Enter Keyword

Set Bersalin/Berpantang Shaklee Paling Selamat Untuk Ibu dan Bayi!

Hai, Assalamualaikum.

Istimewa untuk ibu-ibu yang bakal melahirkan tidak lama lagi. Pasti sedang survey-survey set bersalin dan set berpantang yang paling best dengan harga berpatutan. Betul?

Hari ni MS nak pesan, bukan harga je yang ibu-ibu patut pertimbangkan tapi kesan sebenar apabila mengambil set berpantang tersebut. Kena pastikan set itu benar-benar SELAMAT untuk ibu dan bayi.

Maklumla.. sesetengah set bersalin ni kebanyakan terdiri daripada herba-herba yang bersifat 'panas'. Memang betul, ibu-ibu bersalin kena makan benda yang 'panas', tapi tahu tak bayi yang baru lahir tidak sesuai dengan herba apatah lagi yang bersifat 'panas' berlebihan.

Antara kesan sampingan kepada bayi ialah:

1. Cirit-birit
2. Ruam panas
3. Kegatalan dan ketakselesaan
4. Jaundis

Pemakanan jamu berlebihan boleh mengganggu proses pemecahan bilirubin oleh organ hati malah boleh mengakibatkan jaundis berpanjangan.

http://portal.alamhamil.com/index.php?option=com_content&view=article&id=183%3Ajaundis-neonatal&Itemid=63
Untuk mengelak masalah jangka-panjang seperti itu, maka disini MS tawarkan set bersalin yang paling selamat untuk ibu-ibu sekalian.

Ibu-ibu yang lepas bersalin akan mengalami banyak kekurangan vitamin dalam badan sebab kebanyakan nutrisi diserap oleh bayi melalui placenta dan melalui susu ibu semasa tempoh penyusuan.

Selain tu, makanan ibu semasa berpantang yang sangatlah 'berpantang' sememangnya tidak membekalkan nutrisi yang cukup untuk ibu dan bayi. Ada yang jenis strict sangat dengan menu pantang sampai nak makan sup sayur pun tak boleh, katanya banyak air!

Patut la wajah ibu pucat lesi, jiwa tekanan, luka lambat baik, darah lambat habis, rahim lambat naik dan macam-macam lagi yang sendiri rasa sendiri tau la kan?


Ini set yang paling basic yang ibu-ibu mesti dapatkan.

Vitalea- multivitamin dan multimineral yg membantu menambah tenaga, menambah sel darah merah, melancarkan darah dan membekal segala vitamin penting.

Vita C Plus- membantu melancarkan peredaran darah, mencegah anemia, menguatkan sistem imun ibu dan bayi, menambah seri wajah selepas bersalin

B complex - lengkap 8 jenis vitamin B yang membantu mengatasi stress, membekalkan tenaga, menenangkan

Zink Complex - membantu pemulihan segera luka luar dan dalaman, mengurangkan rambut gugur, mengaktifkan enzim dalam badan

Ibu-ibu juga boleh dapatkan vitamin tambahan seperti:

ESP- membekal tenaga, mempercepatkan pemulihan luka dan memperbaiki sel rosak (dalaman dan luaran)

Alfalfa- membantu mengecutkan rahim, meransang pengeluaran susu ibu (elok di ambil selepas 14 hari bersalin)

Ostematrix- membekalkan kalsium tambahan, menguatkan semula otot peranakan dan membantu pemulihan urat saraf

Setiap satu vitamin ini mempunyai fungsi yang berbeza-beza dan amat menjadi satu keperluan kepada tubuh kita.

Ini testimoni seorang ibu yang sangat berpuas hati dengan set berpantang Shaklee. Sampai bibik pun tegur dia nampak cergas je.



Ibu boleh membuat belian sendiri mana-mana produk dalam Set Berpantang Premium ini secara online;

Klik >>>>>>>

Atau hubungi saya:

~Suhaila Budin~
012-9645614
ID: 868994


Tiada ulasan:

Catat Ulasan