Khamis, 5 Mac 2015

Testimoni Vivix: Bacaan Gula Kencing Manis Turun Dalam Tempoh Singkat

Bismillah..

Alhamdulillah hari ni mama nak share sikit pengalaman bapa mertua mama sendiri yang ada kencing manis dan beliau mula consume Vivix serta Omega Guard Shaklee.

Bapa mertua mama ni memang dah lama ada kencing manis dan darah tinggi. Memang makan ubat yang klinik bekalkan tanpa miss.



Hari tu entah macam mana dia cuak nak makan ubat yg doktor kasi sebab sape entah cerita kat dia kalau makan ubat-ubat ni boleh rosakkan buah pinggang sebab ubat-ubat tu tak larut pun dalam darah.

Oleh sebab ke'cuak'an beliau itu, mama nampak beliau start rendam dulu ubat tu dalam cawan bagi hancur. (Dan memang amek masa lama giler kot nak larut. Yang sebetulnya tak melarut2 pun) huhu.

Mama cuma tengok ajelah, tak berani nak cakap apa-apa sebab mama pun tak tahu sangat macam mana ubat-ubat doktor ni dihasilkan dan beri kesan pada badan. Mama bukan ahli farmasi.

Yang mama pasti, mama nekad nak bapa mertua tu ambil benda yang semulajadi, yang selamat, yang berkesan kepada penyakit dia tapi dalam masa sama tak merosakkan badan. Lagi bagus sebab dapat tingkatkan lagi tahap kesihatan dia. Kan?

So, mama dan suami cubalah beri Omega Guard Shaklee dulu. Selepas beberapa hari, mama tanya feedback. Bapa mertua kata, badan rasa sedap sikit, lepas tu dia nak lagi lepas habis yang sebotol ni. Alhamdulillah..

Nak dijadikan cerita, mak mertua pun ada sakit. Tapi bukan kencing manis la. Sakit yang macam sakit sendi pun ada, sakit urat pun ada. Mak mertua dah habis beribu jalani rawatan dan beli ubat daripada klinik. Sampai satu masa dia fedap sakit dia tak baik-baik.

Sakit dia tu menyebabkan dia mengalami kesukaran nak berjalan. mak mertua ni seorang yang cergas, tak reti duduk diam. Ada je kerja dia nak buat. Tapi sebab sakit kat pangkal peha tu buatkan dia geram sebab susah nak bergerak. Dia tak boleh berdiri lama. Lama sikit pangkal peha tu akan rasa mencucuk-cucuk teramat sangat.

Sampai satu hari, dia tanya kami..

"Takde ke ubat Shaklee yang elok untuk sakit mak ni? Mak tak nak dah makan ubat beli tu bukan baik pun"

Dan suami terus mencadangkan mak cuba Vivix.

Sebenarnya mama dah pernah bagi set sendi sebelum-sebelum tu. Tapi terberhenti. Lepas tu mak cuma makan Lecithin, Alfalfa Complex dan Ostematrix (tak pernah tinggal taw!) Pernah satu malam mama kelebet ubat-ubat yang mak mertua tu makan sebab nak cari jugak apa penyakit mak mertua ni. Mama ternampak satu pil nama dia metformin.

Mama pernah terbaca metformin ni ubat untuk kencing manis. Tapi setahu mama, mak ni takde kencing manis. Takkan dah kena 'kencing' dengan doktor kot?!

Kemudian mama tanya kawan mama yang farmacist tu, betul ke metformin ni untuk kencing manis? Kawan mama cakap YA. Tapi kadang2 ada guna untuk O&G. Mama makin konfius.

Lepas tu mama google. Rupanya, metformin boleh di preskripsi juga untuk masalah O& G, turunkan berat badan dan macam-macam lagi selain kencing manis. Ooohh tahu lah mama, doktor mungkin nak mak mertua tu turunkan berat badan.

Malas nak pening2 pasal ubat, mama belikan je Vivix. InsyaAllah Vivix dapat bantu improve kesihatan beliau sebab  ia bertindak dari peringkat DNA.

Suami ada cakap pada mak, nanti abah pun boleh minum Vivix ni. Elok juga untuk kencing manis.

Dari situlah bermulanya perubahan mertua mama. Alhamdulillah syukur.

Masa balik kampung baru ni, mama dapat tahu bacaan gula abah tu menurun dari 22-23 ke 12-13. Mama pun tak sangka kesannya secepat itu. Tak sampai dua minggu kot abah consume Vivix!

Syukur..syukur Alhamdulillah.

Dan kesihatan mak mertua?

Mama tak dengar lagi dia mengeluh sakit-sakit. Mama nampak dia makin sibuk dan makin banyak bergerak. Sakit dia tu mungkin belum hilang sepenuhnya tapi mama pasti dia rasa semakin baik.

Tahu tak??

Mak mertua dah order Vivix masuk botol ke dua!. Dan yang bestnya dia kata lepas makan Vivix tu, tak rasa nak makan banyak. Alah orang tua banyak mana sangat derang makan kan. Bukan cam kita ni ha...buruk lantak. huhuu

Alhamdulillah... insyaAllah mama nak pastikan akan terus supply Vivix untuk mertua dan juga untuk mak kandung mama sendiri. (mak ai pun makan Vivix taw! khellass mak2 zaman sekarang!)

So mama memang sangat menyarankan Vivix untuk mak ayah kita. Apalah sangat RM475 tu. Nak murah jom jadi ahli di bawah rangkaian Khalifah Jutawan mama ;-)

Sebarang pertanyaan mengenai Vivix, nak jadi ahli, nak order Vivix dan sebagainya, hubungi mama:

~Suhaila Budin~
SMS/ WhatsApp: 012-9645614
ID: 868994


Tiada ulasan:

Catat Ulasan