Cara Sembuhkan Luka Dengan Cepat Selepas Pembedahan Tanpa Tinggalkan Parut Hodoh

Pembedahan merupakan satu cara perubatan kuno yang menggunakan kaedah dan peralatan yang sesuai untuk menyiasat atau merawat penyakit, kecederaan dan sebagainya atau mempertingkat fungsi atau rupa tubuh badan.

Pembedahan boleh dilakukan ke atas manusia dan haiwan.

Mama tak pernah menjalani pembedahan. Alhamdulillah bersalin tiga anak pun normal. Mama takutnya kalau kena bedah. Seriau kot kulit kena hiris. Terkena pisau sikit pun dah ngeri.


Tapi ada banyak sebab seseorang itu terpaksa menjalani pembedahan kan. Dari sekecik-kecik sampai ke sebesar-besar tujuan. Yang pasti, mereka yang terpaksa di bedah tu mesti kena usaha untuk perbaiki luka sama ada luka dalaman atau luka luaran.

Kalau tak jaga dan tak pantang silap haribulan, bukan je kulit nampak hodoh tapi boleh gatal-gatal dan berlaku jangkitan kuman. Isk!

Tubuh kita ni ada mekanisme 'self-healing'. Ia mampu menyembuhkan dirinya sendiri.

Tapi dengan mengambil nutrisi yang betul, proses baikpulih luka selepas pembedahan akan berlaku dengan cepat dan sihat.

Di sini mama nak syorkan pengambilan nutrisi seperti ESP, Zink dan Vitamin C.

ESP ( Soy Protein Isolate Powder)

1. Sumber protein daripada soya non-GMO yang lengkap dengan asid amino dan kalsium yang penting untuk baikpulih tubuh terutama selepas berlaku kecederaan atau luka.

2. Makanan sel iaitu badan memerlukan protein untuk membina sel baru serta menggantikan sel lama yang rosak atau mati.

3. Membantu pembinaan tisu yang sihat yang menghubungkan antara sel.

4. Mempercepatkan pemulihan luka

5. Mencantikkan kulit

Zink Complex

1. Mengaktifkan 200 jenis enzim dalam badan dan meransang pertumbuhan semula sel

2. Membantu dalam pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan  dan perkembangan kulit serta organ

3. Mempertingkatkan sistem imun dengan itu menguatkan tubuh dari jangkitan di kawasan luka pembedahan

4. Mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran. Bagi luka luaran, tablet zink boleh dihancurkan dan ditabur ke atas luka.

Vitamin C

1. Meransang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sel penghubung yang menghubungkan setiap tisu dalam badan kita.

2. Meransang pemulihan kecederaan yang cepat

3. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman di kawasan luka yang terbuka

4. Mencantikkan kulit

Pernah dengar tak kes luka lambat sembuh, jadi gatal dan berair lepas tu terkena jangkitan kuman, kemudian kena marah dengan doktor sebab tak pandai jaga luka.

Dah kena marah, tinggal pulak parut hodoh yang kekal sampai bila-bila.

Kalau tak nak jadi yang bukan-bukan dengan luka pembedahan (atau apa-apa jenis luka pun) tu, nak cepat baik, silalah jaga makan, pantang makanan yang gatal-gatal, dan makan makanan berkhasiat.

Set Pembedahan ni murah je, jom hubungi mama cepat-cepat ;

~Suhaila Budin~
012-9645614
IG: suannajah
ID Shaklee: 868994


Tiada ulasan:

Catat Ulasan