada sukatan dan dos yang telah ditetapkan. Anak saya yang berusia setahun ++ minum milo yang telah dicampur dengan sesudu meal Shakes dengan berselera sekali.

Sebenarnya, kerisauan tak bertempat ibu bapa ni agak bahaya juga kan? Kita rela menolak makanan berkhasiat tapi melabur wang memberi anak-anak makan makanan segera seperti McD dan KFC. Kita rela anak kita makan Twisties, Potato Chips, Mamie dan entah apa lagi keropok2 pasaraya dan kedai runcit tu daripada makan Meal Shakes..

Ada juga ibu bapa yang risau sebab Meal Shakes ni makanan orang dewasa..tak sesuai untuk kanak-kanak. Lucu memang lucu...maksudnya apa yang ibu bapa dia makan belum tentu baik untuk anak-anak kan? Kalau gitu macam mana dengan nasi, roti canai, ais krim, gulai2 dan mcm2 lagi makanan enak tu?? Maksudnya makanan tu pun tak sesuai dengan anak-anak la kan??? ke macam mane?? Maksudnya apa yang orang dewasa makan, anak-anak tak boleh makan?? dan apa yang anak-anak makan orang dewasa tak boleh makan?? pening sudahhh..

Terpulanglah ibu bapa nak beri anak masing2 makanan yang diorang suka.. Anak saya suka Vitamin C Chewable, ESP, Meal Shakes.. Alhamdulillah..

p/s # Alhamdulillah ramai juga ibu bapa yang senang hati sebab selera makan anak mereka bertambah2 selepas diberi makan Meal Shakes. Ramai ibu bapa yang senyum sebab anak dah jarang sakit. Ramai ibu bapa yang gembira sebab anak dah makin bijak dan ceria..

Nak Meal Shakes dengan harga best?? Hubungi Suhaila 013-2369434..

3 ulasan:

  1. Maaf saya bertanya....saya Ada terbaca berkenaan kebaikan mealshake shaklee iaitu menambahkan selera makna bagi kanak-kanak yg susah makan Dan boleh menguruskan badan bagi orang dewasa. Soalan saya, macam mana mealshake shaklee ni boleh berkaitan menambahkan selera makan untuk kanak-kanak tetapi dlm masa sama boleh kurangkan berat badan untuk orang dewasa? Sebenarnya saya memang tengah mecari supplement / something yg boleh naikkan selera makan anak saya. Sbb tu saya nak tau lebih lanjut lg...

    BalasPadam
  2. Salam puan yang bertanya, Mealshake Shaklee sebenarnya adalah makanan yang lengkap dengan nutrisi bagi seorang kanak-kanak. Ia membekalkan 24 jenis vitamin dan asid amino termasuk asid folik, biotin, kalsium, dan magnesium yang memang sangat penting untuk tumbesaran seorang kanak-kanak. Mineral seperti zat besi dan copper untuk pembinaan sel darah merah. Selain itu mealshake membekalkan lactalbumin iaitu kaya dengan immunoglobulin, lactoferrin, bacteriolysin dsb. Saya berharap puan yang bertanya sudi emel kepada saya butik.annajah@gmail.com supaya dapat sy terangkan lebih jelas lagi.. terima kasih :))

    BalasPadam
  3. salam puan sy mahu bertanya..bley ke mealshake ini diberikn pd bdk yg ada G6PD..

    BalasPadam