Selasa, 18 November 2014

Tips Mengelakkan Suami Curang Dan Menjinakkan Suami Dengan Cara Dibenarkan Syarak

Bila cerita suami curang yang tulis surat kepada isteri dia jadi trending di Facebook semalam, rasanya ramai juga kaum isteri dan wanita yang melenting.

Kisah suami curang dan berzina dengan perempuan lain bukan kisah baru. Ia sudah pun berlaku sejak lama dulu. Agaknya kenapa suami curang? Isteri tak cantik? Suami nafsu kuda? Masalah kewangan? Entahlah MS tiada jawapan.

Tapi sebagai wanita, sepatutnya kita ambil langkah berjaga-jaga dalam hal ini. Bukan MS nak suruh para isteri sentiasa berburuk sangka dengan suami, cemburu tak tentu pasal. Iskk tak baik tu. Yang MS maksudkan disini ialah, para isteri wajib ambil peranan dalam memastikan rumah tangga sentiasa harmoni. Kalau suami benar-benar nak curang pun, mungkin itu adalah ujian Allah untuk kita, sedang kita dah berusaha zahir dan batin untuk suami terus menyayangi.

Antara 'peranan' yang boleh dimainkan oleh isteri ialah sentiasa menjaga penampilan. Antara faktor utama suami curang katanya ialah sebab isteri dah tak cantik, tak ketat, tak mantop. Biar suami pun dah macam getah sekerap dia pun ada hati nak tengok isteri dia cantik macam mula-mula kawin dulu.

Suami pun jangan la expect lebih-lebih sangat sebab umur masing-masing dah meningkat. Mustahil amatlah si isteri tu boleh bertukar jadi muda balik macam dulu. Asal isteri tak selekeh, selalu berdandan, berpakaian seksi (tapi bukan depan anak), bijak, dan bagi layanan yang superb insyaAllah suami akan terus sayang.

Isteri kalau agak berat badan dah terlebih had, ambil langkah perlahan-lahan untuk turunkan. Kalau rasa kulit dah kusam, kering tak bermaya, jagalah pemakanan. Ambil protein dan vitamin yang betul. Kalau aset dah makin kendur, boleh makan kolagen. Kalau bau badan pun dah makin 'harum', buang-buanglah toksin dalam badan tu.

Dalam kes suami curang sampai berzina ni MS tak salahkan isteri. Dalam hidup berumahtangga, suami di pertanggungjawabkan untuk membimbing anak isteri. Kalau dah suami pergi berzina, itu bukan suami yang baik. Kalaupun betul si isteri tu dah tak cantik, tak ketat, tak mantop, tetap bukan alasan yang menghalalkan zina. Bertaubatlah!

Wahai isteri yang bijaksana, kalau sayangkan perkahwinan, kalau tak mahu suami pandang perempuan lain, jom kita ubah diri kita. Makeover kata orang putih.
Jaga makan, jaga badan, jaga rumahtangga, jaga solat, jaga hati, jaga hati suami, jaga hubungan dengan Allah, insyaAllah Dia akan bantu jaga kita dan suami kita.

Siapa nak makeover jadi tegang, ketat, mantop, anjal, gebu, cerah, muda dan selamatkan rumahtangga, jom segera hubungi MS:

Suhaila (868994)
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
emel: butik.annajah@gmail.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan