Cara Kurangkan Rabun Dan Sakit Mata Akibat Melayan Smartphone 24 Jam

Sejak fenomena smartphone, facebook, WhatsApp, We Chat, Telegram melanda dunia, semua orang seronok sangat. Macam mesin masa. Walaupun kita berada di Malaysia, kita still boleh berhubung dengan orang yang berada di tempat lain.

Teknologi ini menjadikan manusia semakin rapat dengan orang jauh, tapi renggang dengan orang dekat. Kita hidup macam zombie, kaki berjalan, tangan pegang handfon, mata tengok henfon. Sedar-sedar ada dalam longkang.


Seriously kita dah kena sihir dengan teknologi canggih macam ni sampai ada yang lupa anak, lupa keluarga, lupa kerja, lupa tanggungjawab, lupa agama dan lupa Tuhan.

Ok, sorry. Bukan ini yang saya nak bebelkan.

Tahu tak, smartphone boleh beri efek yang teruk pada mata?? No wonder sekarang ramai orang rabun. Muda-muda dah pakai spek tebal 3 inci. Err power 300.

Rupanya sejak lahir mengadap tv. Dah besar sikit, mama bagi main game kat laptop. Abah pula bagi tab. Besar sikit lagi, dapat Iphone pula.

Umur 25 doktor sahkan mata kita ni dah teruk. Perlu jalani pembedahan segera. Kalau tak kita mungkin buta!

SANGGUP??

Smartphone Boleh Merosakkan Mata Dan Penglihatan

CVS atau Computer Vision Syndrome berlaku disebabkan kita memandang skrin terlalu lama termasuklah skrin smartphone yang canggih itu.

Antara simptom CVS ialah:

1. Mata kering

Biasanya mata kita akan berkelip 16-20kali dalam seminit. Tetapi semasa memandang skrin telefon, kita hanya berkelip 6-8 kali.

Ini menyebabkan mata menjadi kering maka hilanglah perlindungan semulajadi mata yang penting.

CARA yang betul ialah sentiasa ingat untuk kelipkan mata apabila memandang skrin telefon atau tab atau laptop atau sebarang gajet.

2. Mata regang (strained eyes)

Membaca/ memandang pada skrin kecil secara berterusan boleh menyebabkan regangan otot mata. Malah mata akan kabur dan kita boleh sakit kepala akibat posisi leher yang salah.

Apabila mata mulai kabur, kita tidak dapat fokus pada objek yang berada pada jarak jauh. Keadaan ini boleh berlaku sementara atau boleh jadi kekal.



CARA yang betul ialah guna teknik 20:20:20- iaitu setiap 20 minit, pandang sesuatu objek yang berada pada jarak 20 kaki selama 20 saat. Ini boleh mengembalikan kesegaran mata kita.

3. Gangguan tidur

Ramai orang tidur dengan smartphone berada di tepi bantal. Ini boleh menyebabkan pattern tidur terganggu. Cahaya biru daripada smartphone boleh menekan penghasilan melatonin yang mengawal tidur.

CARA yang betul ialah letakkan smartphone jauh daripada tempat tidur anda.

Smartphone boleh memberi kesan kepada kesihatan kita secara keseluruhannya daripada postur yang salah hingga kepada radiasi elektromagnet.

Gunalah berpada-pada dengan cara yang betul. Dan tahu tak, sebenarnya kita ada banyak masa dan hidup pun lebih indah dan pintar tanpa telefon pintar!

Carotomax Bantu Kurangkan Rabun Dan Improve Kesihatan Mata!

Raaamai sangat mesej dan whatsapp saya bertanyakan produk untuk mata rabun ni.

Sejujurnya, bagaimana Carotomax membantu?



Carotomax mengandungi 6 jenis karotenoid penting seperti:

  • Alpha karotena
  • Beta karotena
  • Lycopene
  • Lutein
  • Zeaxanthin
  • Astaxanthin
Astaxanthin adalah antioksidan yang paling powerful. Ini kerana 1 molekul astaxanthin mampu menghapuskan 20 molekul radikal bebas!

Kebanyakan produk di pasaran hanya menyediakan beta karotena, tetapi Carotomax bagi 6!!

Carotomax yang tinggi antioksida ini dapat membantu dalam:

1. Anti-penuaan dimana karotenoid bergabung menghapuskan radikal bebas dalam badan yang boleh merosakkan sel.

2. Menjaga kesihatan mata secara keseluruhan sama ada anda ada masalah rabun, silau, katarak, glaukoma, rabun malam, mata kering dan sebagainya.

3. Mencantikkan kulit
Carotomax membantu melembapkan kulit, memperbaiki sel kulit dan menghapuskan sel kulit rosak dari dalam.

Memang tak rugi anda cuba Carotomax!


Sebelum mata semakin kabur dan rabun, sebelum spek mata bakal jadi teman baik anda, baiklah cepat-cepat pulihkan kembali kesihatan mata dan penglihatan yang dah kurang fokus tu.

Kalau tidak nanti kosnya lagi mahal!

Hubungi saya segera untuk dapatkan Carotomax anda!

~ Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994

Tiada ulasan:

Catat Ulasan